AnonymBruker Skrevet 4. januar 2012 #1 Skrevet 4. januar 2012 Er det du, mannen eller begge to som tar seg av leggingen av barna? Og hvorfor har dere det slik? Her hos oss er det jeg som gjør det, mens mannen kommer å sier godnatt. Jeg vet ikke helt hvorfor det har blitt slik, men er nå slik det er blitt.
Vibi Skrevet 4. januar 2012 #2 Skrevet 4. januar 2012 Her legger jeg minste, mens faren stort sett legger den eldste. Før lillesøster ble født byttet vi på.
Gjest Annaires Skrevet 4. januar 2012 #3 Skrevet 4. januar 2012 Bytter på. Både kveldsstell og lesing/synging på sengekanten.
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2012 #4 Skrevet 4. januar 2012 Er det du, mannen eller begge to som tar seg av leggingen av barna? Og hvorfor har dere det slik? Her hos oss er det jeg som gjør det, mens mannen kommer å sier godnatt. Jeg vet ikke helt hvorfor det har blitt slik, men er nå slik det er blitt. Glemte å skrive noe: hvis begge tar leggingen, begynte dere med dette fra barnet var nyfødt, eller var det noe som ble gjort etterhvert? Ts
Vibi Skrevet 4. januar 2012 #5 Skrevet 4. januar 2012 Glemte å skrive noe: hvis begge tar leggingen, begynte dere med dette fra barnet var nyfødt, eller var det noe som ble gjort etterhvert? Ts Begynte med det etter ammeperioden.
SummerJoy Skrevet 4. januar 2012 #6 Skrevet 4. januar 2012 Av og til byttet vi på det, men stort sett gjorde vi det sammen før vi fikk to også, ene dusjet med barnet mens andre tok på pysj og pusset tenner. De første månedene var det jeg som la da, på grunn av amming.. Nå som vi har to gjør vi det også sammen, altså at vi tar en hver.
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2012 #7 Skrevet 4. januar 2012 Jeg tar som oftest begge (tvillinger). Om jeg spør om han kan legge den ene så er det som oftest uffing, lite koselig. Det er alltid jeg som synger, han påstår han ikke kan synge. Legging er ikke koselig når jeg må legge begge samtidig, det blir fort mye tull. Så det er bedre å ta en om gangen.
Mayami Skrevet 4. januar 2012 #8 Skrevet 4. januar 2012 Vi tar begge to alene ca annenhver kveld slik at den andre av oss har "fri" (bortsett fra nattaklemming) annenhver kveld. Synes det er greit, for hvis jeg først skal legge den ene kan jeg like godt også ta den andre mens jeg er i gang! Dette systemet blir også forutsigbart for barna, og det trenger våre...
Gjest pysepusen Skrevet 4. januar 2012 #9 Skrevet 4. januar 2012 Nå bytter vi på. Da han ble ammet var det som oftest meg. Når han er ekstra vanskelig er det pappaen
lille katt Skrevet 5. januar 2012 #10 Skrevet 5. januar 2012 Vi bytter på. En legger minsten, den andre legger de to eldste. Så bytter vi neste kveld.
Arkana Skrevet 5. januar 2012 #11 Skrevet 5. januar 2012 Da vi hadde bare ett barn var det alltid mannen som tok seg av det. Nå når vi har to legger vi en hver.
Gjest Mandalas Skrevet 5. januar 2012 #12 Skrevet 5. januar 2012 Samboeren tar dem på badet og jeg leser for dem. Så kommer han naturligvis inn og sier god natt. Er det noe de vil utover kvelden, så bytter vi på.
Aftensol Skrevet 5. januar 2012 #13 Skrevet 5. januar 2012 Når begge er hjemme så legger vi hun sammen.. Begge er med på badet og steller hun der og begge er med inn på soverommet og sier god natt.. Vi har gjort det sånn siden hun ble født..
MedMor Skrevet 5. januar 2012 #14 Skrevet 5. januar 2012 Vi er to mammaer, men det fungerer nok som om jeg var en pappa tror jeg. Lillemann ammes enda, så det er stort sett biologisk mor som legger han, men om han tuller mye og må danses i søvn bytter vi på. Han begynner å bli stor nå, så dette er noe vi må finne en ny ordning på, orker snart ikke danse han i søvn lenger. Når han slutter å amme vet jeg ikke hvordan vi skal gjøre det, det blir spennende å se. Har i hvertfall fått mange, gode ideer her nå
Zoë Castillo Skrevet 6. januar 2012 #15 Skrevet 6. januar 2012 Vi bytter på å stelle og legge den eldste, og har gjort det hele tiden. Mannen står forøvrig også opp med henne hver morgen når han er hjemme (turnus). Den minste legger seg samtidig som oss foreløpig.
SusanneGullet Skrevet 6. januar 2012 #16 Skrevet 6. januar 2012 Vi bytter på vi også. Men det hender ganske ofte at vi legger henne sammen også, kanskje leser et lite nattaeventyr sammen før lillejenta legger seg, skikkelig koselig det, anbefales
Gjest *Røyskatt* Skrevet 6. januar 2012 #17 Skrevet 6. januar 2012 Han legger eldste, jeg legger yngste. Har gjort det sånn siden yngste ble født. Før det byttet vi på
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2012 #18 Skrevet 6. januar 2012 Jeg tar som oftest begge (tvillinger). Om jeg spør om han kan legge den ene så er det som oftest uffing, lite koselig. Det er alltid jeg som synger, han påstår han ikke kan synge. Legging er ikke koselig når jeg må legge begge samtidig, det blir fort mye tull. Så det er bedre å ta en om gangen. Uff, er ikke dette litt trist da? Gamle er tvillingene? Teit mann du har da
Kara W Skrevet 6. januar 2012 #19 Skrevet 6. januar 2012 Vi gjør det ca like mye, og som regel er det den ene som tar begge barna. Men det hender at vi begge er med på skifting, tannpuss osv, og så tar bare den ene selve leggingen. Så lenge vi har baby som ammes så var det jeg som tok meg av dette, mens pappaen la storebror. Regner med at det blir det samme igjen når vi får ny baby. Da jeg var liten var det nesten alltid pappa som la oss. Mamma var hjemmeværende, mens pappa jobbet mye overtid og reiste en god del. Om han måtte jobbe sent, så prøvde han alltid å komme hjem til middag og leggestell, slik at han fikk en liten kosestund med oss hver dag, og heller dro tilbake på etterpå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå