AnonymBruker Skrevet 4. januar 2012 #1 Skrevet 4. januar 2012 En "venninne" av meg fikk en katt for litt over et år siden. Hun lovte å ta dyrt og hellig vare på denne, og det trodde vi også hun skulle siden hun ikke tør å fronte den hun fikk den av (som er meget lidenskapelig opptatt av katter). Lang historie kort, Hun "venninnen" har gått på dop i lengre perioder og har flere nedturer enn oppturer, men man må jo bare tro på at hun kommer seg ut av det. Hun har slitt mye siste året og dette går jo utover katten. Hun er så og si aldri hjemme, bare har vinduet åpent og gir den en skål mat. Så kan hun være borte i vertse fall ukesvis. Katten blir mer og mer redd, og tynnere selvsagt. Jeg kontaktet dyrebeskyttelsen, ang hvem jeg skulle kontakte visst det gjaldt noe viktig. Fikk telefonnummer og epostadr. Vi var hos henne og så etter henne og katten like før jul. Da hadde hun ikke gitt lyd fra seg på mange uker, men fant ikke henne, bare en livredd katt, og hun var vel på kjøret igjen. Uansett tok hun kontakt et par dager etter, men siden har det vært stille igjen. Hun burde virkelig IKKE hatt katt. Stakkars stakkars lille pusen Noen innspill? Verken meg eller vennen min kan ha katt selv da vi allerede har en hver, og vi har prøvd å anskaffe fler uten hell med "gamle"katten begge to.. Kan dyrebeskyttelsen hente katten? Evt noe annet? Huff det er så fælt å tenke på
Virina Skrevet 4. januar 2012 #2 Skrevet 4. januar 2012 Jeg hadde ringt dyrebeskyttelsen umiddelbart slik at de kunne tatt til seg katten og ivaretatt den til man finner et nytt, trygt og kjærlig hjem. Det der er IKKE verdige forhold for en katt å leve under. Hun har jo, etter hva du forteller, over ganske lang tid tydelig vist at hun ikke er i stand til å ta vare på katten.. Uff nei, ring dyrebeskyttelsen, slik at den kan få en ny sjanse! Stakkars
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2012 #3 Skrevet 4. januar 2012 Jeg hadde ringt dyrebeskyttelsen umiddelbart slik at de kunne tatt til seg katten og ivaretatt den til man finner et nytt, trygt og kjærlig hjem. Det der er IKKE verdige forhold for en katt å leve under. Hun har jo, etter hva du forteller, over ganske lang tid tydelig vist at hun ikke er i stand til å ta vare på katten.. Uff nei, ring dyrebeskyttelsen, slik at den kan få en ny sjanse! Stakkars Er akkurat det samme vi tenker. Men visst vi bare får beskjed om at den må bo hos en av oss siden de ikke har plass da? :( Jeg får så vondt av dette hun holder på med, og vennen min har hatt konstant mageverk i flere uker. Hadde vært bra om noen fra dyrebeskyttelsen leste her, for verken meg eller vennen min kjører bil, (vi er godt gammel nok til det men.) så visst ikke dyrebeskyttelsen henter..? Ts
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2012 #4 Skrevet 4. januar 2012 Sett en annonse på finn.no, hent katten og gi den bort. Hun merker nok ikke om den er borte
Virina Skrevet 4. januar 2012 #5 Skrevet 4. januar 2012 Er akkurat det samme vi tenker. Men visst vi bare får beskjed om at den må bo hos en av oss siden de ikke har plass da? :( Jeg får så vondt av dette hun holder på med, og vennen min har hatt konstant mageverk i flere uker. Hadde vært bra om noen fra dyrebeskyttelsen leste her, for verken meg eller vennen min kjører bil, (vi er godt gammel nok til det men.) så visst ikke dyrebeskyttelsen henter..? Ts Jeg ville ringt dyrebeskyttelsen first thing in the morning og forhørt meg med de, etter de erfaringer jeg har er de villige til å strekke seg ganske langt for å hjelpe dyr som trenger det Om ingen av dere har mulighet til å ha katten, har vel også dyrebeskyttelsen noen ordninger med midlertidige fosterhjem og lignende for dyr, slik at det skal nok la seg ordne Veldig bra at dere tar ansvar for den stakkars pusekatten, det er jeg veldig glad for å se! Lov å gi den en stor og varm klem fra meg
Gjest Lille-pus Skrevet 4. januar 2012 #6 Skrevet 4. januar 2012 Hvilket fylke snakker vi om her ? - navnet på byen hadde også vært fint. Dette da ikke alle frivillige organisasjoner er tilknyttet Dyrebeskyttelsen Norge ;-) 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2012 #7 Skrevet 4. januar 2012 Jeg ville ringt dyrebeskyttelsen first thing in the morning og forhørt meg med de, etter de erfaringer jeg har er de villige til å strekke seg ganske langt for å hjelpe dyr som trenger det Om ingen av dere har mulighet til å ha katten, har vel også dyrebeskyttelsen noen ordninger med midlertidige fosterhjem og lignende for dyr, slik at det skal nok la seg ordne Veldig bra at dere tar ansvar for den stakkars pusekatten, det er jeg veldig glad for å se! Lov å gi den en stor og varm klem fra meg Jeg kunne sendt dem en mld via facebook nå. Jeg har selv adoptert en katt fra dyrebeskyttelsen, og jeg vet at de hjelper visst de kan. Men jeg tenker bare huff visst ikke hva da?... Som AB skrev 20.08, så hadde jo det kanskje vært en mulighet, men jeg stoler mer på dyrebeskyttelsen. Hva visst hun "venninnen" skulle få et innfall og faktisk være tilstede den dagen katten blir hentet, fått et skikkelig abstinens-sammenbrudd og nektet dyrebeskyttelsen å ta den med? Dyrebeskyttelsen hadde nok forklart henne hva som måtte gjøres, men det går også utver vennen min, som er i familie med henne.. Mye rotete innlegg jeg skriver, men jeg er både kvalm og frustrert her jeg sitter.. Ts
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2012 #8 Skrevet 4. januar 2012 Hvilket fylke snakker vi om her ? - navnet på byen hadde også vært fint. Dette da ikke alle frivillige organisasjoner er tilknyttet Dyrebeskyttelsen Norge ;-) Dyrebeskyttelsen Hordaland, som ligger på Tertnes. Ts
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2012 #9 Skrevet 4. januar 2012 Typisk narkomane. Tenker kun på seg selv. Makan til egoister skal man lete lenge etter. Jeg hadde tatt med meg katten hjem til jeg fant et annet hjem til den. Hadde ikke orket å reise fra den uansett hvor mange katter jeg hadde hjemme. 4
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2012 #10 Skrevet 4. januar 2012 Typisk narkomane. Tenker kun på seg selv. Makan til egoister skal man lete lenge etter. Jeg hadde tatt med meg katten hjem til jeg fant et annet hjem til den. Hadde ikke orket å reise fra den uansett hvor mange katter jeg hadde hjemme. Jeg kan ikke ta den med meg hjem, bor i en 40 kvadrat med hopus som allerede er prøvd ut med ny katt i hjemmet. Samme med vennen min... Dessverre.. Vi har en annen som kunne tatt katten, men som nå nekter fordi han ikke vil at "venninnen" skal bli forbanna og sende noen på ham. Fy så ille vet dere, at jeg skammer meg grovt.
Virina Skrevet 4. januar 2012 #12 Skrevet 4. januar 2012 Det er ingen andre du kjenner som har mulighet til å hente katten nå så fort som mulig da, og ta vare på den frem til dere får snakket med dyrebeskyttelsen? Jeg skulle gjerne ha gjort det, hadde det ikke vært for at jeg bor så langt unna..
Gjest Lille-pus Skrevet 4. januar 2012 #13 Skrevet 4. januar 2012 (endret) Dyrebeskyttelsen Hordaland, som ligger på Tertnes. Ts Aha ! Bergen-distriktet ! Supert Supert fordi Bergen har et meget bar, svært oppegående miljø i Kattens Vern, og Hus til Pus. Vennligst merk at Hus til Pus egentlig ikke har katter som den vi snakker om her på sin agenda, men jeg ville hørt med dem dersom ikke Kattens Vern kan hjelpe. I mellomtiden bør dere spørre alle katteglade venner, bekjente, familie om de har noen mulighet til å være fosterhjem for denne katten inntil den kan få et nytt, permanent hjem Edit: Nye innlegg mens jeg skrev mitt.... Katten er altså fremdeles hos in nakomane venninne, og du vil at noen skal hente katten hennes. Det er desverre kategorisert som tyveri er jeg redd, og ingen frivillig organisasjon vil gå inn i et annet menneske hjem uten vedkommendes tillatelse, og ta med seg vedkommendes "eiendom" uten eiers tillatelse. - først når det er akutt fare for kattens liv og helse kan man "bare ta den med seg". To katter i samme hus/leilighet vil gå seg til med noe tid, og der det er vilje er det vei. Endret 4. januar 2012 av Lille-pus 2
Virina Skrevet 4. januar 2012 #14 Skrevet 4. januar 2012 Aha ! Bergen-distriktet ! Supert Supert fordi Bergen har et meget bar, svært oppegående miljø i Kattens Vern, og Hus til Pus. Vennligst merk at Hus til Pus egentlig ikke har katter som den vi snakker om her på sin agenda, men jeg ville hørt med dem dersom ikke Kattens Vern kan hjelpe. I mellomtiden bør dere spørre alle katteglade venner, bekjente, familie om de har noen mulighet til å være fosterhjem for denne katten inntil den kan få et nytt, permanent hjem Nei, se der! Så flott Kontakt de som kontaktes kan så fort som mulig, TS. Hadde satt veldig stor pris på om du ville holdt oss oppdatert om hvordan det går med dere. Masse lykke til Og masse varme tanker til pusen!
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2012 #15 Skrevet 4. januar 2012 Aha ! Bergen-distriktet ! Supert Supert fordi Bergen har et meget bar, svært oppegående miljø i Kattens Vern, og Hus til Pus. Vennligst merk at Hus til Pus egentlig ikke har katter som den vi snakker om her på sin agenda, men jeg ville hørt med dem dersom ikke Kattens Vern kan hjelpe. I mellomtiden bør dere spørre alle katteglade venner, bekjente, familie om de har noen mulighet til å være fosterhjem for denne katten inntil den kan få et nytt, permanent hjem Edit: Nye innlegg mens jeg skrev mitt.... Katten er altså fremdeles hos in nakomane venninne, og du vil at noen skal hente katten hennes. Det er desverre kategorisert som tyveri er jeg redd, og ingen frivillig organisasjon vil gå inn i et annet menneske hjem uten vedkommendes tillatelse, og ta med seg vedkommendes "eiendom" uten eiers tillatelse. - først når det er akutt fare for kattens liv og helse kan man "bare ta den med seg". To katter i samme hus/leilighet vil gå seg til med noe tid, og der det er vilje er det vei. Ja dette vil jeg egentlig kalle akutt. Men jg tenkte å sende dem mld på facebook og spørre hva vi kan gjøre osv. Her i huset er det klin umulig. Jeg prøvde ny katt med min katteskye, og det resulterte i at hun ikke ville bo her. Så det er uaktuelt. Kattens vern tar 500kr, men det er det jo verdt. Jeg skal sende dem mld jeg, og så skal dere bli oppdatert Kom gjerne med flere innspill. Dette MÅ ordne seg. Ts
Gjest Lille-pus Skrevet 4. januar 2012 #16 Skrevet 4. januar 2012 Ja dette vil jeg egentlig kalle akutt. Men jg tenkte å sende dem mld på facebook og spørre hva vi kan gjøre osv. Her i huset er det klin umulig. Jeg prøvde ny katt med min katteskye, og det resulterte i at hun ikke ville bo her. Så det er uaktuelt. Kattens vern tar 500kr, men det er det jo verdt. Jeg skal sende dem mld jeg, og så skal dere bli oppdatert Kom gjerne med flere innspill. Dette MÅ ordne seg. Ts Det kan ofte lønne seg å ringe isteden for å legge ut noe på FB. Dette fordi det vil jo nødvendigvis måtte bli noe snakk om hvor den lille, redde stakkaren befinner seg, og om status på din venninne, samt hvorfor det er vanskelig for dere. Slikt er informasjon som ikke har noe å gjøre på en åpen FB side (og det er også det vi pleier å si til de som prøver å bruke vår FB side til å legge inn tilsvarende Meningen og hensiktener jo selvsagt uendelig god (og det forstår vi jo), men dette er ikke informasjon som egner seg på åpen FB side. Så ring. 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2012 #17 Skrevet 4. januar 2012 Det kan ofte lønne seg å ringe isteden for å legge ut noe på FB. Dette fordi det vil jo nødvendigvis måtte bli noe snakk om hvor den lille, redde stakkaren befinner seg, og om status på din venninne, samt hvorfor det er vanskelig for dere. Slikt er informasjon som ikke har noe å gjøre på en åpen FB side (og det er også det vi pleier å si til de som prøver å bruke vår FB side til å legge inn tilsvarende Meningen og hensiktener jo selvsagt uendelig god (og det forstår vi jo), men dette er ikke informasjon som egner seg på åpen FB side. Så ring. Nei , jeg mener selvsagt mail. Jeg var på vei inn å skrive nå, men jeg ringer nok heller imorgen visst jeg ikke får forklart skikkelig. Ts
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2012 #18 Skrevet 5. januar 2012 Dyrebeskyttelsen har vel ikke lov til å gå inn i private hjem. Kontakt heller/i tillegg Mattilsynet, og prøv å komme i kontakt med venninnen din og be henne gå med på å omplassere katten.
Gjest badeand1 Skrevet 5. januar 2012 #19 Skrevet 5. januar 2012 *vente på oppdatering og krysser finga for at det går bra* 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2012 #20 Skrevet 5. januar 2012 Oppdatering. Har ikke gitt beskjed til dyrebeskyttelsen enda. Vennen min er veldig skeptisk til at vi skal "tvinge" fra henne katten uten å snakke med henne. Skikkelig. Han ble kjørt bort til henne igår for å snakke, og suprise, ingen hjemme.. Katten var til stede, og hadde fått ny mat i en skål i det minste. Vi prøver fortsatt å få tak i henne. I verste fall får broren kjøre til dem hun oppholder seg hos. Jeg er sjeleglad for at det ikke er skikkelige vinter-temperatuerer ute, men de kommer nok, så dette må ordnes snarest. Jeg krysser fingrene. Ts
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå