AnonymBruker Skrevet 4. januar 2012 #1 Skrevet 4. januar 2012 Hvilken prisklasse foretrekker dere når det gjelder hotell? Hva er billig, og hva synes dere blir for dyrt? Kommer selvsagt litt an på beliggenhet men jeg tenker omtrent sånn: 600 og nedover: billig 600 til 800: ok 800-1000: dyrt 1000-1200: veldig dyrt Over 1200 betaler jeg bare i unntakstilfeller. Dette gjelder enkeltrom. Skriv gjerne hva dere gir for dobbeltrom.
MilliVanilli Skrevet 4. januar 2012 #2 Skrevet 4. januar 2012 Betaler gladelig over 1000-lappen. Selv om det som regel ikke er hotellet som er hoveddestinasjonen for turen, er det greit å bo litt fint.
MissStiles Skrevet 4. januar 2012 #3 Skrevet 4. januar 2012 Som regel er man ikke så mye på hotellet. Men liker at det ligger sentralt og at det er en grei størrelse på rommet. Betaler gjerne mellom 1000-1500kr et sted for å bo bra!
Gjest Nuppdupp Skrevet 4. januar 2012 #4 Skrevet 4. januar 2012 (endret) 800 kr til sammen per natt. gidder ikke å ligge på et kjipt hotell Endret 4. januar 2012 av Nuppdupp
Gjest Consensio Skrevet 4. januar 2012 #5 Skrevet 4. januar 2012 Som regel så reiser jeg ikke på ferie for å være på hotellet, og det siste jeg ser på er prisen. Bodde på et hotell i Tyskland når jeg var på gjennomreise der. Betalte 300kr natten for et kjempeflott rom med helt fantastisk frokost dagen etterpå, og servicen var upåklagelig. Har betalt 2000kr for en natt på et annet hotell hvor servicen var grusom, frokosten var dårlig og man fikk lite for pengene. Så jeg ser mer på hva man får enn prisen man betaler. Er jeg f.eks i syden så er små bungalower eller hotellrom med veranda et must, gode frokoster og at det er rent og pent. Er jeg i en storby så er beliggenheten viktig. 1
challenger Skrevet 4. januar 2012 #6 Skrevet 4. januar 2012 Kommer veldig an på hvor jeg skal og hva formålet med turen er. Hvis det er syden så er det ikke så nøye, da trenger jeg bare kort avstand til strand og by. Sover jo stort sett bare der uansett. Er det weekendtur med shopping til storby, MÅ det være i bykjernen. Kort gangavstand til kjøpesentre/handlegater. Da er jeg villig til å betale litt ekstra for sentrumshotell. Men om jeg skal lenger bort, altså utenfor Europa så ville jeg nok spandert på meg et finere hotell. Bare for å unne seg luksusen liksom mtp at det er en reise man uansett har betalt en del for. Men hva jeg betaler eksakt for hver natt veit jeg ikke, bestiller oftest pakkereiser med fly og hotell. 1
reiselyst72 Skrevet 4. januar 2012 #7 Skrevet 4. januar 2012 Kommer veldig an på hvor jeg skal og hva formålet med turen er. Enig, hva som er dyrt eller billig kommer jo helt an på hvor man skal og hva man er ute etter. 1000 kroner er billig i New York eller Stockholm men dyrt i feks Krakow eller Bangkok. Skal jeg slappe av på resort i Thailand unner jeg meg litt luksus til billige penger. Er jeg i storby hvor jeg er ute hele dagen kan jeg klare med med et greit mellomklasse hotell bare det har god beliggenhet. Har god erfaring med å bestille uspesifiserte rom via Hotwire eller Priceline i storbyer og har ofte spart opp mot 50% i forhold til hva samme hotell koster på hotellets hjemmeside.
reiseglad Skrevet 4. januar 2012 #8 Skrevet 4. januar 2012 Hvilken prisklasse foretrekker dere når det gjelder hotell? Hva er billig, og hva synes dere blir for dyrt? Kommer selvsagt litt an på beliggenhet men jeg tenker omtrent sånn: 600 og nedover: billig 600 til 800: ok 800-1000: dyrt 1000-1200: veldig dyrt Over 1200 betaler jeg bare i unntakstilfeller. Dette gjelder enkeltrom. Skriv gjerne hva dere gir for dobbeltrom. I Norge er det kanpt mulig å få et godt rom under 1000-lappen. Så her er det etter din definisjon "veldig dyrt".
Tropic Skrevet 4. januar 2012 #9 Skrevet 4. januar 2012 (endret) Gidder ikke bo på et kjipt hotell så bruker ca 1000 kr natten. På vår neste tur bruker vi ca 1050 kr natten inkl frokost! Dyrt for byen vi skal til (Storby i Asia). Synes ikke dette er så ille, bor jo 2 stk på rommet, så blir jo 500 kr per pers per natt Dyreste hotellet jeg har bodd på er vel på ca 3000 kr natten, kanskje litt mer, har fortrengt det Var på en øy i stillehavet. Endret 4. januar 2012 av Tropic
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2012 #10 Skrevet 4. januar 2012 I Norge er det kanpt mulig å få et godt rom under 1000-lappen. Så her er det etter din definisjon "veldig dyrt". Norge er dyrt ja, men det er da absolutt mulig å finne greie hotellrom til 7-800 kroner de fleste steder.
Anglofil Skrevet 4. januar 2012 #11 Skrevet 4. januar 2012 (endret) Bruker aldri mer enn 5-600 kr om natta, men jeg foretrekker 4-5 stjernes hoteller. Jeg tråler nettet og finner som regel alltid et gode tilbud, selv her i Norge. Reiser til London i februar og betalte da 1700 kr for 3 netter. Riktignok et trestjernes hotell, men sentralt og jeg har god erfaring med det fra før. Å bruke 1000 kr natta på hotell synes jeg er dyrt. Jeg liker å bo bra, men jeg er sånn sett gjerrig. Unntaket er når vi reiser på bryllupsreisen vår til sommeren, betaler da 1200 kr natta (inkl. skatter og avgifter) for å bo på et firestjernes hotell midt på Manhattan og 1100 kr for å bo på et femstjernes spahotell i Florida (hvor vi får en leilighet som er større enn vår egen). Forøvrig vil jeg si at jeg sjelden har problemer med å finne billig hotell i Norge, bruker gjerne lavpriskalenderen til Choice. Synes standarden på de hotellene ofte er bra, og jeg betaler sjelden mer enn 250-500 kr natta. Mvh Yvonne Endret 4. januar 2012 av Yvonne 1
Nusseli Skrevet 4. januar 2012 #12 Skrevet 4. januar 2012 Bruker aldri mer enn 5-600 kr om natta, men jeg foretrekker 4-5 stjernes hoteller. Jeg tråler nettet og finner som regel alltid et gode tilbud, selv her i Norge. Reiser til London i februar og betalte da 1700 kr for 3 netter. Riktignok et trestjernes hotell, men sentralt og jeg har god erfaring med det fra før. Å bruke 1000 kr natta på hotell synes jeg er dyrt. Jeg liker å bo bra, men jeg er sånn sett gjerrig. Unntaket er når vi reiser på bryllupsreisen vår til sommeren, betaler da 1200 kr natta (inkl. skatter og avgifter) for å bo på et firestjernes hotell midt på Manhattan og 1100 kr for å bo på et femstjernes spahotell i Florida (hvor vi får en leilighet som er større enn vår egen). [...] Mvh Yvonne Vad heter det hotellet i London och vilka internett sidor använder du? Vi ska dit i April och vi har aldrig varit där någon av oss
Anglofil Skrevet 4. januar 2012 #13 Skrevet 4. januar 2012 (endret) Vad heter det hotellet i London och vilka internett sidor använder du? Vi ska dit i April och vi har aldrig varit där någon av oss The Gresham Hotel Bestilte gjennom ebookers.no, men hadde en rabattkupong der, så jeg fikk 750 kr avslag på bestillingen. Ellers bruker jeg ofte, når jeg bestiller, hotelclub.com, expedia.no, otel.com, hotels.com etc. Bruker kickback, så jeg fikk igjen 116 kr igjen på bestillingen. Mvh Yvonne Endret 4. januar 2012 av Yvonne
lattiz Skrevet 5. januar 2012 #14 Skrevet 5. januar 2012 hotels.com! FÅr stort sett hoteller til rundt 6-700 kr natta, dog noe enklere enn Radisson BLU men gjerne Thon og First etc. Er mange gode avtaler å se, Jeg har avtale med Radisson gjennom jobb så overnatter der for en grei penge. Det finnes også en familieavtale der som er meget gunstig. Generelt synes jeg Scandic pleier å gi mye for pengene derosm man ønsker rimeligere enn Radisson BLU som er forretningsstandard og gjerne koster 1500-1700 kr natta.
Gjest Badabing Skrevet 5. januar 2012 #15 Skrevet 5. januar 2012 Jeg har betalt alt fra 25 kroner natten og opp til 2000. Mer enn det synes jeg er unødvendig. Kanskje jeg kommer til å bruke mer på bryllupsreise en gang, men beliggenheten er som regel det viktigste for meg. Jeg pleier uansett ikke å være noe særlig på hotellet.
CathFoto Skrevet 5. januar 2012 #16 Skrevet 5. januar 2012 Kommer an på hvor jeg er. I India betalte vi 200,- natten pr.pers for 5 stjerner, i København betaler jeg gjerne 1000,-for 3-4 stjerner, i Sør-Afrika 700-800 for 5 stjerner og i NY 1000+ for 3-4 stjerner. Men foretrekker 3+ når det gjelder standard, viktigste er beliggenhet, rene rom og helst insektsfritt.
CathFoto Skrevet 5. januar 2012 #17 Skrevet 5. januar 2012 Oops, ser at første jeg skrev var pr.pers, resten var pr.rom. Jeg synes over 1000,- er dyrt.
Gjest Solsmil Skrevet 5. januar 2012 #18 Skrevet 5. januar 2012 bor ikke på noe mindre enn 4-stjerners, med mindre alternativet hadde vært å sove i bilen. får jeg et dobbeltrom til 1000 kr, så er det billig. Men det kommer jo helt ann på hvor hotellet befinner seg. jeg er i london ganske ofte, og for et SENTRALT og fint hotell (minst 4 stjerner), så bruker jeg oftest å betale 1000-1500 for et dobbeltrom per natt. det er helt greit. Men 1500 begynner å bli litt i øverste laget da.
Gjest Solsmil Skrevet 5. januar 2012 #19 Skrevet 5. januar 2012 Oops, ser at første jeg skrev var pr.pers, resten var pr.rom. Jeg synes over 1000,- er dyrt. per person eller for et rom? For i norge er jo 1000 kr på den nedre delen av prisskalaen til hoteller...
CathFoto Skrevet 5. januar 2012 #20 Skrevet 5. januar 2012 Jeg synes over 1000,- pr.rom pr.natt er dyrt, dvs mye penger å bruke på et sted å sove. Men i Norge ville jeg forvente å måtte betale mer for å få ok standard, men synes likevel det er dyrt :0)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå