Gå til innhold

hvem ønsker velkommen til bords og takker for maten?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Et lite dilemma til dere, jenter:

Brudgommens foreldre har gooood råd, og betaler store deler av bryllupet, nesten alt faktisk. Mine foreldre er skilte, og har mye dårligere råd. Min kjære og jeg valgte å selv stå som vertskap på invitasjonene. Men hvem skal da ønske velkommen til bords? Brudgommens far? Tror kanskje mine foreldre vil bli litt beklemte...Og hvem skal takke for maten? Moren min?? Uff, jeg syns dette er så vanskelig. Noen som har lignende dilemmaer?

Hilsen bride-to-be..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Finn en etikette-bok å gå ut i fra det som står i den (tror det fra gammelt av var brudgommens MOR som var vertinne og ønsket velkommen).

Ellers kan dere la toastmaster (hvis dere har dette) ta seg av dette.

Det er vel ikke sikkert at foreldrene dine blir så beklemte over å ikke gjøre dette - pappan min sier han er glad for alt han slipper å gjøre av sånne ting. icon_smile.gif

Skrevet

Er det ikke vanlig at toastmasteren gjør dette - og samtidig kommer med praktiske opplysninger som er greie å vite fra starten av?! icon_smile.gif12

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi skal ha brudens far som velkommen til bords taler. Videre har vi en selvlaget sang til takk for maten avslutning. Tror det er vanlig å velge en av gjestene til å holde takk for maten tale. En som en kjenner godt og som er flink til å avslutte sånne settinger + en som dere tror takler det.

Gjest *Perser*
Skrevet

vi har avtalt med toastmasteren at han skal ta seg av den delen også icon_wink.gif

Skrevet

Vertene skal vel ønske velkommen til bords. I vårt tilfelle var det oss: brudeparet.

Takk for maten talen skal være en av gjestene som skal holde. I vår tilfelle spurte jeg min onkel som holdt en flott takk for maten tale icon_smile.gif

12

Skrevet

Vi inviterte og var vertskap, og ønsket velkommen og introduserte toastmaster.12

Skrevet

Jeg trodde det var den personen som hadde vertinnen til bords som skulle takke for maten.

Så hvis det er brudgommens mor som er vertinne, blir det jo brudens/brudgommens far (alt ettersom hvordan bordoppsettet er) som skal takke for maten.

Men det kan godt være jeg tar feil her.

Vi har toastmaster som tar seg av introduseringen, dermed er det problemet løst, og så har vi takk-for-maten sang. icon_smile.gif12

Skrevet

Bride-to-be: Mine svigerforeldre har også masse penger og skal betale rundt halvparten av bryllupet. Mine foreldre har ikke god råd (pappa er syk). Jeg vet foreldrene mine blir lei seg for at ikke de kan bidra like mye. Hvordan fortalte du at foreldrene hans betaler til dine foreldre? Til vårt bryllup blir det også vi som inviterer og da syns jeg det er hyggelig å ønske velkommen selv også. Takke for at folk kommer og sånt..

Gjest Anonymous
Skrevet

meta: jeg sa det vel rett ut, og de ble glad på våre vegne såklart, men også litt lei seg og beklemte. Så ovenfor hans familie later jeg som om moren min betaler brudekjolen....da føler hun seg litt bedre. men egentlig betaler jeg den selv, og sliter litt med å ha råd til morgengave nå. men det er en annen historie. Angående sang: introduserer toastmasteren den, og så synger alle? dere som selv skal ønske velkommen: hvem av dere gjør det: brud eller brudgom?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...