AnonymBruker Skrevet 4. januar 2012 #1 Skrevet 4. januar 2012 Mulig dette er noe som har blitt spurt om før, men jeg prøver allikevel. Vis man kjøper seg et hus hvor man tar opp lån. Man eier tomten og huset selv. Når lånet da etter x-antall år er betalt ned. Bor man "gratis" da? Da tenker jeg ikke på kommunale avgifter, strøm, forsikringer og slikt. Men for huset og tomten..
lattiz Skrevet 4. januar 2012 #2 Skrevet 4. januar 2012 Da betaler du ingen ting for huset. Da eier du huset For tomten like så om du eier den. Om du leier den er det værre, da må du nok betale en slant til eieren. Lykke til med huskjøp
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2012 #3 Skrevet 4. januar 2012 Tja, man må ikke glemme eiendomsskatt, vedlikeholdsutgifter og evt formueskatt om man kommer over den grensa. Huset og tomten er jo selvsagt din og betales ikke noe mere på.
Orchideae Skrevet 4. januar 2012 #4 Skrevet 4. januar 2012 Ahh, tusen takk for svar. Da vet jeg det. Vet jo at det er mye utgifter med et hus, men tenkte på om man faktisk EIER både tomt og hus. Muliggens et dumt spørsmål. Vi skal ikke kjøpe hus nå. Men håper jo på det, en dag!
Orchideae Skrevet 4. januar 2012 #5 Skrevet 4. januar 2012 Og der var jeg ikke anonym lenger heller, gitt!
Gjest Bobler Skrevet 4. januar 2012 #6 Skrevet 4. januar 2012 Og der var jeg ikke anonym lenger heller, gitt! Shit happens
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2012 #7 Skrevet 4. januar 2012 Ikke verdens verste innlegg å "avsløre seg" i da! Det kunne jo vært myyye verre! Hehe!
Gjest BamseB Skrevet 4. januar 2012 #8 Skrevet 4. januar 2012 Da det er betalt så EIER du boligen ja! Da bor du gratis, sett bort fra x antall titusener i driftskostnader...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå