AnonymBruker Skrevet 4. januar 2012 #1 Skrevet 4. januar 2012 så hvor tid er det vanlig at babyen klarer å holde smokken i munnen selv? Holder på å gå på veggene her! Han skriker og skriker fordi han er så trøtt,men får ikke sove uten smokken. Å når han har smokken så ramler den ut etter noen få minutter,å da skriker han igjen. Har prøvd å holde smokken inne til han sovner,men likevel våkner han igjen når smokken ramler ut. Til slutt sovner han av utmattelse men sover veldig urolig og korte perioder. Ammer foresten heller ikke så kan ikke roe han med den heller. så hvor tid er det vanlig at babyen klarer å holde smokken i munnen selv?
Gjest henriett3 Skrevet 4. januar 2012 #2 Skrevet 4. januar 2012 (endret) Uansett så anbefales det å vente med smokk til ammingen har kommet skikkelig godt i gang. En baby greier å suge på smokken helt fra den blir født på grunn av instinkter likevel. Hvordan ellers skulle den ha fått i seg mat? EDIT: Mange barn må og øve seg på å bruke smokk for å lære seg sugeteknikken. Du må bare være tålmodig, så kommer det etterhvert (selv om jeg ikke er så for smokk da) Endret 4. januar 2012 av Kråkesaks
Kråkesaks Skrevet 4. januar 2012 #3 Skrevet 4. januar 2012 Tråden er ryddet for avsporinger. Kråkesaks, moderator.
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2012 #4 Skrevet 4. januar 2012 Kjenner til problemet... Men jeg har funnet en sutt som "sitter" litt bedre enn andre. Kanskje du skal prøve en annen type og se om det hjelper litt?
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2012 #5 Skrevet 4. januar 2012 Kjenner til problemet... Men jeg har funnet en sutt som "sitter" litt bedre enn andre. Kanskje du skal prøve en annen type og se om det hjelper litt? Hvilket merket var det? Kan jo alltid prøve det.
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2012 #6 Skrevet 4. januar 2012 Uansett så anbefales det å vente med smokk til ammingen har kommet skikkelig godt i gang. En baby greier å suge på smokken helt fra den blir født på grunn av instinkter likevel. Hvordan ellers skulle den ha fått i seg mat? EDIT: Mange barn må og øve seg på å bruke smokk for å lære seg sugeteknikken. Du må bare være tålmodig, så kommer det etterhvert (selv om jeg ikke er så for smokk da) Ammer ikke,gir han flaske jeg Ser at han er mye dårligere på holde smokken inne enn kusinen sin som er 2 uker yngre. Er det vanlig at de har veldig problemer på å holde på smokken når de er snart 3 mnder?
billie Skrevet 4. januar 2012 #7 Skrevet 4. januar 2012 Kanskje han ikke vil ha smokken, men at han gråter fordi han vil ha nærhet, mat, har vondt i magen?
Teriyaki Skrevet 4. januar 2012 #8 Skrevet 4. januar 2012 Det tror jeg er veldig individuelt. Men kan det være at siden han ikke får pupp, at sugeteknikken blir dårligere, altså at han ikke klarer å lage like godt vakuum? Her klarer han å holde den inne ganske lenge, men spytter den ut hvis han er urolig (magevondt), eller etter hvert når han har sovnet. Som oftest. Likevell har ikke vi funnet smokker som er helt for han enda. Mam er de som funker best foreløbig. Alle andre funker ikke, for de er så små. Men du får prøve ulike typer. Avent, Mam, Tomme Tuppee, Nuke osv. Tommee Tupee er det mange som har hatt suksess med.
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2012 #9 Skrevet 4. januar 2012 Kanskje han ikke vil ha smokken, men at han gråter fordi han vil ha nærhet, mat, har vondt i magen? nei han viser at han vil ha smokken og prøver til og med å holde den inne. Å han er stille så lenge han har smokken når jeg foreksempel holder den inne. Ofte sover han jo i armene mine så nærhet ¨får samtidig med smokken Virker ikke egentlig som han har vondt,virker heller som han har veldig suttebehov. Han er jo begynt å legge seg i puppestilling igjen og åpne munnen selv om det er over en måned siden jeg sluttet.
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2012 #10 Skrevet 4. januar 2012 Det tror jeg er veldig individuelt. Men kan det være at siden han ikke får pupp, at sugeteknikken blir dårligere, altså at han ikke klarer å lage like godt vakuum? Her klarer han å holde den inne ganske lenge, men spytter den ut hvis han er urolig (magevondt), eller etter hvert når han har sovnet. Som oftest. Likevell har ikke vi funnet smokker som er helt for han enda. Mam er de som funker best foreløbig. Alle andre funker ikke, for de er så små. Men du får prøve ulike typer. Avent, Mam, Tomme Tuppee, Nuke osv. Tommee Tupee er det mange som har hatt suksess med. Det har jeg aldri tenkt over men det høres jo logisk ut. Avent sine smokker brekker han seg av så bruker nå mam sine. Men kan jo prøve ett annet merke kanskje ja. Her viser han tydlig at han vil ha smokken og leter med munnen etter den i søvne når han har mistet den.
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2012 #11 Skrevet 5. januar 2012 Min liker best NUK sine med oppovertupp. Fant en som storesøster fikk en gang, men ikke likte (hun likte rett stor sutt) og den former seg godt rundt munnen og sitter ganske bra. Har ikke klart å finne flere av denne, men prøver å vende han til NUK fra navnesutten.no nå. Så mitt beste tips er å prøve forskjellige sutter, uavhengig om de er ment for nyfødt eller eldre babyer! Ellers er vår baby glad i å han noe mykt i ansiktet når han sover. Da er slike bamse-suttekluter smarte. Legger hodet på bamsen foran sutten (når babyen har hodet mot siden) og kluten delvis over panne og øyne på babyen, om du skjønner? Da holder sutten seg på plass så lenge babyen ligger i den stillingen.
-Englefjes- Skrevet 5. januar 2012 #12 Skrevet 5. januar 2012 Jeg ville helt klart prøvd med andre smokker. Hos mange jeg kjenner, og oss inkludert, er NUK med oppovertupp den store favoritten. Jeg har inntrukk av at den sitter litt bedre enn mange andre smokker. I tillegg kan du prøve å gå opp en smokkestørrelse. Det kan hjelpe. Men smokkedytt under soving må dere nok uansett belage seg på i en god stund fremover, siden mange gjerne spytter ut smokken mens de er i en dyp søvnfase, og vil ha den igjen når de går over i lettere fase. Når babyen selv klarer å finne smokken og putte den inn igjen går alt mye enklere. Et tips da er å legge mange smokker i senga, slik at babyen ikke trenger å lete så mye, og dermed våkner skikkelig opp. Vi begynte med dette da datteren vår var godt over året, men kunne absolutt begynt lenge før det.
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2012 #13 Skrevet 6. januar 2012 Jeg ville helt klart prøvd med andre smokker. Hos mange jeg kjenner, og oss inkludert, er NUK med oppovertupp den store favoritten. Jeg har inntrukk av at den sitter litt bedre enn mange andre smokker. I tillegg kan du prøve å gå opp en smokkestørrelse. Det kan hjelpe. Men smokkedytt under soving må dere nok uansett belage seg på i en god stund fremover, siden mange gjerne spytter ut smokken mens de er i en dyp søvnfase, og vil ha den igjen når de går over i lettere fase. Når babyen selv klarer å finne smokken og putte den inn igjen går alt mye enklere. Et tips da er å legge mange smokker i senga, slik at babyen ikke trenger å lete så mye, og dermed våkner skikkelig opp. Vi begynte med dette da datteren vår var godt over året, men kunne absolutt begynt lenge før det. Skal kjøpe NUK imorgen å se om det hjelper nå er klokken halv 2 å forsatt sover han ikke! :S Nei får håpe det hjelper å bytte smokk
Kråkesaks Skrevet 6. januar 2012 #14 Skrevet 6. januar 2012 Tråden er ryddet for avsporinger. Kråkesaks, moderator.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå