Gå til innhold

Ting begynner å ta form^_^

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har samme "problemet" som deg. Føler at jeg har glemt hundrevis av ting fordi "alle andre" har så lange lister...

Men såvidt jeg har skjønt skal du også gifte deg i utlandet? Nå aner jeg jo ikke hva slags bryllup dere skal ha, men for oss er det begrenset med detaljer som skal ordnes fordi vi skal gifte oss på ambassade og ha middagen på en restaurant.

Godt å høre det ikke bare er meg :-). Ja vi gifter oss i utlandet med 12 gjester men har ordnet alt selv da en ikke kan gifte seg på ambassaden der. Jeg skriver likegodt i listeform så det er enklere å lese, og for andre og evt påpeke hva jeg har glemt:

Har ordnet med:

Vielsessted (ikke på ambassade da det ikke er mulig der)

Offentlige myndigheter som skal vie oss

Mottakelse m/servering

Hotell overnatting for gjester og oss (fått en super pris på 5 stjerners hotell)

Middag (menyen bestemmes nærmere datoen)

Oversikt over bryllupskaker

Gaver til gjestene

Musikk til vielsen

Fotograf

Leie av bil m/sjåfør på vielsesdagen

Leie av bil m/sjåfør til å hente og bringe på flyplassen

Aktivitet etter vielsen for gjester og oss(hemmelig :-)

Frisør og make-up; prøvetime + på dagen

Brudebukett og knapphullsblomst

Blomster til vielsesstedet og middagen

Flybilletter

Kommer virkelig ikke på noe mer som skal gjøres der bortsett fra evt bordkort og menyer hvis jeg vil ha egne og ikke bruker hotellet sine.

Det gjenstår valg av kake og meny. Fotografen skal vi møte før bryllupet når vi kommer ned, for å ta en prat om hvordan vi vil ha det, og prøvetime hos frisør er booket.

Her i Norge skal vi ha en stor bryllupsfest et par md i etterkant. Her inviterer vi ca 90 gjester, men det er et helt år til den festen da. Foreløpig har vi ordnet:

Booking av lokalet

Hatt første møte med catering ang mat og priser

Funnet (ikke booket) rimelig og grei frisør og make-up

Funnet (ikke booket) flere overnattingsalternativer ulike prisklasser for gjestene

Satt opp budsjett og liste over ting som skal gjøres, men det kan jo ikke gjøres enda... Lenge til man kan sende ut invitasjoner, skrive bordkort etc.

Jeg skjønner ikke hvor de andre "hundre tingene" er hen? Det tok meg noen mailer og et par telefoner og ordne alt i utlandet og dette tok mye kortere tid enn jeg forventet, så på 2 uker var alt i boks.

Brudekjole har jeg kjøpt, og brudgommen kjøper smoking i sommer.

Jeg har hørt at man bør starte tidlig fordi det er så mye å gjøre - så jeg må si jeg er litt skkuffet :fnise:

Forslag til hva jeg har glemt tas i mot med takk og en viss iver :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hørt at man bør starte tidlig fordi det er så mye å gjøre - så jeg må si jeg er litt skkuffet :fnise:

Samme her. Jeg synes ikke jeg gjorde noenting omtrent jeg. Men bryllup ble det, og det ble bra :) kunne sikkert planlagt mye mer, men ville ikke ha for mange detaljer. Vi giftet oss nesten åtte måneder etter forlovelsen, og det vare bare de første og de siste ukene som var preget av planlegging

• 2 uker senere...
Skrevet

Uh, gleder meg til å høre(kanskje se? :jepp: ) hvordan brudekjolen ble på deg !

Jeg fikk endelig kjolen en uke etter at den kom til Norge, var mye rot med UPS.

Det først jeg la merke til da jeg tok den ut av pakken var at den ikke var lik den på bildet... Annen blonde og det var masse påsydde perler. Den er egentlig ganske pen, men jeg hadde målt feil rundt bysten, så jeg må bruke enorm BH og sy den på for at den skal sitte... Jeg er ikke veldig komfortabel med den løsningen, så jeg har bestilt ny kjole.

KK.jpg

Har bestilt den med vanlig liv i stedet for empire, også kommer underskjørtet til å være havfrue formet.

Kjolen er bestilt fra denne nettbutikken: weddingdressfantasy.com, men finner de og på Etsy, Facebook og Youtube. En del litt småharry kjoler, men mange klassisk vakre og.

Har begynnt å designe invitasjoner nå, de skal være designet som en klassisk tegneserie forside^_^

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...