Gå til innhold

Ting begynner å ta form^_^

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er litt smådeppa for tiden...

Familien min synes ikke dette med bryllup er noe kult, mamma mener vi burde gjøre det stille og rolig på tinghuset og invitere de som vil gratulere på kaffe dagene etter. Jeg har nesten ingen venninner, hun ene jeg kjenner som synes bryllup er kult, er i Australia og kan ikke komme. Så det eneste jeg har å snakke bryllupsfest om, er min kjære, men han bryr seg jo ikke om dekorasjoner så lenge det er nok drikke og mat til alle.

Jeg har dermed ingen å snakke med når det gjelder disse små tingene, så jeg håper det er noen her som er villige til å hjelpe meg litt på veien...

Jeg har så lyst å bruke oregami figurer og enkle masker ( som her: http://www.etsy.com/listing/79875624/photo-booth-props-party-collection-18?ref=v1_other_1) også ett par engangskameraer på hvert bord. Kunne det vert litt artig? Eller bare teit? Invitasjonene skal være en tegneserie siden vi begge elsker det^_^

Snakk med oss du :klemmer:

Maskene var kjempestilige, og en veldig god ide...kan bli mange morsomme bilder av det ;)

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo kjempekjedelig da ... Ikke noe morsomt å planlegge med noen som har helt forskjellig stil enn deg. Jeg ELSKER "blondekjoler" og kan igrunn ikke tenke meg å ha noe annet. Ser for meg en kjole veldig lik den du har lagt ut(har du link til den forresten?) med masse blonder og silkebond rundt midjen. Kunne aldri hatt en stor "bløtkakekjole" med tusen lag i skjørtet å sånt :P Vil gjerne ha en litt "gammeldags" stil over hele bryllupet jeg da, med gamle rammer(med gamle bryllupsbilder av familie og bilder av oss inni), markblomster, heklede duker.. ja, hele pakka :P Så tenker jeg også som deg, å prøve å finne noen morsomme innslag som de halvmaskene og engangskamera :)

(heldigvis en god stund til jeg skal gifte meg, så jeg rekker å få alle ideene jeg har i hodet ut i virkeligheten ;) )

Har du laget bryllupsinvitasjoner osv. selv?

• Liker 2
Skrevet

Kjolen fant jeg her: http://www.dhgate.com/the-noblest-dress-a-line-strapless-lace-embellished/p-ff8080813184cbb801319027368a4e0f.html

Nei sånne bløtkaker er ikke helt min stil... Ser at mange har vondt for å bevege seg i slike kjoler.

Blir nok litt klassisk stil uansett hva vi gjør siden rommet festen skal være i er i empirestil, og hele resten av bygningen er fra 20-tallet, men gjort klassisk i stedet for deco. Har vert der mange ganger og det er så vakkert der!

Vi tenker å lage tegneserier som invitasjoner. Vi er begge kjempe glade i tegneserier og jeg tegner dem litt på si og min kjære skriver litt på si. Jeg har så lyst at de skal være litt småmorsomme og gi en følelse at dette skal være en fest-dag^_^

Blondeduker og markblomster høres helt nydelige ut til en blondekjole^_^ Jeg ser og at blondekjolen kommer mer og mer, men jeg finner nesten ingen av dem på finn.no.

• Liker 1
Skrevet

Først og fremst Amens: Kjolen din er helt nydelig! Det skal du ikke tenke på, du kommer til å bli fantastisk fin!

Skjønner veldig godt at man blir litt deppa når nærmeste familie kommer med slike lite konstruktive innspill. Hvorfor i allverden skulle dere gjøre det slik som din mor foreslo det? Har ikke du like mye rett på en fantastisk flott da, med middag på et nydelig sted. Jo det har du!!

Forsøk å fokusere på det positive, vet det kan være vanskelig nå når det er mørkt og trist ute, men snart blir det vår, og snart skal du gifte deg med mannen i ditt liv akkurat slik som dere vil gjøre det for det er deres dag!

Klemmer til deg.

Skrevet

Nå må jeg nevne at mamma er en utrolig person som har gjort utrolig mye for meg. Vi fikk 5000,- i julegave slik at vi hadde råd til møbler i den nye leiligheten vi har kjøpt. Hun har jobbet timesvis overtid slik min søster og jeg hadde fine klær og kunne være med på dyre klasseturer. Tror hun angrer litt på sitt bryllup siden hennes ekteskap med pappa ikke varte. Nå synes hun dette med brudekjole er litt spennende da så lenge jeg ikke bruker så mye penger på det...

Bryllupet blir nok akkurat slik som vi vil, men jeg savner som sagt litt å ha noen å prate med om alle disse små detaljene som vi kvinner er så glad i.

Nå har jeg fått veldig mye støtte fra dere her inne, klemmer til dere alle! :klemmer:

Hva skulle jeg gjort uten internett og kvinneguiden?

Skrevet (endret)

Kjempefin kjole Amens :rodmer:

KG er en fin plass ;)

Endret av bobbi
Skrevet

Amens: Jeg elsker også blonde kjoler. Jeg har sett på

denne og denne.

De er begge nydelige^_^ Synes toppen på Pergola er helt utrolig vakkert!

Litt svimmel nå, har vert og fått fjernet noen føflekker...

Skrevet

Å, så mye å planlegge!

Det eneste som er klart for oss er datoen. Vi har ikke engang fått forlovelsen på plass, men det kommer nok snart. Vi har heller ikke bestemt oss om det blir bryllup i New York eller i hjembyen hans. Det eneste som er på plass er som sagt datoen, så jeg har gitt beskjed til de på min side som skal inviteres om at de kan holde av datoen dersom de har anledning til å komme.

Og brudekjolen. Jeg har bestilt brudekjole :)

Heldigvis er det ingen av oss som ønsker et stort selskap, noe som er bra siden vi har 6,5 måneder på oss til å planlegge det hele, og det skal foregå samtidig som vi planlegger og gjennomfører min emigrasjon og jeg gjør ferdig studiene mine.

Men vi har et spennende halvår foran oss og jeg gleder meg!

Skrevet

Å, så mye å planlegge!

Det eneste som er klart for oss er datoen. Vi har ikke engang fått forlovelsen på plass, men det kommer nok snart. Vi har heller ikke bestemt oss om det blir bryllup i New York eller i hjembyen hans. Det eneste som er på plass er som sagt datoen, så jeg har gitt beskjed til de på min side som skal inviteres om at de kan holde av datoen dersom de har anledning til å komme.

Og brudekjolen. Jeg har bestilt brudekjole :)

Heldigvis er det ingen av oss som ønsker et stort selskap, noe som er bra siden vi har 6,5 måneder på oss til å planlegge det hele, og det skal foregå samtidig som vi planlegger og gjennomfører min emigrasjon og jeg gjør ferdig studiene mine.

Men vi har et spennende halvår foran oss og jeg gleder meg!

Gubben min tror vi er ferdig med å planlegge hele greia... Vi har booket lokale...

Men ja, det er litt morro å se på ting og tenke på hva man vil ha. Det er jo bare fantasien som setter grenser. Og lommeboka;)

Men kos deg^_^ Og lykke til!

• Liker 1
Skrevet

Gubben min tror vi er ferdig med å planlegge hele greia... Vi har booket lokale...

:fnise: de er søte disse gubbene våre :fnise:

Skrevet

Planlegging ja... Jeg er i den privilegerte situasjon at Mannen har jobbet med prosjektplanlegging og gjennomføring i 20 år, så han har ingen illusjoner i det hele tatt når det gjelder hvor vi er i planleggingsfasen. Jeg blir ikke forundret om det dukker opp et GANTT diagram med kombinert flytte- og bryllupsplanlegging snart. Dessuten husker han mye bedre på detaljer enn det jeg gjør, så jeg regner med å få en haug med hjelp fra ham :rodmer:

Skrevet

Yay, brudekjolen blir levert på mandag, håper den er bra...

Skrevet

Yay, brudekjolen blir levert på mandag, håper den er bra...

Uh, gleder meg til å høre(kanskje se? :jepp: ) hvordan brudekjolen ble på deg !

Skrevet

Vi har bestemt oss for lokale for bryllupet! Vi betaler depositum nå på mandag så da er det helt sikkert i boks. Stedet er perfekt for oss. Vi har ikke tid og mulighet til å fikse så mye selv til bryllupet, så vi trodde det nesten ikke når stedet vi ønsker å gifte oss var ledig og gav oss et tilbud for hele opplegget som langt fra var urimelig. Det eneste vi må ordne med utenom er fotograf og en person som kan vie oss. Det er litt antiklimaks nå for det er nå flere måneder jeg ikke får gjort mer med forberedelsene før vi i juni kan bestemme ordentlig hva vi ønsker menyen skal være, hva vi skal servere som drikke og hvordan blomsterdekorasjonene skal se ut.

Jeg gleder meg!

Skrevet

Vi er litt i samme posisjon, men det er litt deilig og. Kan konsentrere meg om jobb i stedet for at jeg må hele tiden fikse og ringe og stresse med de tusen små detaljene om man må gjøre alt selv.

• 1 måned senere...
Skrevet

vi gifter oss 9 juni, og her er ganske mye på stell.

brudekjole, slør, sko og undertøy er i boks, invitasjoner er sendt, har laget ferdig meny/programm, kirke, lokale (mat,servitører ol får vi gjennom cateringfirmaet som styrer lokalet), fotograf, toastmaster og dj er bestilt, gaver til gjestene er klar (kjøpte små organza poser på ebay og bestilte skjønne små pakker med love hearts snop) ringene har vi fått, gaveliste i butikken er klar, folk til å pakke opp gavene er klar, +++

mangler kirkeprogramm, dress til mannen, slips til ongene og blomster som skal bestilles i april/mai... deilig å være ferdig men det meste..

lykke til alle sammen..

Vi skal også gifte oss 9.juni :) Men vi er langt ifra i boks. Mye som må ordnes :sjenert:

Skrevet

Min er og litt sånn!

Men vi har fått ordna det aller meste allikevel :) Og han designet invitasjonene og har fikset bil og litt andre greier. Men jeg tror ikke han skjønner hvor mye som skal planlegges...

Skrevet

Vi er litt i samme posisjon, men det er litt deilig og. Kan konsentrere meg om jobb i stedet for at jeg må hele tiden fikse og ringe og stresse med de tusen små detaljene om man må gjøre alt selv.

Hva er de "tusen små detaljene" man må fikse egentlig? Jeg synes jeg har lite å gjøre, så lurer på hva jeg egentlig har glemt? Skulle helt ærlig talt likt å hatt mer å gjøre :-)

Skrevet

Hva er de "tusen små detaljene" man må fikse egentlig? Jeg synes jeg har lite å gjøre, så lurer på hva jeg egentlig har glemt? Skulle helt ærlig talt likt å hatt mer å gjøre :-)

Jeg har samme "problemet" som deg. Føler at jeg har glemt hundrevis av ting fordi "alle andre" har så lange lister...

Men såvidt jeg har skjønt skal du også gifte deg i utlandet? Nå aner jeg jo ikke hva slags bryllup dere skal ha, men for oss er det begrenset med detaljer som skal ordnes fordi vi skal gifte oss på ambassade og ha middagen på en restaurant.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...