Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

For tykk - hvor mye ned på 14dager?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal inn i en gallakjole om 14 dager. Jeg føler meg som verdens dvaskeste og feteste dame! Jeg et 167 og 72kg :sjenert: hvor mye kan jeg klare gå ned på 14 dager?? Andre triks?

AnonymBruker
Skrevet

1-2 kg. Det mest opptimale er 0,5 - 1 kg i uken, men i starten kan man gå ned mer mest pga vann.

Jeg sluttet å spise i tre uker for å komme inn i brudekjolen min, jeg gikk vel ned 5 kg. Utrolig kjipt og det var på plass igjen ganske så fort etter bryllupet. Ikke å anbefalle for hverken kropp eller sjel.

AnonymBruker
Skrevet

fem kilo kansje?

Om du feks lager mat i leirgryte hver dag uten å bruke noe smør og olje til steking. Ikke noe godteri,brød,halvfabrikata og fet mat.

Jeg klarte to kilo ned i uka når jeg var på en diett uten noe sukker og fett..

AnonymBruker
Skrevet

Hiv deg i stortrening og spis ekstra sunt. Resten ordner du med hold-inn eller korsett. Og etter selskapet/gallaen fortsetter du å leve sunt. Det er direkte usunt å sjokkslanke seg på kort tid ved hjelp av piller, pulvere, rare dietter o.l., og kan ende med at du legger på deg enda mer etterpå. Sats heller på et nytt og bedre liv med varig endring i kosthold og aktivitetsnivå. Det er litt for sent for gallakjolen, men du kan jo alltids spare den til senere og kjøpe en annen kjole som du føler deg bedre i.

Og sist, men ikke minst: er du så dvask som du føler deg? Gallakjoler og sånn kan jo fort gjøre at du føler deg mye verre enn du egentlig er. Jeg synes heller du skal ta vare på kroppen din istedet for å drive rovdrift på den bare for en kjole.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for råd :takke:

Hvor tjukk er jeg egentlig med den vekta/høyden? Kan man være fin selv med litt for mye "former"? :sjenert:

Gjest SemperFi
Skrevet

Spis selleri, du bruker mer energi på å spise/fordøye enn det du får i deg. :)

Skrevet (endret)

Fin blir du når du kjøper klær til kroppen, ikke ved å prøve å stappe kropp i klærne.

Du kan maksimalt greie 400-500g/døgn, ved å sulte deg og trene.

Det kan ikke bli mye fest når en må lide to uker først. Og hvis du kommer i kjolen, blir du seende ut som du har iført deg et pølseskinn, som kommer til å fremheve enhver valke. Ja, sågar presse frem valker du ikke engang har.

Du kan om du kjører optimalt komme deg ned mot 65-64kg. Ikke så unormalt for din høyde. Og på fjorten dager skal du greie å bevege deg såpass at musklene rundt mage og korsrygg skviser deg inn en tomme eller to. Faktisk tjener du mer i livvidde på stramming en på sult. En kjole i for liten størrelse gjør deg større enn du er, uansett!

En kurant enkel kjole i rett størrelse koster ikke allverdens, om ingen skal se merkelappen. Resten er accessoirer.

Er du utrent, vil du tjene mer i livvidde på å gå i trapper, danse, gå i terreng, ta mageøvelser og annet som strammer inn, enn å sulte av deg 5-6kg. Dropper du alt salt, kan du miste noen kilo vann også, men hva skjer når du gaper over den første kanapeen?

Legg heller kjolen din til side, og ha som mål å lage en ordentlig fest der den kan brukes den dagen du kommer i den, uten å sitte fastklemt. Dropp all brus og saft, og drikk vann. Dropp all snacks og fastfood. Lag/kjøp anbefalte mengdre kjøtt/fisk, og ha minst tre ganger så mye grønnsaker til - gjerne smørdampede. Gå en halvtimes tur hver dag i tillegg til hva du gjør ellers. Gå av bussen et stopp tidligere, la bilen stå når du bare skal til butikken, handle med handleliste og aldri på tom mave. Da skal du være godt på vei, og da er vi ikke innom kondistrening og denslags ennå. :jepp:

Endret av Kamikatze
AnonymBruker
Skrevet

Ts her:) kjolen er ikke kjøpt ennå, så den kjøper jeg selvfølgelig i passende str :fnise:

Jeg trener forøvrig en del, problemet mitt er at jeg elsker mat og sjokolade...

Skrevet (endret)

Da er det jo ikke noe problem. :nigo:

Hverken mat eller sjokolade er feitende. Det beror bare på mengde og hyppighet.

Alle (disclaimer: utenom en og annen avviker som tilfeldigvis kommer til å snuble over denne tråden og umiddelbart vil føle seg støtt.) elsker sjokolade. Noen bruker bare viljestyrken litt mer enn andre.

Gode og mindre gode nyheter til deg:

De mindre gode er at om du allerede trener endel, vil trening trolig ha forsvinnende liten oppstrammende effekt, da du trolig allerede er der du skal være.

Mer velklingene i dine ører er det nok at om du trener jevnlig, vil trolig mange av dine kiloer være muskler, og ikke fett. Derfor vil mange av dine kilo være tre ganger mindre omfangsrike (muskler veier mer enn fett - som derfor tar opp mer plass enn muskler). Så det er ikke utelukket at du ser ganske normal ut, med litt overflatefett. - Altså ganske gjennomsnittlig, og trolig i utseende som ei som veier fem-ti kilo mindre.

Endret av Kamikatze

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...