AnonymBruker Skrevet 4. januar 2012 #1 Skrevet 4. januar 2012 La oss si man er 10 kg overvektig og vil gå ned litt på tre uker. Stramme inn er viktigere enn å gå ned i vekt. Trener styrke den ene dagen og kondisjon den andre. Hva tror dere er mulig? Jeg spiser et sunt kosthold. Også i helger.
MilliVanilli Skrevet 4. januar 2012 #4 Skrevet 4. januar 2012 (endret) Hvis kostholdet ditt er bedre enn vanlig(ikke spis for mye(heller ikke for lite), kutter helt ned på de usunne karbohydratene og spiser mye protein) så skal du ikke se bort i fra at du kan se en liten forskjell. Men mest sannsynlig blir det vanskelig å se med det blotte øyet, i og med at det er på så kort tid. Bruk målebånd, mål deg før og etter og evt. ta før/etter-bilder. Edit: hvis du er 10 kg. overvektig, ville jeg kanskje ha kjørt mest på kaloriunderskudd og mye kondisjonstrening i første omgang. Særlig løping og jogging. LOVER deg at hvis du løper(presser deg skikkelig) hver eneste dag i 3 uker vil du se en knallforskjell. Snakker av erfaring, og jeg spiste helt normalt. Endret 4. januar 2012 av MilliVanilli
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2012 #5 Skrevet 4. januar 2012 Er det ikke litt risikabelt å løpe og presse seg selv hver eneste dag i tre uker dersom man ikke trener så mye fra før? Ser for meg at det fort kan oppstå belastningsskader og slikt? Og vil alle kunne se en forskjell etter tre uker, dersom de ligger på et lite kaloriunderskudd, og trener kondisjon hver dag i tre uker? Jeg er normalvektig selv, men vil i likhet med TS stramme opp litt på relativt kort tid.
Gjest *Maja* Skrevet 4. januar 2012 #6 Skrevet 4. januar 2012 Om en ikke er en efaren jogger så skal en ikke starte for hardt med løping hver dag. Rolig jogg for å få inn rett løpeteknikk og pusteteknikk, og helst ikke mer en 3 dager i uka. Powerwalking med joggeintervaller er det beste i starten. De dagene du ikke jogger kan du gå lange turer i hurtig gange(brenner godt det også). Ellers er det jo styrketrening. Skal du ha resulater bør du kombinere med jogging med styrke og selvsagt spise sunt. Hold deg unna raffinert sukker, hvitt mel og halvfabrika mat. Spis kylling, egg, fisk, karbonadedeig. Få i deg sunt fett fra avocado, solsikkeolje, mandler/valnøtter. Spis frukt og grønnsaker og drikk kun vann.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå