Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har planer om å flytte hjemmefra dette året. Jeg er deltidsstudent i Oslo, og jeg bor nå en stykke utenfor byen. Vil derfor flytte nærmere fordi det er mest praktisk for meg.

Jeg har en deltidsjobb her jeg bor nå, men hvis jeg skal flytte til Oslo må jeg si opp denne.

Det jeg egentlig lurer på, er hvor viktig det er at man har en fast inntekt når man skal leie? Det har seg nemlig sånn har jeg har en del penger på konto etter arv, og jeg har derfor mulighet til å betale alle utgifter uten jobb ett par år fremover.

Hvis jeg flytter, har jeg likevel tenkt til å prøve å få meg en ny deltidsjobb, men det er jo ikke enkelt å si om jeg får en jobb eller ikke.

Kanskje ett litt dumt spørsmål, men jeg er helt blank på det her, siden det er første gang jeg flytter for meg selv :)

- H

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det skulle ikke være noen problemer så lenge du betaler husleien. Enkelte utleiere stiller som krav at du er i jobb/studier for å få leie, men det er vel mest pga av at de vil ha folk som betaler for seg. Har du penger til å betale for leia så er det jo ikke noe problem.

Men du burde få deg jobb raskest mulig slik at du ikke bruker av arven.

Skrevet

De fleste utleiere stiller vel som krav at du har en inntekt, og at du kan klare deg på dette. Om du svarer at du er student og fåt stipend, + at du har arv som dekker opp for andre utgifter synes jeg ikke det høres så galt ut. MEN så kan du jo ha uflaks å møte på noen som setter en jobb som et minimum også,da..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...