Dustebæsj Skrevet 4. januar 2012 #1 Skrevet 4. januar 2012 Hei. Jeg trenger en ny foundation som passer til huden min. Jeg har mye kviser og rødhet i ansiktet, så jeg trenger en med god dekkevne. I tillegg har jeg ganske tørr hud rundt munnen og litt i panna. Derfor er det ganske vanskelig å finne en som passer for begge deler. Jeg kjøpte nettopp en foundation fra body shop som var oljefri, men den ble veldig tørr og vanskelig å fordele utover. Jeg vil gjerne ha en som er smidig, og lett å fordele utover. Noen som har noen tips? [:
Gjest Madelene1 Skrevet 4. januar 2012 #2 Skrevet 4. januar 2012 Hei. Jeg trenger en ny foundation som passer til huden min. Jeg har mye kviser og rødhet i ansiktet, så jeg trenger en med god dekkevne. I tillegg har jeg ganske tørr hud rundt munnen og litt i panna. Derfor er det ganske vanskelig å finne en som passer for begge deler. Jeg kjøpte nettopp en foundation fra body shop som var oljefri, men den ble veldig tørr og vanskelig å fordele utover. Jeg vil gjerne ha en som er smidig, og lett å fordele utover. Noen som har noen tips? [: Jeg hadde litt små kviser i ny og ned når jeg brukte foundation. Jeg sluttet å bruke det for ca 2 mnd siden. Gikk over til tørrpudder. Og kvisene er vekk! Dessuten så ser det mer naturlig ut.
2shy Skrevet 4. januar 2012 #3 Skrevet 4. januar 2012 Som foundation vil jeg anbefale Guerlain Extreme. Dyr, men drøy, veldig smidig,og gjør jobben. For problemet med tørr hud vil jeg anbefale en god omega 3 olje fra helsekosten, smører huden innenfra. Kosthold er også veldig viktig for å unngå kviser, ting som ferdigmat, mettet fett, sukker, hvete, er ting som lett kan gi kviser.
Dustebæsj Skrevet 4. januar 2012 Forfatter #4 Skrevet 4. januar 2012 Jeg glemte å skrive det, men har også en del arr etter kvisene og sorte prikker som ser ut til å erobre ansiktet mitt. Når det gjelder tørrpudder, er jeg ikke helt sikker på hva det er, men jeg er litt skeptisk til pudder siden jeg tror at det ikke dekker godt nok. Og jeg har fet hud fra før, så er litt skeptsk til omega 3 olje..
2shy Skrevet 4. januar 2012 #5 Skrevet 4. januar 2012 Jeg glemte å skrive det, men har også en del arr etter kvisene og sorte prikker som ser ut til å erobre ansiktet mitt. Når det gjelder tørrpudder, er jeg ikke helt sikker på hva det er, men jeg er litt skeptisk til pudder siden jeg tror at det ikke dekker godt nok. Og jeg har fet hud fra før, så er litt skeptsk til omega 3 olje.. Man får ikke fet hud av å omega 3. Omega 3 er noe alle bør ta for helsen sin, det er bra for hjerte, hår, hud, negler. Smører huden innenfra, veldig bra for tørr hud. Jeg skjønner hensikten din, jeg hadde også dårlig hud før og klinte på med foundation for å skjule. Problemet er at det løser ingenting. Kosthold har enormt mye å si for huden, enormt. Ser bilder fra mange år tilbake hvor det var kronisk kviser som sprengtes gjennom et tykt lag med sminke. I dag har jeg så godt som aldri noen utelukkende pga kosthold og mye vann. Jeg tar også veldig mye olje og spiser mye fett i kosten (sunt fett), og smører huden med jojoba-olje hver dag
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå