AnonymBruker Skrevet 9. januar 2012 #21 Skrevet 9. januar 2012 Nå trenger man jo ikke å bruke 100 gram pasta (i tørrvekt) i en kyllingsalat vel? Jeg snakker om kokt pasta. Hovedingrediensene i salaten er kylling og grønnsaker. Beklager, jeg gikk ut i fra at du mente 100 g når du skrev 100. Man veier jo alltid mat tørr, i alle fall pasta. Uansett, skal man bli mett blir det fort over 400 kcal i en kyllingsalat, men det er jo sunt og godt likevel! Jeg synes bare det er litt relevant å svare på det som blir spurt om, nå var det snakk om middager med under 400 kcal og da synes jeg man skal komme med tips om det, ikke middager på feks 600 kcal "fordi det er jo sunt".
Gjest Blondie65 Skrevet 9. januar 2012 #22 Skrevet 9. januar 2012 Velg nøkkelhullsprodukter på alt du spiser hver dag. Dvs. det produktet med minst innhold av sukker, salt og mettet fett samt høyest innhold av kostfiber innenfor sin kategori. F.eks.: bruker du smør/margarin på skiven - velg en som er nøkkehullsmerket. Spiser du ost? Velg en som er nøkkelhullsmerket. Les mer her: Nøkkelhullsmerket.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå