AnonymBruker Skrevet 4. januar 2012 #1 Del Skrevet 4. januar 2012 (Vet ikke om jeg skriver dette under riktig emne, men var her jeg synes den passet best!) Denne sommeren har min mor og stefar 10 års bryllupsdag, og ved den anledningen vil jeg gjøre noe spesielt for dem! Jeg har lyst til å lage et slags arrangement med familie og venner eller bare gi dem en opplevelse de sent vil glemme! Ettersom jeg er det eldste "barnet" i familien og den eneste jenta, føler jeg det er mitt ansvar å ordne i stand noe. Jeg vil gjøre dette også fordi jeg virkelig VIL gi de noe spesielt og noe de kan huske (hvertfall til de neste 10år), ikke bare fordi "jeg føler det er mitt ansvar". Noen som har forslag til hva/hvor/hvordan? Eller forslag til hva jeg (og evt. mine søsken/slektninger) kan gi til gave? - C Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Adriane Skrevet 4. januar 2012 #2 Del Skrevet 4. januar 2012 (Vet ikke om jeg skriver dette under riktig emne, men var her jeg synes den passet best!) Denne sommeren har min mor og stefar 10 års bryllupsdag, og ved den anledningen vil jeg gjøre noe spesielt for dem! Jeg har lyst til å lage et slags arrangement med familie og venner eller bare gi dem en opplevelse de sent vil glemme! Ettersom jeg er det eldste "barnet" i familien og den eneste jenta, føler jeg det er mitt ansvar å ordne i stand noe. Jeg vil gjøre dette også fordi jeg virkelig VIL gi de noe spesielt og noe de kan huske (hvertfall til de neste 10år), ikke bare fordi "jeg føler det er mitt ansvar". Noen som har forslag til hva/hvor/hvordan? Eller forslag til hva jeg (og evt. mine søsken/slektninger) kan gi til gave? - C Litt an på hvor romantisk anlagt de er, så kan det jo være stas å lage til et slags hage"bryllup" der de kan "fornye løftene" sine eller noe i den duren? Evt med en etterfølgende mini "bryllupsreise" en langhelg (eller liten uke) til et eller annet romantisk og fint sted (Som alle spleiser på som gave til de da, selvsagt) Det trenger ikke være store, dyre og flotte greiene selve det selskapet. Mye man kan finne på i så måte (f.eks hver gjest tar med et eller annet å spise, dere står for drikke). 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bobbi Skrevet 7. januar 2012 #3 Del Skrevet 7. januar 2012 Syns å "fornye løftene" er litt vel amerikansk, men synes ideen om et hage selskap eller noe lignende hørtes veldig koselig ut. Det er jo praktisk og lett å organisere også, hvis dere har feks koldtbord, og alle tar med hver sin rett....bare å organisere hvem som tar med hva. Det trenger jo ikke å være så voldsomt, en markering blir de sikkert kjempe glade for at du har satt i stand for dem uansett, en veldig snill tanke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Adriane Skrevet 9. januar 2012 #4 Del Skrevet 9. januar 2012 Syns å "fornye løftene" er litt vel amerikansk, men synes ideen om et hage selskap eller noe lignende hørtes veldig koselig ut. Det er jo praktisk og lett å organisere også, hvis dere har feks koldtbord, og alle tar med hver sin rett....bare å organisere hvem som tar med hva. Det trenger jo ikke å være så voldsomt, en markering blir de sikkert kjempe glade for at du har satt i stand for dem uansett, en veldig snill tanke Jeg er enig med deg, selv om det var mitt forslag Da jeg skrev "fornye løftene" i gåsetegn, så mente jeg ikke full pakke med prest osv. Tenkte vel mer på noe alá at de holder en liten tale til hverandre om tiden de har hatt sammmen, og tiden de skal ha fremover - og gjerne med mye humor. Ikke at det akkurat kom klart frem av "fornye løftene", hehe. Men jeg mener altså ikke på den amerikanske måten, med ny velsignelse og hele pakka. Jeg mener mer en... hm... markering/bekreftelse av 10 års ekteskap - "la oss går for 10 år til" på en måte? Vanskelig å forklare hva jeg tenkte på, merker jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bobbi Skrevet 9. januar 2012 #5 Del Skrevet 9. januar 2012 Jeg er enig med deg, selv om det var mitt forslag Da jeg skrev "fornye løftene" i gåsetegn, så mente jeg ikke full pakke med prest osv. Tenkte vel mer på noe alá at de holder en liten tale til hverandre om tiden de har hatt sammmen, og tiden de skal ha fremover - og gjerne med mye humor. Ikke at det akkurat kom klart frem av "fornye løftene", hehe. Men jeg mener altså ikke på den amerikanske måten, med ny velsignelse og hele pakka. Jeg mener mer en... hm... markering/bekreftelse av 10 års ekteskap - "la oss går for 10 år til" på en måte? Vanskelig å forklare hva jeg tenkte på, merker jeg He he, nå skjønner jeg hva du mener Og det er jo en kjempegod ide Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2012 #6 Del Skrevet 9. januar 2012 (Vet ikke om jeg skriver dette under riktig emne, men var her jeg synes den passet best!) Denne sommeren har min mor og stefar 10 års bryllupsdag, og ved den anledningen vil jeg gjøre noe spesielt for dem! Jeg har lyst til å lage et slags arrangement med familie og venner eller bare gi dem en opplevelse de sent vil glemme! Ettersom jeg er det eldste "barnet" i familien og den eneste jenta, føler jeg det er mitt ansvar å ordne i stand noe. Jeg vil gjøre dette også fordi jeg virkelig VIL gi de noe spesielt og noe de kan huske (hvertfall til de neste 10år), ikke bare fordi "jeg føler det er mitt ansvar". Noen som har forslag til hva/hvor/hvordan? Eller forslag til hva jeg (og evt. mine søsken/slektninger) kan gi til gave? - C Er vel ikke vanlig å gi gaver på 10 års dagen fra gjester? Har jo blitt invitert i en slags markeringmed kaffi og sånn,men har da ikke med gaver.Er det litt mere høytid med middag,så tar jeg med en vin eller en blomsterkvast Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bobbi Skrevet 9. januar 2012 #7 Del Skrevet 9. januar 2012 Er vel ikke vanlig å gi gaver på 10 års dagen fra gjester? Har jo blitt invitert i en slags markeringmed kaffi og sånn,men har da ikke med gaver.Er det litt mere høytid med middag,så tar jeg med en vin eller en blomsterkvast Det kan jo hende de er av den typen familie som liker å gi gaver til hverandre ved spesielle anledninger da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Adriane Skrevet 9. januar 2012 #8 Del Skrevet 9. januar 2012 He he, nå skjønner jeg hva du mener Og det er jo en kjempegod ide Godt at jeg gjorde meg litt mer forstått nå Fikk litt grøsninger nesten, da jeg skjønte du trodde jeg mente sånn skikkelig amerikansk greie, for det er - i mine øyne - laaaangt i overkant :gjeipe: 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå