Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og mannen min har så lyst å reise til Thailand. Men han får kun ferie om sommeren, og da har jeg hørt at det er regntid. Noen som har erfaringer med å dra dit i regntiden?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har vært i Thailand både om om vinteren og høsten (september). Vinteren er selvsagt best, da er det supert vær hver dag og jeg har ikke opplevd regn. Da jeg var der i september regnet det hver dag, men ikke lenge! Det går fra å være strålende sol til plaskregn (!!!!) på 1 min og så varer det i 5-10 min, så er det strålende sol igjen!

Det var selvsagt litt kjipt med regnet, men ferien var uansett super. Vil anbefale vinteren, men siden det ikke er et alternativ for dere, vil jeg uansett anbefale sommeren. Men ha med en lett og tynn regnjakke! Ha den alltid i sekken på tur, regnet starter veldig plutselig, ikke som her i Norge, og det plasker ned. Noe helt utrolig også.

Skrevet

Ok takk for supert tips :D

Skrevet

Går også fint an å sole seg til tross for regnsesong. Jeg lå alltid ved en parasol, med en gang jeg så regnet åpnet jeg parasolen og lå å så på regnet under der (Fungerer jo som en stor paraply som dekker solsengen), når regnet var ferdig, fortsatte jeg solingen :) Er jo fremdeles varmt i luften! Så mange andre turister som gjorde det slik

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har vært der om sommeren. Det var heftige regnskurer og mye varmere enn da jeg var der om vinterent, men på ingen måte en dårligere opplevelse. Hadde gjerne dratt dit igjen på sommertid.

Skrevet

Det er regntid om sommeren ja og regner mye på vestkysten (Phuket, Krabi). Men reiser du på østsiden så har du et helt annet klima.

Har vært 2 ganger på Koh Samui (den ene gangen med noen dager på Koh Tao også) og ikke hatt mere enn noen skurer på ettermiddag noen av dagene. Fordelen med å reise på denne tiden er at det er mindre folk og de fleste hoteller har lavsesong priser frem til 15. juli så det er en billig tid å reise

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...