Gå til innhold

Hundehår i beina

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har to korthårshunder, den ene med ganske stiv pels. Jeg har problemer med at disse hårene henger seg fast i sokken, for så å stikke seg inn i beina. Det er ikke noe godt, og det skjer nesten daglig.

Noen som har samme problemet, og som har noen tips til hvordan dette kan unngås?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Prøv andre sokker, gå med ullsokker, gå med tøfler eller sko inne.

Skrevet

Støvsuge hver dag. Børste hundene hver dag. Bruke innesko.

(Nei, jeg har ikke og har heller ikke hørt om andre som har dette problemet.)

:heks:

Skrevet

Min kjære opplever det stadig vekk, men ingen av oss andre i familien. Tror ikke han har funnet noen løsning på det annet enn å trekke dem ut etterhvert. Kanskje dere har en spesiell type hud?

Gjest Badabing
Skrevet

Det hadde jeg også forrige gang jeg var hos fotpleier! Har aldri hørt om det før og hadde ikke merket noe, men fotpleieren sa at det var veldig vanlig blant de som har hund. Jeg går mye barbeint hjemme, så hun sa bare at jeg burde bruke tøfler.

Skrevet

Jepp, går hos fotpleier hver 6-8 uke...

Der pleier hun å få tak i en 6-7 hår hver gang.. Har en liten korthåret hund... (mothaker på håra;))

Ellers er det å fiske de ut når jeg kjenner de.. hvis jeg får tida til å få tak i de før de er borte....

En runde med dyret mens det stikker = håret inn i fotbladet;)

Fikk også beskjed om å bruke tøfler.. Men det klarer jeg bare ikke...

Skrevet

Tøffler hjemme?? DET er vel "tøffel" det :skratte:

Skrevet

Samboer'n min bruker tøfler hjemme.. Han har aldri vært hos fotpleier, har babyhud under føttene OG ALDRI hatt ett hår i beinet.. FRES;) (men vi har bikkja i senga, så kan ikke skylde på henne sånn sett;)hehe De små hårene er så stive og spisse..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...