AnonymBruker Skrevet 4. januar 2012 #1 Skrevet 4. januar 2012 Hei! Jeg er svært overvektig og i forbindelse med en viktig legeavtale har jeg tenkt å forsøke meg noen uker på PSFM-dietten. Jeg har aldri prøvd denne før og trenger derfor noen tips fra dere som kan mer om slike ting :-) Jeg vet at denne kuren er ekstrem og skal følges bare noen uker. Men når jeg regner ut hvor mye protein jeg skal ha i meg; 2,5g pr kg kroppsvekt blir jeg skremt over hvor mye jeg da må spise av kjøtt og fisk for å få dette til. Jeg hadde da også forstått det slik at denne dietten betydde et betydlig større kaloriunderskudd enn det man vanligvis har når man slanker seg, og det vil jo ikke bli resultatet dersom jeg pakker i meg alt dette. Har jeg misforstått? Er det kanskje ikke noe man skal tenke på hvor mange kalorier man får i seg??? Kan dette løses med proteinpulver? Jeg har fått anbefaling før om å holde meg unna shakes osv fordi jeg bør spise mere mat som "setter seg" i magen. Vil jeg få i meg mere proteiner til færre kalorier med å bruke proteinpulver? Jeg har holdt på noen dager, og ser at jeg må gjøre noen grep for å ikke bli vanvittig matlei. Skjønner at dette ikke er spennende kosthold, men slik det er nå har jeg bare tørt stekt kjøtt/fisk og stekte grønnsaker til alle måltider. Jeg tør liksom ikke noe annet fordi jeg ikke vet hva som er lov. Er det greit med grønnsaksbuljong? Er det ok med dolmio pastasaus på glass (den med hele tomatbiter i osv) Er det andre ting jeg kan spise slik at maten blir mer spennende? Jeg et også spent på å høre andres erfaringer med denne dietten
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2012 #2 Skrevet 5. januar 2012 Følger med på denne tråden! Har lest mye positivt om det, men trenger å vite litt mer eksakt hva jeg skal spise.
Gjest scorpius Skrevet 5. januar 2012 #3 Skrevet 5. januar 2012 Kan jeg bare spørre hva PSFM-dietten er? Hva går den ut på?
Ridderspore Skrevet 5. januar 2012 #4 Skrevet 5. januar 2012 (endret) Feilpost Endret 5. januar 2012 av Ridderspore
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2012 #5 Skrevet 5. januar 2012 Matlei tror jeg du kommer til å bli uansett. dette er en diett basert på mennesker som driver med fitness og trenger å bli mer markert før en konkuranse eller komme seg inn i en spesiell vektklasse. Hvis legebesøket har noe med en operasjon å gjøre eller bare det at legen har bedt deg gå ned litt så vil jeg heller anbefale moderat lavkarbo og med moderat mener jeg ikke at du skal tylle i deg bacon og fett som en helt . kutt også ned på fettet. kutt ut brød,pasta,ris ,potet og alt som inneholder sukker. spis fisk, avocado, masse grønnsaker(de som vokser over jorda) kjøtt og egg. kutt ned på melkeprodukter, men ikke vær helt nazi.. uansett så trenger man ikke melk i det hele tatt. DRIKK VANN. spis mest grønnsaker og proteinkilder. Gå litt kjappe turer hver eneste dag, har du lyst på noe søtt så puss tenna eller ta deg i nakken. du kommer til å gå ned minst fem kilo på to uker. no kiddin`
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå