Gå til innhold

er det dyreplageri å la katten være hjemme alene?

Gjest marilyn

Anbefalte innlegg

Reiser bort noen dager i ny og ne, ikke alltid at vi greier å skaffe noen til å passe pus.. er det ok å la henne være hjemme alene, eller er det dyreplageri?? vi ser jo at hun er litt frustrert og sur når vi kommer hjem..

bruker alltid å få noen til å stikke innom en gang om dagen, la henne få en luftetur og litt kos...

reiser bort med dårlig samvittighet,, men man kan jo ikke sitte hjemme så lenge dyret lever heller da...

hva synes andre katte eiere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet det er mange som gjør dette, og det går aldeles utmerket.

Selv kommer jeg ikke til og gjøre dette, for det har jeg ikke samvittighet til.

Jeg er nok altfor hønemor til å være borte noe særlig mer enn 12-14 timer.

Om det er dyreplageri, vet jeg ikke, men pass på at katten har det den trenger av mat, vann, rent toalett osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reiste også fra pusen min en helg,men mine foreldre stakk innom å sjekka vannskåla og maten+at de luftet henne,men jeg gjør det ikke en gang til,for hun var helt rar da jeg kom tilbake-skulle i fanget hele tiden og var veldig kose syk. Da fikk jeg innmari dårlig samvittighet,jeg ordner med barnevakt til lillepus neste gang iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo litt ann på hvor mange dager det er snakk om, og hvor ofte du gjør det?

Vi reiste fra katten en helg en gang. Da var mamma innom to ganger om dagen, og satt der en time hver gang. Da synes jeg dette var ok. Men pusen var fryktelig kosete da vi kom hjem da.

Hvis det er for lengre tid, vil vi velge kattepensjonat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kommer an på hvor lenge ja. hadde det vært en helg hadde jeg kanskje gjort det, og fått mamma til å kjøre bort en time hver dag, men hadde det vært lengre hadde jeg ikke gjort det.

har for øvrig gjort en avtale med broren min om at dersom vi skal reise en gang så kommer han og bor i huset vårt så lenge vi er borte, for å holder Salem (kattepusen vår) med selskap. han bor hjemme enda, så det passer fint:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi lar bare katten være alene når vi er på jobb, besøk, etc. Har liksom ikke samvittighet til å være borte for lenge.

Sist helg hadde vi den med på en 5 timers lang kjøretur :o :o

den fikk gå løst i bilen , og roet seg fantastisk bra.kom et mjau og to de første ti min, men etterpå satt den på fanget å kikket ut vinduet, eller la seg bak ryggen til sambo som kjørte :P

Pusen er som en baby for oss :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

Sörg for at katten har nok vann og at ting den kan ödelegge er gjemt unna. Katter kan bli g a n s k e oppfinnsomme når de kjeder seg.

Katt hjemme alene er ikke dyreplageri. Min Buster bodde alene på to rok ca 14 timer hver dag förste to årene. Han har aldri sagt noe om at det var plagsomt.

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...