Gå til innhold

Den typiske innvandrermotstander.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ganske ofte får jeg inntrykk av at de som er mest negative til mennesker fra andre kulturer og verdensdeler og spesielt til de som er litt mørkere enn oss selv, ofte er NAV klienter eller har svak tilknytning til arbeidslivet generelt.

Stemmer dette syntes dere?

Videoannonse
Annonse
Gjest MorAase
Skrevet

Andelen er nok høyere der, og det er nok en del mer ren rasisme i motstanden. Beveger du deg oppover i de sosiale lagene så vil innvandringsmotstanden være noe mer sofistikert.

Selv ble jeg innbitt motstander av innvandring etter å ha vært i et arabisk land i lenger tid. Der så jeg med egne øyne at deres kultur og verdier overhode ikke harmonerer med et fritt og demokratisk samfunn.

• Liker 3
Skrevet

Ganske ofte får jeg inntrykk av at de som er mest negative til mennesker fra andre kulturer og verdensdeler og spesielt til de som er litt mørkere enn oss selv, ofte er NAV klienter eller har svak tilknytning til arbeidslivet generelt.

Nei, det stemmer ikke. Er selv i full stilling, utenlandsk, ressurssterk, har aldri vært NAV klient og samtidig kritisk til enkelte mennesker med innvandrerbakgrunn på grunn av deres oppførsel og kultur som er i strid med verdiene i samfunnet jeg lever i. Er jeg rasist da?

• Liker 4
Skrevet

Verste jeg ser er når folk sier slike ting. Det er mange grunner til at folk er under nav, det er ikke alltid "arbeidsvegring" som er problemet. Man trenger heller ikke å ha lav IQ for å være skeptisk til den ukritiske asylstrømmen vi har hatt til Norge de senere år. Vil heller si at de som mener at alt er flott må være analfabeter da de tydeligvis ikke leser aviser.

Jeg er høyt utdannet og jeg er skeptisk til muslimer. Altså, ikke hudfarger og etnisitet, men religion, da det faktisk sier noe om menneskene. Skeptisk ble jeg etter jeg ble kjent med noen muslimske avhoppere og leste Koranen.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Tja, jeg kommer fra en ressurssterk familie, har jobbet siden jeg var 15, driver med høyere utdanning og er sterkt mot innvandring. Jeg passer visst ikke inn i fordommene dine :lete:

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvor høyere utdanelse du har hvor mindre sansynlighet er det for at du er rasist eller har andre idiotiske fordommer, spesielt for småting. Og hvor lavere utdanelse du har hvor større er nok sansynligheten for at man har litt flere fordommer. Men gjelder det alle? Selvsagt ikke, men for flertallet så er det nok slikt. Har selv ei søster som er innenfor nav og har null utdanelse og hun er en stor antirasist og hater rasisme på alle mulige plan og har null utdanelse også.

Og jeg "kjenner" en som faktisk er rasist, mulig på grensen til nazist som har høy utdanelse. Akkurat som jeg så i en tråd her at det fødes flest gutter, men det finnes da svært mange jenter her i verden for det. Mulig et dårlig eksempel, men ingen grunn å ta seg nær av dt om du er er navklient eller rakettforsker.

Og ts sa ofte ikke alle.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Innvandrermotstandere finner man i alle sosiale lag, og det er langt mer vanlig enn det man tror. Forskjellen ligger i at de litt mer sofistikerte ikke hyler om det offentlig eller oppdaterer facebook-profilen sin med sine ytringer. Istedet velger de med omhu hvem de ansetter, hvem de handler hos, hvem de omgås, hvem de stemmer på, hvor de bosetter seg, hvor de sender ungene på skole, hvilket idrettslag de melder ungene inn i osv.

Litt mer interessant er jo at disse kanskje ikke er klar over det selv..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det stemmer ikke. Er selv i full stilling, utenlandsk, ressurssterk, har aldri vært NAV klient og samtidig kritisk til enkelte mennesker med innvandrerbakgrunn på grunn av deres oppførsel og kultur som er i strid med verdiene i samfunnet jeg lever i. Er jeg rasist da?

Ja, når du bare ser grupper og ikke individ, så vil jeg si at du er en rasist.

AnonymBruker
Skrevet

Innvandrermotstandere finner man i alle sosiale lag, og det er langt mer vanlig enn det man tror. Forskjellen ligger i at de litt mer sofistikerte ikke hyler om det offentlig eller oppdaterer facebook-profilen sin med sine ytringer. Istedet velger de med omhu hvem de ansetter, hvem de handler hos, hvem de omgås, hvem de stemmer på, hvor de bosetter seg, hvor de sender ungene på skole, hvilket idrettslag de melder ungene inn i osv.

Eller kanskje så har de andre beveggrunner enn det du tror :).

Gjest MorAase
Skrevet

Å joda, det er gode og bevisste valg som gjøres.

Skrevet

Men, er det egentlig snakk om fordommer, eller er det egentlig snakk om kriminalstatistikk?

• Liker 1
Gjest Corto Maltese
Skrevet (endret)

En FRPer er den typiske innvandrermotstander

Endret av Corto Maltese
Skrevet

Men, er det egentlig snakk om fordommer, eller er det egentlig snakk om kriminalstatistikk?

Er nok en grunn til at skepsis til pakistanere er vanligere enn skepsis til indere.

• Liker 1
Gjest MorAase
Skrevet

For de fleste er det en bevissthet om uforenelige kulturforskjeller.

• Liker 1
Skrevet

Hvor høyere utdanelse du har hvor mindre sansynlighet er det for at du er rasist eller har andre idiotiske fordommer, spesielt for småting. Og hvor lavere utdanelse du har hvor større er nok sansynligheten for at man har litt flere fordommer. Men gjelder det alle? Selvsagt ikke, men for flertallet så er det nok slikt. Har selv ei søster som er innenfor nav og har null utdanelse og hun er en stor antirasist og hater rasisme på alle mulige plan og har null utdanelse også.

Og jeg "kjenner" en som faktisk er rasist, mulig på grensen til nazist som har høy utdanelse. Akkurat som jeg så i en tråd her at det fødes flest gutter, men det finnes da svært mange jenter her i verden for det. Mulig et dårlig eksempel, men ingen grunn å ta seg nær av dt om du er er navklient eller rakettforsker.

Og ts sa ofte ikke alle.

Hvordan er det mulig å gjøre så mange språklige feil i ett og samme innlegg? Bare innledningen er imponerende: "Hvor høyere utdanelse du har hvor mindre.." "Hvor"? -Konstruerer du ditt eget språk?

Gjest Bomullsdott
Skrevet

Stemmer ikke på min far hvertfall.

Han har aldri vært trygdet eller skyemeldt. Han tar seg et par sykedager innimellom hvis det virkelig er behov for det.

Han er utdannet siviløkonom og har høy stilling i Nordea :Nikke:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...