AnonymBruker Skrevet 4. januar 2012 #1 Skrevet 4. januar 2012 Jeg får utbetalt 14000 i mnd av NAV, dvs 11000 netto. Jeg bor billig og betaler 3000 i mnd, og sitter da igjen med 8000 kr. Er det greit at jeg sparer, eller? Får så dårlig samvittighet fordi jeg sparer på sparekonto og BSU. Men jeg føler jeg burde spare og leve forsiktig mens jeg kan, eller snylter jeg da?
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2012 #2 Skrevet 4. januar 2012 Selvsagt kan du spare! Du bestemmer selv hva du vil bruke pengene dine på.
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2012 #3 Skrevet 4. januar 2012 Selvsagt kan du spare! Du bestemmer selv hva du vil bruke pengene dine på. Det var noen som sa at det ikke var lov, fordi NAV skal bare dekke det mest nødvendige ... er kjemperedd for at NAV skal finne ut av at jeg har spart 20 000 på BSU + litt på sparekonto ..
Anouk Skrevet 4. januar 2012 #4 Skrevet 4. januar 2012 Jeg kan ikke skjønne annet enn at du får lov å spare penger! Selvfølgelig lar nav deg få lov å spare. Du kan gjøre akkurat hva (lovlig) du vil med pengene du får fra nav naturligvis :-). Det der må være noe av det dummeste jeg har hørt. Fortsett å spare med god samvittighet du :-)
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2012 #5 Skrevet 4. januar 2012 Jeg kan ikke skjønne annet enn at du får lov å spare penger! Selvfølgelig lar nav deg få lov å spare. Du kan gjøre akkurat hva (lovlig) du vil med pengene du får fra nav naturligvis :-). Det der må være noe av det dummeste jeg har hørt. Fortsett å spare med god samvittighet du :-) Jeg leste den NAV-snylter tråden, og der var det mange som sa at NAV bare skulle dekke det mest nødvendige, det var ikke lov med noe ekstra...
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2012 #6 Skrevet 4. januar 2012 Jeg leste den NAV-snylter tråden, og der var det mange som sa at NAV bare skulle dekke det mest nødvendige, det var ikke lov med noe ekstra... Når du går på AAP disponerer du pengene akkurat slik du selv ønsker. Hvis du mottar sosialhjelp tror jeg reglene er annerledes. 1
Antlers Skrevet 4. januar 2012 #7 Skrevet 4. januar 2012 Du kan fint spare penger mens du går på AAP. Smart er det også Problemet oppstår først dersom du av en eller annen grunn må over på sosialstønad en periode (fort gjort å bli kasteball i dette systemet), for da må du rett og slett ta ut det du har spart i BSU og bruke dette på livsopphold/leie før du får rett på noe mer hjelp. 2
sommermor Skrevet 4. januar 2012 #8 Skrevet 4. januar 2012 Du får lov til å spare penger på AAP.Min saksbehandler på nav synes det var flott at jeg hadde spart opp penger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå