Gjest Mooky Skrevet 4. januar 2012 #1 Skrevet 4. januar 2012 Hei. Jeg har gått 3 år studiespesialisering (språk, samfunn og økonomi). I 3.klasse hoppet jeg av et av valgfagene siden jeg ikke klarte det. Jeg mangler derfor et samfunnsfag for å få studiekompetanse. Har lite lyst å ta eksamen i det faget jeg hoppet av, og lurer derfor på om jeg kan ta eksamen i et annet valgfag innen samfunn og dermed få studiekompetanse, eller må jeg ha undervisning i alle fag for å få karakteren til å bli likeverdige som de jeg allerede har på vitnemålet?
lattiz Skrevet 4. januar 2012 #2 Skrevet 4. januar 2012 Du kan melde deg opp som privatist. Da slipper du å følge undervisningen. Det er studiekontoret ved skolen som bestemmer om de vil tillate dette eller ikke.
Gjest Mooky Skrevet 4. januar 2012 #3 Skrevet 4. januar 2012 Ja det var det jeg lurte på egentlig Om jeg bare kunne melde meg opp som privatist å ta eksamen i et fag jeg ikke har hatt undervisning i, men allikevel få karakter på eksamen som vil gjelde som et valgfag.
Meridian Skrevet 4. januar 2012 #4 Skrevet 4. januar 2012 Du kan melde deg opp nå i januar. Fra 15.januar-30.januar tror jeg tralala! Gå inn på www.privatisweb.no å se
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå