AnonymBruker Skrevet 3. januar 2012 #1 Skrevet 3. januar 2012 Sønnen min hadde bursdag i går og jeg hørte ingenting fra han. Ungen er 1 år. Er ikke det ganske dårlig?
Gjest badeand1 Skrevet 3. januar 2012 #2 Skrevet 3. januar 2012 Kanskje han glemte det? Er lov å glemme ting. 7
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2012 #3 Skrevet 3. januar 2012 Ja han har tydeligvis glemt det. Men ble litt lei meg jeg da. Man glemmer ikke sånt i mine øyne..
Gjest Gjest Skrevet 3. januar 2012 #4 Skrevet 3. januar 2012 Har han mye å tenke på? Skal være ærlig å si at jeg har glemt bursdagen til folk som sto meg veldig nært, i hovedsak pga. stress og mye å gjøre. Jeg sørger alltid for "et plaster på såret", det skal sies.
Gjest badeand1 Skrevet 3. januar 2012 #5 Skrevet 3. januar 2012 Ja han har tydeligvis glemt det. Men ble litt lei meg jeg da. Man glemmer ikke sånt i mine øyne.. Man kan ikke akkurat noe for det, da. Kanskje han var opptatt hele dagen eller hadde mye å tenke på. 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2012 #6 Skrevet 3. januar 2012 Ikke nødvendigvis. Han har nok bare glemt det. Jeg er selv dårlig på å huske bursdager. 3
Gjest Gjest Skrevet 3. januar 2012 #7 Skrevet 3. januar 2012 Ja han har tydeligvis glemt det. Men ble litt lei meg jeg da. Man glemmer ikke sånt i mine øyne.. Jo, noen gjør det. Uten at det har noen betydning for hvor glad man er i personen som har bursdag, eller hvor mye man bryr seg om han/henne. Det er bare rett og slett sånn som skjer for forskjellige folk av forskjellige grunner, og det er da ikke noe de alltid kan for. 4
Gjest Consensio Skrevet 3. januar 2012 #8 Skrevet 3. januar 2012 Si ifra til ham da. Det er lov å glemme. Glemmer slikt ofte selv og har folk rundt meg som er flinke til å minne meg om bursdager og slik - veldig glad for det 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2012 #9 Skrevet 3. januar 2012 Jeg forstår jo at man glemmer. Jeg føler kanskje det ekstra sterkt fordi jeg føler meg litt sviktet av han på andre måter. Men hjalp litt at dere sier det er normalt. TS
kisskissbangbang Skrevet 4. januar 2012 #10 Skrevet 4. januar 2012 Det hadde jeg ikke tatt på vei for. Man går gjerne ikke rundt og tenker over hvilken dato det er hver dag. Han er nok glad i ham likevel.
Rararara Skrevet 4. januar 2012 #11 Skrevet 4. januar 2012 Hadde du invitert til selskap eller liknende? I såfall synes jeg det var dårlig å ikke gi lyd fra seg. Ellers er det vel bare en forglemmelse. Datoer kan være vanskelige å huske på. Han vet jo sikkert at sønnen din fyller år i disse dager, men kanskje han husker feil dag? Min sønn fyller 1. år snart han også, og mine søsken har spurt hvilken dato han ble født. Jeg har selv spurt hvilken dato mine tantebarn ble født på. Ingen som har blitt fornærmet over det. Kan du ikke ta kontakt og minn han på det? Invitere på rester av bursdagskake eller noe? Gi han en bursdagskalender med avmerkede bursdager i forsinket julegave Selv minner jeg våre nærmeste på at den dagen har minsten/størsten/mannen/jeg bursdag, så da er det bare og komme på kake Jeg forventer ikke at de husker bursdagen til ungene av seg selv..
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2012 #12 Skrevet 4. januar 2012 Det hadde jeg ikke tatt på vei for. Man går gjerne ikke rundt og tenker over hvilken dato det er hver dag. Han er nok glad i ham likevel. Nei, det forstår jeg. Men jeg legger iallefall en innsats i å huske nære familiemedlemmer sine bursdager, nettopp fordi jeg vet selv hvor sårt det kan føles når andre glemmer. Jeg skriver gjerne huskelapp osv. Men jeg forstår. Og det er jo og første bursdagen til sønnen min, så ting er jo ikke akkurat "i systemet". Men skal innrømme at dette kanskje stikker litt dypere enn akkurat det med bursdagen. Og det er vel en annen historie.
Gjest Annaires Skrevet 4. januar 2012 #13 Skrevet 4. januar 2012 Du får trøste deg med at sønnen din ikke bryr seg Også håpe at broren din husker det når han blir eldre. Har du sagt i fra til broren din?
Cannavaro Skrevet 4. januar 2012 #14 Skrevet 4. januar 2012 Hvor gammel er broren din da ?? Er han en opptatt type ?? Den første bursdagen kan være litt kjip for noen dersom de ikke blir påminnet om den. De må tenke tilbake i tid når (altså nøyaktig dato) barnet ble født....og kan derfor være litt vanskelig å huske. De som er litt mer oppegående spør barnets mor eller far om datoen og i tillegg legger det pent inn i kalenderen på mobiltlf, så blir det aldri glemt.....
Chiyo Skrevet 4. januar 2012 #15 Skrevet 4. januar 2012 Sønnen min hadde bursdag i går og jeg hørte ingenting fra han. Ungen er 1 år. Er ikke det ganske dårlig? Helt ærlig så er det ikke så rart. Ungen din er 1 år. Det er den første bursdagen, så det er ikke som om det har vært en årlig ting since for ever lissom. Niesen min ble 1 år når jeg var i utlandet, jeg tenkte ikke på det. Jeg hadde nok tenkt på det om jeg var i Norge, fordi jeg hadde feiret med familien min. 3
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2012 #16 Skrevet 4. januar 2012 Sønnen min hadde bursdag i går og jeg hørte ingenting fra han. Ungen er 1 år. Er ikke det ganske dårlig? Når glemte du selv noe sist? Helt normalt.Han retter det nok opp igjen. Er han ungdom,så regner han kansje mora ordner slike ting. Ikke greit å få nye fam.medlemmer.
Gjest Miapia Skrevet 4. januar 2012 #17 Skrevet 4. januar 2012 Jeg syns ikke det er merkelig å glemme en bursdag, men så er jeg en som glemmer slike ting ofte. Uansett, ungen din er ett år gammel! Det blir kanskje litt mer interessant å ringe når barnet blir eldre og kan prate i tlf selv. Hvorfor skal han egentlig gratulere deg med barnets bursdag? Joda, folk gjør sånt, men egentlig er det jo litt... unødvendig.. 3
Gjest O___o Skrevet 7. januar 2012 #18 Skrevet 7. januar 2012 Sønnen min hadde bursdag i går og jeg hørte ingenting fra han. Ungen er 1 år. Er ikke det ganske dårlig? ...og sånn går no dagane... 1
melly666 Skrevet 7. januar 2012 #19 Skrevet 7. januar 2012 (endret) Jeg er veldig flink på å huske bursdager til nærmeste familie og venner. Men når et barn blir født er det gjerne så mye styr og glede at man ikke akkurat går og tenker på hvilken dato det er. Derfor syntes iallefall jeg det var veldig vanskelig å huske bursdagen til tantebarnet mitt første året (feiret en annen dato). Hadde null anelse om hvilken dato han ble født på, selv om jeg var og besøkte på sykehuset. Nå som de har fått en til, og det andre tantebarnet er snart tre har jeg derimot full kontroll - men bare fordi jeg lærte av sist . Si det på en "by the way"-måte, og han vil nok huske det neste år Endret 7. januar 2012 av melly666
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå