Gå til innhold

Treningsopplegg

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lyst til å gå ned i vekt, og har tenkt til å begynne å trene litt.

Hvor mye er ideelt å trene på en uke? Jeg er helt ute av trening. Hvor kan jeg finne gode tips til hvordan jeg kan legge opp treningen?

Jeg har tenkt å begynne å svømme en dag i uken. Trening på treningssenter er uaktuelt. Jeg sliter med skader i knær og rygg, og er usikker på hvordan jeg kan trene uten at dette skal blusse opp igjen.

Videoannonse
Annonse
Gjest *Maja*
Skrevet

Hvor mye er ideelt å trene på en uke? Jeg er helt ute av trening. Hvor kan jeg finne gode tips til hvordan jeg kan legge opp treningen?

Jeg har tenkt å begynne å svømme en dag i uken. Trening på treningssenter er uaktuelt. Jeg sliter med skader i knær og rygg, og er usikker på hvordan jeg kan trene uten at dette skal blusse opp igjen.

I starten bør du ha 2-3 treningsøkter i uka. Svømming er supert. Skulle anbefalt jogging da det gir råe resulater, men det er jo uaktuelt siden du sliter med knærne.

Hvorfor er det uaktuelt med treningssenter? Spinning og ellsipse er jo supert. Ellers er jo pilates eller yoga supert da det er bra for å styrke kjernemuskulatoren(siden du sliter med ryggen)

Ellers burde du svømme 3 ganger i uka....

AnonymBruker
Skrevet

I starten bør du ha 2-3 treningsøkter i uka. Svømming er supert. Skulle anbefalt jogging da det gir råe resulater, men det er jo uaktuelt siden du sliter med knærne.

Hvorfor er det uaktuelt med treningssenter? Spinning og ellsipse er jo supert. Ellers er jo pilates eller yoga supert da det er bra for å styrke kjernemuskulatoren(siden du sliter med ryggen)

Ellers burde du svømme 3 ganger i uka....

Ja jogging tar veldig på knærne og ryggen, så vil helst unngå det. Jeg har ikke lyst å trene på treningssenter, synes det er ubehagelig når det er så mange folk. I tillegg koster det ganske mye, og det tar lang tid for meg å komme meg til et treningssenter. Men jeg kunne gjerne tenkt meg å trene på en maskin og har vurdert å kjøpe en, men tror ikke jeg klarer å få plass til det.

AnonymBruker
Skrevet

Kjøp deg noen vekter. Slike med løse vektskiver i ulike tyngder, en lang vektstang og to manualer. Da er du meget godt i gang. Finn et helkropps styrkeprogram og kjør dette tre ganger i uken. Også kan du supplere med litt kondisjonstrening i form av sykkel, gå turer, svømme osv innimellom. :)

Gjest *Maja*
Skrevet

Ja jogging tar veldig på knærne og ryggen, så vil helst unngå det. Jeg har ikke lyst å trene på treningssenter, synes det er ubehagelig når det er så mange folk. I tillegg koster det ganske mye, og det tar lang tid for meg å komme meg til et treningssenter. Men jeg kunne gjerne tenkt meg å trene på en maskin og har vurdert å kjøpe en, men tror ikke jeg klarer å få plass til det.

Vel, ellipsemaskiner tar ikke særlig stor plass. De koster jo litt, men det betaler jo seg selv om en ikke vil betale 500,- i mnd. på treingsstudio. Jeg har egen mølle hjemme og ELSKER den! Kan se på film, serie eller øredøvende musikk i min egen stue :jepp:

Ellipsemaskin

Skrevet

Du kan jo kanskje prøve denne?:)

http://www.nrk.no/helse-forbruk-og-livsstil/1.7426599

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...