kaprifolen Skrevet 3. januar 2012 #1 Skrevet 3. januar 2012 Hadde dessverre en MA i høst, usikkert når det skjedde, men trolig rundt uke 7-8. Utskrapning i uke 10. Fikk brev fra sykehuset i dag, hvor det står at vevsprøve viste normal graviditet, og at jeg kan begynne å prøve etter første menstruasjon... (litt seint å få DEN beskjeden etter tre mnd, men de beklaget sykdom på kontoret, stod det) Det jeg lurer på, er hvordan de kan definere MA som normal graviditet? Fosteret utviklet seg jo ikke korrekt i fostersekken? Noen som har vært borti dette?
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2012 #2 Skrevet 3. januar 2012 Så "heldig" du er da...som får brev faktisk! Har hatt 4 MA's, men sykehuset sendte aldri noe brev i etterkant! Ingen informasjon, ikke noe...trodde det var slik det skulle være jeg da.
kaprifolen Skrevet 4. januar 2012 Forfatter #3 Skrevet 4. januar 2012 Kan ha noe å gjøre med at jeg har vært gjennom utredning og blitt anbefalt til assistert befruktning?:klø: Vet ikke hva du har? Brevet dukket plutselig opp i går, som ennå en påminner...
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2012 #4 Skrevet 4. januar 2012 Da er det bare å prøve igjen...er ikke mye annet å gjøre. Når det ikke finnes noe unormalt med embryoet som ble undersøkt etter din MA, er det liksom ikke stort annet å si enn at det gikk skeis, og bedre lykke neste gang. Det er bare å prøve og prøve...hva annet kan du ellers gjøre - ikke prøve?
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2012 #5 Skrevet 5. januar 2012 Jeg tenker at begrepet "normalt svangerskap" bare henviser til at alt virket greit inntil MA'en. Jeg opplevde å få en positiv test men begynte å blø nesten umiddelbart, og blodprøvene viste at det ikke var forenlig med normalt svangerskap, dvs at noe var galt i utgangspunktet. Det høres sikkert brutalt ut mtp at det endte med MA, men det er bare deres måte å si at alt med svangerskapet ditt fram til MA'en var helt normalt.
kaprifolen Skrevet 5. januar 2012 Forfatter #6 Skrevet 5. januar 2012 Ab 23.59: selvsagt er det bare å prøve videre. Men det var noe galt med embryoet derfor jeg lurer på ordbruken. Ab 08.57: okey, de sa jo at hele "resten av kroppen" opplevde en normal graviditet, mens fosteret ikke "fulgte med" i utviklingen... Sikkert det de mente, da... Men ja, ordene føltes brutale...
dreia Skrevet 5. januar 2012 #7 Skrevet 5. januar 2012 Jeg vil også tro at de mente at graviditeten så normal ut fram til embryoet døde, og at det dermed utelukker unormale graviditeter, som f.eks. BO (blighted ovum), mola/blæremola og XU (extrauterint svangerskap).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå