somla Skrevet 3. januar 2012 #1 Skrevet 3. januar 2012 vet det er tidlig,men om den må bestilles så er det greit å væe ute tidlig...
Gjest Solstråla88 Skrevet 3. januar 2012 #2 Skrevet 3. januar 2012 De bruker og selge de på kolonial forretningene her jeg bor, begynner ca 3 uker før 17-mai. Ingen grunn til og stresse med det. :gjeiper:
Gjest Bobler Skrevet 3. januar 2012 #3 Skrevet 3. januar 2012 Unnskyld meg men.. Så lenge du ikke kommer 15/16 mai har de det alltids. Selger det ihvertfall i begynnelsen av mai, kanskje i slutten av april. Å tenke på dette i Januar er litt vel tidlig tror jeg Selges "overalt" (klesbutikker, bensinstasjoner, matbutikker osv)
somla Skrevet 4. januar 2012 Forfatter #4 Skrevet 4. januar 2012 jeg mener ikke de korte som du får kjøpt overalt,men de som rekker omtrent ned i bakken.Jeg har ikke sett dem i noen butikk..gikk å leita i fjor...
Gjest Bobler Skrevet 4. januar 2012 #5 Skrevet 4. januar 2012 jeg mener ikke de korte som du får kjøpt overalt,men de som rekker omtrent ned i bakken.Jeg har ikke sett dem i noen butikk..gikk å leita i fjor... Rekker ned i bakken? Tror jeg aldri har sett 17.mai sløyfe som går i bakken? Trodde du tenkte på en slik en. Min lenke
Hybelkanin Skrevet 4. januar 2012 #6 Skrevet 4. januar 2012 Jeg har heller aldri sett sånne som rekker til bakken.. O.o Men kanskje de har sånne til bilen på Biltema eller Claes Ohlson? De kan jo kanskje modifiseres til åå uhm.. "rekke til bakken"
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2012 #7 Skrevet 4. januar 2012 De tåpelige menneskene som ler av deg vet ikke hva de snakker om TS, her er et bilde så dere kan se hva hun mener med lange sløyfer. Vet ikke helt hvor de selger dem, du kan evt hører med han her? Kanskje han kan lage til deg på bestilling. Evt kan du sende en mail til 17.mai komiteen og spørre dem. Lykke til! 3
Gjest Swipper Skrevet 4. januar 2012 #8 Skrevet 4. januar 2012 Aldri sett så lange før! Men så bor jeg ikke i Bergen heller da..
somla Skrevet 4. januar 2012 Forfatter #10 Skrevet 4. januar 2012 tusen takk for svar anonym og det var da hyggelig at jeg fikk noen andre til å le på min bekostning.....skjønner godt hvorfor det er så mange som poster anoym her inne...
Gjest Bobler Skrevet 4. januar 2012 #11 Skrevet 4. januar 2012 De tåpelige menneskene som ler av deg vet ikke hva de snakker om TS, her er et bilde så dere kan se hva hun mener med lange sløyfer. Vet ikke helt hvor de selger dem, du kan evt hører med han her? Kanskje han kan lage til deg på bestilling. Evt kan du sende en mail til 17.mai komiteen og spørre dem. Lykke til! Jeg lo ikke av TS fordi hun var teit, men fordi jeg syntes det var søtt å stresse med 17.mai sløyfe nå. Jeg svarte ordentlig og hyggelig, så dersom TS tok seg nær av det så er det bare å beklage at hun mistolket intensjonen min. Jeg har aldri i hele mitt liv hverken sett eller hørt om en så lang sløyfe. Så at jeg ikke trodde det fantes er faktisk ikke så rart. Overhode ikke normalt her jeg bor!
Gjest Blondie65 Skrevet 4. januar 2012 #12 Skrevet 4. januar 2012 Nå presiserte trådstarter at hun mente Bergenssløyfer og da burde man faktisk forstå at hun mente noe som eksisterer i nettopp Bergen. At man da sitter og gosser seg fordi en ikke tror det finnes når en aldri har sett en slik sløyfe blir teit. Det er om trent som jeg skulle si at "det er da ingen som spiser pølse i vaffel" bare fordi jeg aldri har sett eller smakt det selv. Forslag til hvor du kan kjøpe: Sydvesten Rotary klubb Ellers ville jeg forsøkt Husfliden.
Gjest Bobler Skrevet 4. januar 2012 #13 Skrevet 4. januar 2012 Nå presiserte trådstarter at hun mente Bergenssløyfer og da burde man faktisk forstå at hun mente noe som eksisterer i nettopp Bergen. At man da sitter og gosser seg fordi en ikke tror det finnes når en aldri har sett en slik sløyfe blir teit. Det er om trent som jeg skulle si at "det er da ingen som spiser pølse i vaffel" bare fordi jeg aldri har sett eller smakt det selv. Jeg har da aldri "gosset" meg fordi jeg ikke tror det finnes? Jeg skrev: Rekker ned i bakken? Tror jeg aldri har sett 17.mai sløyfe som går i bakken? Trodde du tenkte på en slik en. Og jeg så heller ikke at hun har presisert bergenssløyfe før nå. Sjeldent jeg leser underoverskriften.
Teqi Skrevet 4. januar 2012 #14 Skrevet 4. januar 2012 Her i Bergen går svært mange med så lang sløyfe, syns det er litt stilig Syns bare det er dumt at de har sløyfe oppå bunaden, det er stygt syns jeg.
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2012 #15 Skrevet 4. januar 2012 Hva med å lage den selv?? Da kan du jo også justere den ift egen høyde Det er jo bare å få tak i bånd i rødt, hvitt og blått og der burde være enkelt. Venninne har moren min (er fra Brg!!) har laget slik sløyfe til faren min...siden vi bor på Østlandet får han mange lange blikk på 17. mai.. ! Ikke vanlig her, men igrunn veldig fine!
Gjest Blondie65 Skrevet 4. januar 2012 #16 Skrevet 4. januar 2012 Her i Bergen går svært mange med så lang sløyfe, syns det er litt stilig Syns bare det er dumt at de har sløyfe oppå bunaden, det er stygt syns jeg. Man skal selvsagt ALDRI bære sløyfe til bunad.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå