Gå til innhold

ikea madrasser

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er egentli ikea madrassene noe særlig, (til voksen hovudseng)?

har kjøpt den "beste" (dyreste) til sprinkelsenga til babyen, og den virker utrolig god syns jeg, myk og god fjærmadrass.

Men har aldri tenkt på å kjøpe til oss før no, så har ikke prøvd dem i det hele tatt, og bor for laaaangt unna til å teste ut.

Nå skal vi bytte ut hele den fryktlig gammle dårlige sengen vi har og skal bestille selve sengen fra ikea og få den tilsendt, men usikker på madrass..

noen som har erfaring?

Skrevet

Har ikea rammemadrass her og synes ikke akkurat at den er direkte god å ligge på nei. Den er litt i hardeste laget for meg egentlig..

AnonymBruker
Skrevet

Jysk har ganske bra rammemadrasser, men det er vel seng dere skal ha? Og det høres jo ut som du har bestemt deg. Sultan madrassene er ganske gode synes jeg.

Skrevet

Jysk har ganske bra rammemadrasser, men det er vel seng dere skal ha? Og det høres jo ut som du har bestemt deg. Sultan madrassene er ganske gode synes jeg.

nei, har ikke bestemt meg.. har lyst på "sengekantene" fra ikea. men kjøper bedre madrasser på jysk viss madrassene ikke er noe god fra ikea, og bruker dem i sengen, (vil ikke ha rammemadrass) men svømmer ikke i penger, så er usikker om det er vert å lege ekstra tusenlapper i madrasser som kanskje ikke er så alt for mye bedre...

AnonymBruker
Skrevet

IKEA scorer jevnt over relativt høyt på kvalitetstester, så jeg ville ikke hatt noe problemer med å kjøpe en sånn, nei! :jepp:

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

IKEA scorer jevnt over relativt høyt på kvalitetstester, så jeg ville ikke hatt noe problemer med å kjøpe en sånn, nei! :jepp:

Se f.eks. her. :)

• Liker 1
Skrevet

Vi har madrasser fra Ikea, og er fornøyd med dem, spesielt til prisen de har i forhold til andre sengeleverandører. Om man synes en madrass er for hard eller myk, har man valgt feil madrass - det er veldig mange å velge mellom i mange ulike prisklasser.

Men det er omtrent et must å gå og prøve - det er så mange forskjellige alternativer (og kombinasjoner med ulike overmadrasser, sengebunner, osv, og folk er forskjellig på hva de liker, at det vil jeg absolutt anbefale, selv om det er et stykke å reise.

vi var innom IKEA to ganger for å prøve - vi klarte ikke å bestemme oss første gang. Men nå bor vi bare en times tid unna.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Vi valgte de hardeste og "dyreste" madrassene + overmadrass på Ikea for noen år siden. Kun på grunnlag av madrasstesten på Ikea sine nettsider :skratte: Men vi er kjempefornøyde!

Endret av Best
Gjest snoopy_93
Skrevet

Når jeg så etter ny rammemadrass på IKEA fant jeg en som var super god å ligge i! "Velkommen inn for et prøveligg". Husker ikke hva den het men.. Av andre årsaker ble det ikke den madrassen siden pappa fant ut at vi ikke hadde fått den med oss hjem.. :tristbla: Så da ble det en middels god en fra Jysk eller noe. Når jeg sitter i den så blir madrassen presset helt ned til rillene under senga. (Sover ikke så mye hos mamma og pappa lengre, så orker ikke investere i en ny seng)

Skrevet

Jeg har nettopp kjøpt meg en rammemadrass på IKEA. Hadde sett på to forskjellige på nettet, og når jeg dro på ikea for å prøve dem så gikk jeg for den billigste de hadde. Ikke fordi den var billigst, men den var så utrolig god å ligge i! Har hatt den nå i noen måneder, og jeg har aldri hatt en bedre seng i hele mitt liv! :)

Å argumentere med at ikea madrasser er dårlige fordi de er så harde er bare idiotisk, fordi de har faktisk madrasser i kategoriene "Myk", "Medium" og "hard". Den jeg har nå er av den myke typen, og den er helt perfekt for meg i allefall, ikke for myk, men samtidig kjempegod å ligge på.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde en sultanmadrass i mine første hybler, som etter hvert flyttet til pikerommet hos mamma og pappa da jeg fikk samboer og større seng. Den var god den, og jeg har ikke noe problem med å anbefale den dersom en uansett ikke har tenkt å investerere i kjempedyr madrass. Tror ikke de står tilbake for Svane o.l i moderat prisklasse, men er sikkert ikke like holdbare som de aller beste madrassene. Men vil anbefale dere å prøve mykhet o.l, i verste fall går det kanskje an å prøve madrasser av andre merker for å se hva som regnes som hardt og mykt...

Skrevet

Hatt en helt elendig sultan rammemadrass fra ikea siste halvannet året. Den var god i 2 mnd, deretter ujevn, datt sammen på midten og ubehagelig. Hadde en fantastisk Jensenmadrass fra jenterommet i over 10 år før det - og nå en veldig god ny en som forhåpentligvis holder like lenge.

Skrevet

En ting som IKEA har, og ingen andre, er 90-dagers komfortgaranti. Dvs at du kan prøve sengen hjemme og så bestemme deg. Det tar alltid litt tid å "sove inn" madrassen. Da vil du kunne få en tilgodelapp og bytte til en annen madrass om ønskelig.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

I tillegg så har du prøvegaranti på 90 dager på Ikeamadrassen.

Jeg vet iallfall hva jeg skal kjøpe neste gang. :)

Skrevet

Jeg er fornøyd med IKEA! Kjøpte ny seng og madrass for ca. tre år siden, og har ikke merket noen komfortendringer i løpet av den tiden. Dyner og puter derfra er jeg imidlertid mindre fornøyd med.

Gjest Consensio
Skrevet

JYSK har jeg helt grusom erfaring med når det gjelder alt annet enn senger, så der tør jeg ikke kjøpe noe så viktig som en god seng.

IKEA har jeg veldig god erfaring med.

Nå vet ikke jeg forskjellen på alle disse begrepene/navnene, men vi kjøpte iallefall en seng der for noen år siden. (tyyyyykk madrass på bein, med en tynnere overmadrass oppå) og vi betalte ca 6k for den.

Syns den er like god i dag som da vi kjøpte den, eneste er vel ar den nå heller en anelse inn mot midten da både jeg og mannen ligger sammen i midten av senga.

Skrevet

En ting som IKEA har, og ingen andre, er 90-dagers komfortgaranti. Dvs at du kan prøve sengen hjemme og så bestemme deg. Det tar alltid litt tid å "sove inn" madrassen. Da vil du kunne få en tilgodelapp og bytte til en annen madrass om ønskelig.

Jeg håper ikke de selger madrassene ut igjen hvis man leverer de tilbake?:s

Æsj..

Skrevet

Jeg håper ikke de selger madrassene ut igjen hvis man leverer de tilbake?:s

Æsj..

Nei, det gjør de ikke. Komfortgarantien er et rent tap økonomisk om man ser på det sånn. Men det viktigste er at kundene er fornøyde. Det tar litt tid før madrassene blir som de skal være...

Skrevet

Jeg hadde Jensen Ambassadør til ca 20.000,- og var aldri fornøyd. Den var for myk.

Kjøpte en rammemadrass på IKEA til ca 9000 for 3 år siden.

Sengen fra IKEA er helt fantastisk, MEN: det er jo ikke sikkert du hadde likt den selv om vi elsker den.

Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Min Sultan rammemadrass fra IKEA er 20 år gammel og like god. Utrolig hva den har overlevd :fnise: Bytter bare overmadrass med jevne mellomrom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...