Gå til innhold

Er det flaut å spørre om kondom?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg beklager på forhånd dersom dette kanskje ikke er 'riktig' forumkategori, men jeg ønsker at dette spørsmålet skal nå et bredere publikum enn kun brukere som befinner seg inne på "Seksualitet".

Jeg fikk meg altså en skikkelig tankevekker her for noen dager siden der ei venninne fortrodde seg til meg om at hun sjeldent spør om kondom når hun (riktig nok sjeldent) har ONS siden hun synes at det er fryktelig flaut.

Mitt spørsmå til dere, mine kjære forumrukere: er det faktisk i dagens moderne samfunn flaut å spøre om å bruke beskyttlese når man har et ONS (One Night Stand)? Hvis ja: Hvorfor?

PS: Hensikten min er ikke å høre hva folk mener om min venninne, men hva dere selv synes om det å spørre om kondom.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at det er flauere å ringe alle jeg har hatt sex med det siste halvåret og si at de må sjekke seg for klamydia ol. Så da blir det å spørre om kondom en bagatell i forhold.

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Nei - tvert i mot viser det bare at tanken om sex er veloverveid og at man ikke er et nek. Det er heller mer flaut at ingen har kondom.

• Liker 4
Skrevet

Om man syns kondom er flaut, så bør man kanskje vente noen år til man er moden nok til å ha sex.

• Liker 8
Skrevet

Jeg syntes aldri det var flaut å spørre om kondom, men hadde som oftest med selv. Kviet meg kanskje til å spørre de gangene jeg ikke hadde med, for erfaringen tilsa at karene ikke vil bruke og/eller ikke har med kondomer.

Det som er flaut er å gi etter for ubeskyttet sex etter å ha spurt om kondom, og det å hive noen ut pga kondommangel. Kanskje ikke like mye flaut som irriterende...

Men hører at det er mange som synes det er flaut mtp kondomer (kjøpe, spørre, bruke). Og mange som mener det ikke er like godt med... Men da må man medregne frykten for kjønnssykdommer mener nå jeg, og da er det jo ikke bedre enn med beskyttelse.

Men møtte en fyr en gang, som mente at jeg ville han vondt fordi jeg krevde at han skulle bruke kondom (pga mindre "glede" for han kanskje?).

Og mange som ikke vet hvordan de tar den på ordentlig!?

"Er ikke du på pilla da?"

"Nei, sykdommer får jeg ikke."

"Sånt skjer da ikke..."

han: "Jeg har ingen sykdommer!"

meg: "Når sjekket du deg sist?"

han: "Sjekket meg???"

Tror ikke alle vet helt hva de egentlig holder på med når de ikke tenker over konsekvensene til tilfeldig sex med tilfeldige mennesker...

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Som mann ville jeg nesten blitt skeptisk om damen IKKE spurte om kondom på ONS. :nei:

• Liker 8
Skrevet

Det er tydeligvis flaut for de fleste fjortiser, for de aller færreste bruker det og de synes gladelig det er mindre flaut å få herpes, gonore, klamydia eller HIV... Det er heller ikke flaut å bli gravid med en man ikke engang husker navnet på, ikke i det hele tatt...

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg har aldri spurt etter det ved ons. Går jo på pilla så er jo safe på den ene siden:p Men nei det kunne aldri falt meg inn å spørre etter det dessverre..

De fleste gutter spør om du er på pilla, og da er det jo greit på en måte. Jeg er nok en av de som tenker "det skjer jo ikke meg(mtp sykdommer). Kall meg gjerne for umoden til å ha sex, som mange her tydeligvis mener, men sånn er det bare.

Har kun opplevd et par ganger at gutten har tatt det fram på eget initiativ.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg har aldri spurt etter det ved ons. Går jo på pilla så er jo safe på den ene siden:p Men nei det kunne aldri falt meg inn å spørre etter det dessverre..

De fleste gutter spør om du er på pilla, og da er det jo greit på en måte. Jeg er nok en av de som tenker "det skjer jo ikke meg(mtp sykdommer). Kall meg gjerne for umoden til å ha sex, som mange her tydeligvis mener, men sånn er det bare.

Har kun opplevd et par ganger at gutten har tatt det fram på eget initiativ.

Idiot

• Liker 25
Skrevet

Nei det er ikke flaut, det flaue kommer når du må gå til legen for å sjekke alle kjønnsykdommene du kan ha pådratt deg pga ren dumskap.

• Liker 3
Skrevet (endret)

Til AB innlegg 8.

Du burde teste deg for hiv og kjønnsykdommer så du ikke sprer møkka di til andre.

Endret av Liquorice
  • Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Til AB innlegg 8.

Du burde teste deg for hiv og kjønnsykdommer så du ikke sprer møkka di til andre.

Har gjort det og var frisk som en fisk:)

Gjest Survival
Skrevet

Nei det er ikke flaut. Men det er jævla flaut å dukke opp 9 måneder etter med en baby på armen og spørre etter farsbidrag.

• Liker 2
Gjest BabyBlue
Skrevet

Nehei. Det er nå heller flaut å IKKE spørre om det!

Skrevet

Hvis jeg hadde vært hetero hadde jeg virkelig vært utrolig opptatt av å bruke kondom. Jeg hadde vært livredd for å bli gravid eller få en sykdom. Syns det er gambling med egen helse å ikke bry seg om det.

Skrevet

Jeg beklager på forhånd dersom dette kanskje ikke er 'riktig' forumkategori, men jeg ønsker at dette spørsmålet skal nå et bredere publikum enn kun brukere som befinner seg inne på "Seksualitet".

Jeg fikk meg altså en skikkelig tankevekker her for noen dager siden der ei venninne fortrodde seg til meg om at hun sjeldent spør om kondom når hun (riktig nok sjeldent) har ONS siden hun synes at det er fryktelig flaut.

Mitt spørsmå til dere, mine kjære forumrukere: er det faktisk i dagens moderne samfunn flaut å spøre om å bruke beskyttlese når man har et ONS (One Night Stand)? Hvis ja: Hvorfor?

PS: Hensikten min er ikke å høre hva folk mener om min venninne, men hva dere selv synes om det å spørre om kondom.

Jeg syns ikke det er flaut å spørre om kondom. Eller, siden jeg er gutt så spør jeg jo ikke, jeg bare tar den frem.

Personlig hadde jeg vurdert det som flauere om en ons. ikke ville bruke kondom/reagerte på at kondomet ble dratt frem.

Generelt er det jo en utrolig kjip ting å være så flau over, at en heller risikerer å fullstendig ødelegge livet sitt! At noen er villige til det kan jeg rett og slett ikke fatte og begripe.

• Liker 5
Skrevet

Har gjort det og var frisk som en fisk:)

Da burde du kanskje ta deg sammen hvis du vil fortsette å være det.

• Liker 6
Gjest snoopy_93
Skrevet

Hvis man synes det er flaut å beskytte seg mot sykdommer ved å spørre om kondom så bør man vel heller ikke ha sex?

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Jeg synes det er flaut å spørre om kondom, fordi jeg føler jeg burde vært smart nok til å ta med selv.

Enig med første anonymbruker id enne tråden forresten. Mye flauere å ringe rundt om en kjønnsykdom i etterkant, ja.

Skrevet

Jeg synes det er absurd at folk tar av seg klærne og har sex med vilt fremmede, men kondom det er flaut det??? :balltre:

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...