Gjest Belle Gunnes Skrevet 3. januar 2012 #1 Del Skrevet 3. januar 2012 Skal på en real jentetur til Amsterdam, hvor bylivet er det vi skal hengi oss til. Noen tips om hoteller? Greit å bo hvor som helst, så lenge det er nære senter? Tips? Standaren behøver ikke være høy, da hotellrommet ikke skal brukes mer en nødvendig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aviale Skrevet 3. januar 2012 #2 Del Skrevet 3. januar 2012 Vi bodde på Avenue hotel i sentrum. Kan anbefale beliggenheten, ca 1 km unna sentralbanestasjonen. Om du sjekker ut kartet på google maps og finner sentralbanestasjonen, så er det lurt for dere å finne et hotell i den innerste kjernen der det bla. står "Dam". Dette området er så sentralt som det går an, så det er kanskje litt dyrt, men vi syntes det var utrolig praktisk å bo i dette området. Avenue hotel var et helt greit hotell, men vi ville ikke valgt det igjen. Betalte ca 5000 for 3 netter (4 mannsrom), det var ganske koselig, men også gammelt. Frokosten var heller ikke noe å skryte av. Vi var ikke i Amsterdam for å feste, men tror nok sentrum er best uansett hva man skal Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
:-) anna Skrevet 3. januar 2012 #3 Del Skrevet 3. januar 2012 Kan anbefale sykkelguiding. Angrer på at vi ikke gjorde deta først av alt. Vi brukte noen som het yellow bicycle. Ellers: området som heter ni gater er superkoselig. Van Gogh-museet har dj på fredagskvelder. Veldig kult!! Mye god indonesisk mat. Blomstermarkedet er bra!! Man kan ha med 3kg løk hjem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Belle Gunnes Skrevet 3. januar 2012 #4 Del Skrevet 3. januar 2012 Sykkel er nok ikke dumt. Da får vi sett en del også. Reiser på våren, så blomster skal vi nok få sett også. Og Indonesisk mat er en stor favoritt her, så det lover meget bra. Skal sjekke ut kart og hotellet du anbefalte Johanne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest strykebrett Skrevet 3. januar 2012 #5 Del Skrevet 3. januar 2012 Sjekk også tripadvisor hvis du ikke allerede har gjort det. Kos deg i Amsterdam, det er en kjempefin by! Jeg vil anbefale ostesmakingen på Rypenaer tasting rooms hvis dere er interessert i denslags Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lemonaid Skrevet 3. januar 2012 #6 Del Skrevet 3. januar 2012 Radisson Sas Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Belle Gunnes Skrevet 3. januar 2012 #7 Del Skrevet 3. januar 2012 Dette her tegner til å bli en knalltur. Jeg tror jeg kommer til å elske Amsterdam Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
:-) anna Skrevet 3. januar 2012 #8 Del Skrevet 3. januar 2012 Fantastisk by!! Var der i høst og hadde det superfint!! Vi spiste også på en gammel fin restaurant som het Fem Fluer. Hvite duker og virkelig fin restaurant! Kan anbefales om dere er ute etter slikt, men der må det bestilles bord på forhånd!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2012 #9 Del Skrevet 4. januar 2012 Jeg har bodd i Amsterdam i mange år, og reiser ofte tilbake på ferie. Prøver ulike hotell hver gang, for avvekslingens skyld, men sist fant jeg et som jeg kommer til å velge igjen! Det var billig, lå perfekt til (sentralt, ved kanal, i rolig strøk, ikke langt unna togstasjonen - som er viktig når man skal slepe med seg shoppingtunge kofferter til tog og flyplass). Ikke noe stort og fancy, men rent og pent, sjarmerende og i en typisk amsterdamsk smal og trang og høy bygning. Ligger hyggelige kafeer/puber rett ved. Og den fine shoppinggata Haarlemmerstraat rett rundt hjørnet. Hotellet heter Singel hotel (ligger ved kanalen Singel). Tror jeg fant best pris via booking.com, men det var i sommer en gang. Anbefales! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gustav Skrevet 4. januar 2012 #10 Del Skrevet 4. januar 2012 Er jevnlig på tur til Nederland, når vi besøker svigers er det deilig å ha en eller to barnefrie netter i Amsterdam og bare kose oss:) Med veldig få unntak avsluttes dagen i området Rembrandtsplein eller Leidseplein, og det er derfor naturlig for oss å ha hotell i dette området. Selv om Dam er byens totale senter, er det et stykke tilbake etter at trikkene har sluttet å kjøre for natta. Gåavstand mellom Rembrandsplein og Leidseplein (begge to med masse puber/ cafeer/ utesteder) er bare 10 min siksakgange. Rembrandtsplein er i tillegg et veldig behagelig sted å sitte på uteservering og titte på mennesker på ettermiddagen, i sommerhalvåret ofte gatesjonglører o.l. Og ved Leidseplein er det gate på gate full med all verdens spisesteder. Søker på hoteller på booking.com, venere.com og hotels.nl(ikke .com) Herlig by, gled dere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Belle Gunnes Skrevet 5. januar 2012 #11 Del Skrevet 5. januar 2012 Amsterdam virker på meg å ha det lille ekstra - sjarm. En by som har sin egen stil og sitt helt eget liv Kikker og styrer fortiden, så håper bestillingen er på plass snart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå