Gå til innhold

P-stav? Prøvd den?

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Dette er ett prevensjonsmiddel man egentlig hører veldig lite om!

Noen som har prøvd det og vil fortelle litt om erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har netopp satt den så jeg har nok ingen erfaringer å dele om den. Men synes at det virka som en grei prevansjon.

Det var iallefall ikke vondt å sette den,fikk lokalbedøvelse og kjente ingen ting.

Skrevet

Det er jeg enig i,skal skiftes ut hvert 3 år og slipper mensen. :)

Skrevet

Er det ikke litt urovekkende å ikke ha mensen hver mnd? Man kan jo være gravid før man vet ordet av det?

Noen som vil beskrive dette, jeg har nemmelig aldri hørt om det før ;)

Skrevet

Dette er jeg og nysgjerrig på - fortell! Men jeg må si meg enig med Seleena....er det ikke urovekkende å ikke ha mens? Hadde blitt smårar jeg.... :-?

Skrevet

Det er jo ikke noe lurt å ikke ha mensen da. Jenter med benskjørhet i familien frarådes det på det sterkeste ihvertfall...

men skjønner at det kan være deilig da....

Personlig er jeg litt skeptisk til slike p-midler som forhindrer menstruasjon, særlig hvis en ikke har fått de barna en skal ha....

Skrevet

Jeg er også litt skeptisk til det å "slippe" mensen - selv om det unektelig må være både deilig og praktisk! Men det er jo noe som er naturlig og som vi egentlig skal ha! Og jeg har både hørt og lest at kvinner har et fortrinn framfor menn nettopp pga. dette at vi har mens og får skiftet ut blodet oftere. Tror det hadde med faren for blodtrykks- og hjerte/karproblemer å gjøre.

Skrevet

Vel jeg har spiral og man mister jo mensen av den og. Utrolig deilig. MEn mannen min merker spiralen når vi har sex, så vi må nok fjerne den. Da kommer jeg til å sette inn P stav.

Gjest Anonymous
Skrevet

Takk for svar!

Tror dere det kan være ett bedre alternativ til p-sprøyten? Jeg går på den nå, men er absolutt ikke fornøyd..Sliter med blødninger og smerter og har gått på den i over ett halvt år.

Dere som bruker/har brukt p-staven:slet dere med smerter,blødninger ol?

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har prøvd både p-sprøyte,og Implanon. Implanon er helt klart bedre. Ikke så mye bivirkninger,og du slipper å tenke på å ta sprøytene hver 3 mnd.

Gjest Anonymous
Skrevet
Jeg har prøvd både p-sprøyte' date='og Implanon. Implanon er helt klart bedre. Ikke så mye bivirkninger,og du slipper å tenke på å ta sprøytene hver 3 mnd.[/quote']

Ok, hørtes bra ut! :D Hvilke bivirkninger hadde du på p-sprøyten, som forsvant da du begynte på p-staven? Jeg satt den siste sprøyen for en måned siden, hvor lenge må jeg vente før jeg evt begynner på staven? Skal mensen bli regelmessig først? (det kan jo ta opp til 18mnd etter sprøyteslutt..) Er så lei, skulle ønske jeg aldri hadde satt den første sprøyta! :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...