ainna Skrevet 3. januar 2012 #1 Skrevet 3. januar 2012 Har noen tips om hvordan man på best mulig måte kan rengjøre ullundertøy (trøyer) Min erfaring er et det etterhvert setter seg en svettelukt i tøyet, som jeg har problemer med å fjerne. Vasker tøyet i maskin med parfymefri milo (pga allergi) vaskes på 40 grader i ullprogram. Har prøvd skyllemiddel med parfyme bare for å se om det hjalp, uten hell. Har prøvd bløtlegging, uten hell. Andre tips????
lurine Skrevet 3. januar 2012 #2 Skrevet 3. januar 2012 Ikke skyllemiddel til ull, du ødelegger fibrene. Prøv med en halv/hel kork salmiakk i skyllekammeret, evt. eddik. På gamle salmiakkflasker står husmortips om skylling av ull, bløtgjør fibrene og fjerner lukt. Fungerer som bare det, jeg gjør det med alle mine ullgensere. Spesielt de tykke blir bløte som lam.
ainna Skrevet 3. januar 2012 Forfatter #3 Skrevet 3. januar 2012 Ikke skyllemiddel til ull, du ødelegger fibrene. Prøv med en halv/hel kork salmiakk i skyllekammeret, evt. eddik. På gamle salmiakkflasker står husmortips om skylling av ull, bløtgjør fibrene og fjerner lukt. Fungerer som bare det, jeg gjør det med alle mine ullgensere. Spesielt de tykke blir bløte som lam. Tusen takk! Prøves umiddelbart
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2012 #4 Skrevet 3. januar 2012 Jeg bruker edikk som skyllemiddel ved sur lukt/røyklukt mm.
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2012 #5 Skrevet 3. januar 2012 jeg bruker Millo skyllemiddel som er beregnet til ull. De har både vaskemiddel men og skyllemiddel. 1
ainna Skrevet 5. januar 2012 Forfatter #6 Skrevet 5. januar 2012 Kan rapportere at salmiakk fungerte helt fantastisk! Tusen takk. Og milo skyllemiddel skal herved kjøpes inn til det øvrige ulltøyet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå