Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen. Er ny her inne,og har trålt side opp og side ned men finner ikke akkurat de "svarene" jeg selv er ute etter - så prøver å starte opp en ny tråd og håper at de av dere som har noe kunnskap kan dele det med meg :)

Jeg om min samboer har hatt tre år med prøving og feiling bak oss - per dags dato enda ikke sett de to magiske blå strekene :(

I bunn og grunn er det hos meg problemet ligger med to tette eggledere.

Vi er i gang med IVF nr 2 nå, og skal sette inn 1 egg i morgen (SPENT!)

Vi har i begge forsøk hatt fine egg, og mange befruktede - men de vil ikke feste seg!

Bekymringen min ligger i at igår på egguthentingen, fant legen min ut at jeg har væske i høyre eggleder - noe som vil virke negativt på festing av egg. Vi skal uansett fortsette dette forsøket, for han mener at det ikke er avgjørende for festingen. Men hvis det ikke skulle gå bra denne gang, så kan vi vurdere å fjerne eggleder før neste forsøk. (noe som jeg ikke er redd for - vi har jo ikke lykkes frem til nå - så ja takk til alt som kan hjelpe!)

Jeg gleder meg kjempemye til i morgen, men føler allikevel at dette la en stor demper på det - jeg vil så inderlig at det skal gå bra! Legen og sykepleierne virker så optimistiske - men jeg kjenner bekymringen bre seg over meg!

Så hjelp meg jenter; er det noen av dere der ute som har hatt væske i eggleder men allikevel blitt gravid uten å fjerne eggleder? Har denne væsken mye å si for festingen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan dessverre ikke så mye om akkurat denne problemstillingen. Men det jeg vet om prøverørsforsøk er at legene vet hva de holder på med. Sier legen at dette ikke skal ha noe å si for forsøket er det akkurat det du skal stole på, og ikke bruke kvelden på å søke opp og ned på nett på om dette har noe å si.

Din viktigste oppgave akkurat nå er å være positiv, og sikker på at dette skal gå bra. Det er bare ditt andre forsøk, i hvert forsøk er det bare 40% sansynlighet for at det skal klaffe. Hadde legene ment at du hadde noe som taler mot at egget skal feste seg, hadde de satt inn to egg på andre forsøk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...