Gjest EryMax Skrevet 3. januar 2012 #1 Skrevet 3. januar 2012 Jeg sliter til tider med ekstrem tørr hud å bruker derfor produkter fra apoteket, er dette noe som er trygt og bra for min tørre hud?
lille_fiol Skrevet 3. januar 2012 #2 Skrevet 3. januar 2012 la roche-posay serien synes jeg er bra,noen av kremene dems er spesielt for de med tørr hud.
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2012 #3 Skrevet 4. januar 2012 Jeg har gode erfaringer med A-creme på brun glasskrukke og Aderma krem for tørr hud. 1
Gjest alille Skrevet 4. januar 2012 #4 Skrevet 4. januar 2012 Jeg har ikke så veldig god erfaring med apotekprodukter til hudpleie, men La Roche Posay er verdt et forsøk, solproduktene deres er hvertfall veldig gode, og jeg har hørt mange skryte av hudpleien. Aderma synes jeg også er brukbart. Hvis du ikke får noen negative reaksjoner på produktene du bruker så er de nok gode nok for deg.
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2012 #5 Skrevet 4. januar 2012 Ingenting de har på apoteket er bra. TIl og med kroppskremene fra La Roche Posay er fulle av mineraloljer. A-creme skulle vært forbudt å selge. Kjøp heller jojobaolje eller Cocosa på helsekosten og smør deg retten etter dusj, på fuktig hud. 2
Gjest EryMax Skrevet 4. januar 2012 #6 Skrevet 4. januar 2012 Så det er bedre å ha så tørr hud, at senga er helt hvit av avflasset tørr hud etter ei natt?
Gjest alille Skrevet 4. januar 2012 #7 Skrevet 4. januar 2012 TS - hvis du føler at produktene hjelper, så bruk dem. Mineralolje trenger ikke ødelegge virkningen av en god krem, og hvis du ikke reagerer negativt på mineralolje (kviser f.eks, som gjerne ikke er et stort problem med så tørr hud som du har) er det ingenting å bekymre seg for. Jeg har også veldig tørr hud i perioder, og jojobaolje er da en vits, den gjør huden blank og fet der og da, og hjelper ikke en dritt. Du kan jo prøve, men... I perioder med eksem synes jeg Aderma funker bra. A-creme funker også utrolig bra på noen, det har jeg selv erfart på pasienter på sykehjem. 2
Gjest EryMax Skrevet 4. januar 2012 #8 Skrevet 4. januar 2012 Jeg bruker å være så tørr at det er vondt, å da hjelper Locobase Repair og Aderma. Skal man ha noe dyrere krem, så er det vel stort sett Elizabeth Arden jeg er mest fornøyd med.
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2012 #9 Skrevet 4. januar 2012 Min erfaring er også at om man føler at kremen hjelper, skal man bare bruke uavhengig av om noen av ingrediensene er "fy-fy". Jeg kan for eksempel ikke bruke produkter uten mineraloljer, parabener osv, fordi når jeg har prøvd dem, har de ikke gjort noe som helst for huden min. Jojobaolje.... huff, nei... manuka, økologisk osv. EryMax: jeg anbefaler deg å prøve deg frem, og ikke bry deg om at noen brukere her sier produktene bare er tull pga noen av innholdsstoffene. Det er helt individuelt om en gitt krem fungerer for deg eller ikke. Som med så mye annet er det prøve-og-feile-metoden som gjelder. Men siden du spør om råd, vil jeg anbefale deg å prøve på den nevnte La Roche Posay serien/merket. Det står et seriøst medisinsk firma bak, de forsker blant annet på atopisk hud og kreft, for å nevne noe. 1
Gjest EryMax Skrevet 4. januar 2012 #10 Skrevet 4. januar 2012 Det er dessverre slikt at alt er blitt fy fy idag. Når alt er så mye fy, så er det meget vanskelig å finne noe uten alle fy stoffene.
Gjest alille Skrevet 4. januar 2012 #11 Skrevet 4. januar 2012 Det er dessverre slikt at alt er blitt fy fy idag. Når alt er så mye fy, så er det meget vanskelig å finne noe uten alle fy stoffene. Mineralolje i seg selv er ikke skadelig, så det er ingenting å frykte. Men for noen av oss har det en uheldig virkning (jeg blir avhengig av produkter med mineralolje). Hvis du vil prøve et helt naturlig produkt har noen jeg kjenner som har atopisk eksem god erfaring med produkter som heter Moraz, det har funket på min tørre hud også. Men om det funker bedre enn apotekprodukter er jeg ikke sikker på. Du kan f.eks sjekke ut amoraz.no, eller google Moraz.
laperla Skrevet 4. januar 2012 #12 Skrevet 4. januar 2012 (endret) Jeg sliter til tider med ekstrem tørr hud å bruker derfor produkter fra apoteket, er dette noe som er trygt og bra for min tørre hud? Hei Jeg har nå i vinter fått påvist kuldeallergi, og har periodvis helt håpløs hud. Knusk tørr, rødt og svært sensitiv. Har prøvd så og si alt både fra MD Formulations, Decleor, Dermalogica og diverse apotekmerker. Det jeg har endt opp med er faktisk LRP´s Hydranorm (kuldekrem) for svært tørr hud og Toleraine Riche også for tørr, intolerant sensitiv hud. Veksler på å bruke Hydranormen både som dag og nattkrem. Svært fornøyd med disse kremene. Jeg vil gjerne tipse deg om Thermal vannet i sprayform fra Avene. Lar det stå i kjoleskapet, og sprayer ansiktet så ofte jeg kan når jeg er hjemme. Bruker det også før og etter jeg har påført hudkrem og sminke. Sprayer også dette vannet på huden ellers på kroppen når den er rød og irritert pga. kulden og det varme vannet i dusjen. Ellers er håndkremen deres også veldig fin for håpløst tørre og såre puselanker. Håper dette var til noe hjelp Endret 4. januar 2012 av laperla
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2012 #13 Skrevet 4. januar 2012 Hei laperla! Idag var jeg på apoteket og bestilte inn Hydranormkremen. Vet du om den tetter porer? De på apoteket mente at den ville gjøre det, men jeg har ikke så mye annet valg. Huden min er helteit for tiden. Håper du vil svare, selv om jeg ikke er ts
Mubba Skrevet 4. januar 2012 #14 Skrevet 4. januar 2012 Ingenting de har på apoteket er bra. TIl og med kroppskremene fra La Roche Posay er fulle av mineraloljer. A-creme skulle vært forbudt å selge. Kjøp heller jojobaolje eller Cocosa på helsekosten og smør deg retten etter dusj, på fuktig hud. HELT ENIG MED DEG!
Micolina Skrevet 4. januar 2012 #15 Skrevet 4. januar 2012 Jeg har veldig gode erfaringer med en veldig fet krem fra Locobase. Men den er veldig fet, så må smøres på i små mengder. Men som de andre sier, gå og prøv på apotekene. De har prøveprodukter. Selv så kjøper jeg alltid det de på apoteket foreslår, men blir like skuffet hver gang... så er vel fra person til person.
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2012 #16 Skrevet 4. januar 2012 Min søster har prøvd omtrent alt som er av kremer på seg selv og datteren som har atopisk eksem. For dem fungerer kun ren sheasmør. 1
laperla Skrevet 4. januar 2012 #17 Skrevet 4. januar 2012 Hei laperla! Idag var jeg på apoteket og bestilte inn Hydranormkremen. Vet du om den tetter porer? De på apoteket mente at den ville gjøre det, men jeg har ikke så mye annet valg. Huden min er helteit for tiden. Håper du vil svare, selv om jeg ikke er ts Hei Jeg har brukt denne kremen i et par, tre ukers tid. 2. dagen jeg benyttet denne, fikk jeg noen urenheter, men mistenker at det kom av matallergi, og ikke av kremen. Har brukt den daglig etterpå, og ikke fått uren hud. (Kuldeallergien er det derimot værre med.) Har du fått prøvd denne? Den er bare så god å ta på. Riktig nok er den litt fet i konsistensen, men den trekker veldig fort inn. Ikke blir jeg blank av den heller. Lukter litt nydelig av den også.
laperla Skrevet 4. januar 2012 #18 Skrevet 4. januar 2012 (endret) Beklager, dobbelpost. Endret 4. januar 2012 av laperla
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2012 #19 Skrevet 4. januar 2012 Erymax, ngen her kan fortelle deg nøyaktig hvilken krem som passer din hud DET MÅ DU SPØRRE DE PÅ APOTEKET OM.
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2012 #20 Skrevet 4. januar 2012 Hei Jeg har brukt denne kremen i et par, tre ukers tid. 2. dagen jeg benyttet denne, fikk jeg noen urenheter, men mistenker at det kom av matallergi, og ikke av kremen. Har brukt den daglig etterpå, og ikke fått uren hud. (Kuldeallergien er det derimot værre med.) Har du fått prøvd denne? Den er bare så god å ta på. Riktig nok er den litt fet i konsistensen, men den trekker veldig fort inn. Ikke blir jeg blank av den heller. Lukter litt nydelig av den også. Åh, takk for svar! Nei, har ikke prøvd den ennå, for apoteket hadde den ikke inne. Men nå gleder jeg meg til å få den på mandag Eller, få lov til å kjøpe den på mandag Håper kuldeallergien din blir bedre. Høres ikke morsomt ut. Sliter selv med huden, og er så misunnelig på de som bare trenger litt vann om morgenen også er klare for dagen... Nok avsporing fra meg..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå