Gå til innhold

Flere som bytter ut kjøtt med sopp?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har begynt å bruke mye sopp krydret med masse krydder istedet for kjøtt til feks bakt potet. Flere som gjør dette? Det er jo så og si kalorifritt, og smaker veldig godt! Flere ideer til hvor jeg kan bytte ut kjøtt med sopp?:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

De store portobellasoppene er fine å marinere og bruke som hamburger"kjøtt". Sopp er også fine i vegetarisk chili.

Fylt sopp er også godt.

Vegetarkjøttdeig er ofte laget av sopprotein, så jeg går utifra at hakket, stekt og krydret sopp kan brukes som erstatning også.

Lever selv vegetarisk, og det er slettes ikke vanskelig :) Ikke føler jeg at jeg går glipp av noe heller. Vegetarisk spinatlasagne er himmelsk :) Og kikerthamburgere :)

Endret av Kaptein Stålull
Skrevet

Ja, elsker sopp!! Og synes konsistensen på en del sopper minner mye om kjøtt, så det går fint å bruke det som erstatning. Lager mye ovnsbakt sjampingjong, der jeg tar av stilken og fyller med kremost blandet med urter og løk. Er lurt å steke soppene litt opp ned på en rist først, ellers blir det så mye væske. Ellers er det godt i satater, supper og gryteretter, og faktisk også på brød. I dag har jeg spist ostesmørbrød med sjampingjong. Favorittsoppene mine er steinsopp og rødnende fluesopp, jeg har fortsatt mye sopp igjen som jeg sanket i høst, men til hverdags går det mest i sjampingjong.

Skrevet

Jeg blander ofte 50 % kjøttdeig og 50% løk/sopp til feks spaghetti, nachos o.l. Synes det blir veldig godt, og både billigere og sunnere enn å bare bruke kjøtt. Skal bli flinkere til å bruke sopp alene også, bla gjennom tipsene som jeg håper at kommer inn her.

AnonymBruker
Skrevet

Så gøy å høre, folkens :D Jeg trodde kanskje jeg var litt sær,hehe :) Håper flere kommer med ideer her!:)

TS

Skrevet

Bønner, sopp, kikerter, linser, avocado, aubergine og squash er alle fine som erstatning for kjøtt :jepp: (Selv om avocado ikke kan varmes noe særlig)

Man kan også bruke polenta som man lar stivne, for så å steke de i stekepanne til de er fine og sprø :) Med rett krydder er det veeeeldig godt.

Skrevet

Hehe... Dere kan spørre min svoger om dette med kjøtt og sopp. Han påstår at han ikke liker sopp, men spiste nesten en halv pizza fordi han trodde det var kjøtt. Det er snart 10 år siden, og han har ennå ikke tilgitt meg. Spiser kun middag her hvis han er helt sikker på at jeg ikke kan ha lurt inn en liten sjampinjong-bit.

Skrevet

Vegetarkjøttdeig er ofte laget av sopprotein, så jeg går utifra at hakket, stekt og krydret sopp kan brukes som erstatning også.

Lever selv vegetarisk, og det er slettes ikke vanskelig :) Ikke føler jeg at jeg går glipp av noe heller. Vegetarisk spinatlasagne er himmelsk :) Og kikerthamburgere :)

Signerer denne.

Jeg er også vegetarianer og spiser en del "vegetarkjøtt" som er laget av sopp. Smaker godt!

Liker ikke rå sopp, men i diverse retter og slik er det godt.

Ja til at flere erstatter kjøtt med sopp, sunnere, billigere og mer miljøvennlig :jepp:

Skrevet

Jeg har et STORT mål om å like sopp i løpet av året. Spiser ikke kjøtt, så jeg VIL like sopp! :)

AnonymBruker
Skrevet

åå! Gi meg oppskrifter <3

AnonymBruker
Skrevet

Bruker sopp i taco ;)

AnonymBruker
Skrevet

Den eneste soppen jeg liker, takler, og ikke brekker meg av, er sånn champignon på boks, er det sunt da? De som kommer i lake vet dere.. heller bare av vannet og spiser jeg.

AnonymBruker
Skrevet

Den eneste soppen jeg liker, takler, og ikke brekker meg av, er sånn champignon på boks, er det sunt da? De som kommer i lake vet dere.. heller bare av vannet og spiser jeg.

ja det er sunt:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...