Drizzt Skrevet 3. januar 2012 #1 Skrevet 3. januar 2012 Eller mister du noe. Jeg kan ikke tro at dette skjer i Norge, men det er åpne grenser og all slags søppelmennesker med søppelhensikter slippes inn. 2
popnagle Skrevet 3. januar 2012 #2 Skrevet 3. januar 2012 Lurt å følge med bagasjen sin, det vet jo alle 1
Drizzt Skrevet 3. januar 2012 Forfatter #3 Skrevet 3. januar 2012 Lurt å følge med bagasjen sin, det vet jo alle Nesten ingen, blant de jeg snakket med, var bekymret at noen noen gang ville stjele deres bagasje. Kanskje ikke alle vet det?
Aska Skrevet 3. januar 2012 #5 Skrevet 3. januar 2012 Jeg er superparanoid når jeg drasser på bagasje. Liker ikke å ta flybusser med flere stopp der bagasjen er i et sånt lasterom (i stedet for f.eks. på en hylle der jeg kan nistirre på den hele turen). Sundeng oppfordrer passasjerer til å passe på tingene sine når man er ute på reise, for å unngå slike tyverier. Sundeng mener at det er mulig å unngå "slike tyverier", altså tyverier fra bagasjerommet på en buss, ved å holde øye med bagasjen sin. Hvordan mener han man skal gjøre det hvis man ikke er så heldig å få vindusplass på den siden bagasjen står? Ta med boremaskin og lommelykt og lage kikkhull i gulvet? Hoppe av på hvert eneste stopp og sette seg på kofferten sin mens de som faktisk skal av, får sitt? Da blir nok bussjåføren blid, som må vente på at alle skal pakke seg inn igjen (og kanskje kontrollere billettene deres) for hvert stopp. Busselskapet National Express i England tilbyr forøvrig forsikring for ett pund. Det dekker tyveri, materielle skader og personskader. Synes det er kjekt at de i hvert fall tilbyr seg å ta noe ansvar for en liten penge. 4
challenger Skrevet 3. januar 2012 #6 Skrevet 3. januar 2012 Jeg er superparanoid når jeg drasser på bagasje. Liker ikke å ta flybusser med flere stopp der bagasjen er i et sånt lasterom (i stedet for f.eks. på en hylle der jeg kan nistirre på den hele turen). Hehe, dette gjør jeg og! Livredd for at noen skal stikke av med kofferten min, så følger den med falkeblikk hele tiden. Ser jeg noen stikke av med en stor rosa koffert så skal jeg love deg jeg løper like fort etter! Var en gang ei dame som holdt på å ta MIN koffert av rullebåndet, og jeg freaka helt ut! Visste ikke hva jeg skulle gjøre, var på vei til å si fra til vakter eller noe, men heldigvis så hun at det var feil så hun la den tilbake på båndet:p
Satellites Skrevet 3. januar 2012 #7 Skrevet 3. januar 2012 Jeg er superparanoid når jeg drasser på bagasje. Liker ikke å ta flybusser med flere stopp der bagasjen er i et sånt lasterom (i stedet for f.eks. på en hylle der jeg kan nistirre på den hele turen). Sundeng mener at det er mulig å unngå "slike tyverier", altså tyverier fra bagasjerommet på en buss, ved å holde øye med bagasjen sin. Hvordan mener han man skal gjøre det hvis man ikke er så heldig å få vindusplass på den siden bagasjen står? Ta med boremaskin og lommelykt og lage kikkhull i gulvet? Hoppe av på hvert eneste stopp og sette seg på kofferten sin mens de som faktisk skal av, får sitt? Da blir nok bussjåføren blid, som må vente på at alle skal pakke seg inn igjen (og kanskje kontrollere billettene deres) for hvert stopp. Busselskapet National Express i England tilbyr forøvrig forsikring for ett pund. Det dekker tyveri, materielle skader og personskader. Synes det er kjekt at de i hvert fall tilbyr seg å ta noe ansvar for en liten penge.
Wonders Skrevet 4. januar 2012 #8 Skrevet 4. januar 2012 jeg drasser alltid med meg min bagasje i busssete. Selv på flybussen. Og Trysilbussen. Jeg vil ikke oppleve dette. Jeg ble stoppet av en sjåfør som ville nekte meg. Og han spurte hvorfor jeg ikke ville legge den under. Og om jeg hadde opplevd det før, dette med tyveri. Jeg sa etter å bodd i Oslo lærer man seg å passe på. Samme hva. Og at slettes ikke alle har gode hensikter. Hvem vet når du ikke kan se??? 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2012 #9 Skrevet 4. januar 2012 Jeg var på ferie for ikke så altfor lenge siden og måtte kjøre buss ca 40 min fra flyplassen og til hotellet/leilighetene. Det var ikke noe plass til bagasjen inne på bussen så alt ble plassert i sidene på bussen. Der jeg skulle av var det siste stoppet og det var kun et stopp før oss og jeg gikk ut for å være sikker på at bagasjen ble med videre. Det gjør jeg ALLTID!
Wonders Skrevet 4. januar 2012 #10 Skrevet 4. januar 2012 Jeg har lett på nettet etter denne serien Svindlertriks og den ene episoden som handler om baggasje på flyplassen, men finner ikke klippet. Det heter The real hustle -the Airport Pick Up. Der viser de åssen de raskt tar en vanlig koffert av rullebåndet, raskt fester merkelapper og elastisk strikk med masse farger rundt kofferten. Alt dette hadde svindleren i lomma før kofferten ble tatt av båndet. Du ser etter din egen koffert, men ser "hans koffert" har bånd osv på, og du tenker ikke mere på det. Og i virkeligheten er det din koffert han bare har festet sine egene bånd på rett etter han tok den av båndet, og du ikke så på.., og triller den ut rett foran øynene dine. Forstod dere eller var det dårlig forklart?? Finner ikke klippet... 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2012 #11 Skrevet 4. januar 2012 Er ikke alltid likie lett å passe bagasjoe.. Hvis man har en stor koffert så får man ikke ta denne med inn i bussen (langdistansebusser altså, ikke flybussen). Så da er man tvungen til å ha kofferten i bagasjerommet under. Det er så å si umulig å passe på den der uten å gå av på hvert stopp. Men busssjåføren sier ofte at de som ikke skal faktisk av må bli sittende i bussen (vil vel unngå at folk går ut for å ta seg en røyk og slikt). Hvordan skal man da passe på? Om du er heldig å få vindusplass kan du til en viss grad følge med. Men det har ofte hendt meg at kofferten min har blitt skyvd over på "andre siden" av bussen etterhvert som det kommer mer bagasje. Da kan kofferten lett taes ut ved å åpne lukene på den andre siden, og jeg har ikke sjans til å se det.. Håpløst! 2
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2012 #12 Skrevet 4. januar 2012 Et annet sted det er vanskelig å passe på bagasjen sin (som nevnt i en annen tråd) er i sikkerhetskontrollen. Jeg reiser alltid med bare håndbagasje som jeg holder oppsyn med hele reisen, med unntak av når jeg blir stoppet i sikkerhetskontrollen. Jeg er såpass paranoid at jeg heller ikke liker å legge bagasje opp i hyllen på flyet. Der kan det fort forsvinne noe. Jeg har alltid bagasjen under setet foran. 3
Gjest ms_kwang Skrevet 4. januar 2012 #13 Skrevet 4. januar 2012 jeg stiller meg ALLTID helt fremme, slik at jeg ser at bagasjen min kommer ut Jeg får helt panikk om bagasjen min er sist i rekka! o.O Sist gang etter Sør Korea, så kom min bagasje heeeeelt sist, jeg hadde så panikk, trodde jeg hadde mistet den under turen, men plutselig dukket det opp. Er altså ikke bare tyveri jeg er redd for, men om den har blitt feilsendt, eller bare tapt. Det har skjedd med meg 1 gang, men heldigvis fikk jeg bagasjen min hjem igjen etter 1 uke Og en annen jeg kjenner, mistet en SVÆR bag med klær og litt forskjellig når vi skulle til USA, da hadde visstnok ikke bagasjen kommet videre fra Oslo engang. Hvorfor? Jo: Den hadde ramlet av bagasje "bilen" og rakk ikke flyet huff x)
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2012 #14 Skrevet 4. januar 2012 Jeg tenker på det samme hver gang jeg reiser med buss over lengre strekninger. Bortsett fra håndbagasjen så må bagasjen legges i oppbevaringsrom under bussen, og undwerveis går folk av og på uten at vi som er ombord får fulgt med på det som skjer. Heldigvis gått fint så langt, men en vakker dag er det en drittsekk som stikker av med en koffert for mye. 2
Porcelain Skrevet 4. januar 2012 #15 Skrevet 4. januar 2012 Pakk de dyreste tingene i håndbagasjen på buss, og ha reiseforsikring. 2
Fru Filifjonka Skrevet 4. januar 2012 #16 Skrevet 4. januar 2012 Kanskje bussene skulle hatt egen baggasjevakt? Litt samme prinsippet som garderobevakt? I sikkerhetskontrollen kunne man hatt farge på boksene med tilhørende partyhatt. Så kunne noen reagert hvis gul hatt forsynte seg av rød boks.
Porcelain Skrevet 5. januar 2012 #17 Skrevet 5. januar 2012 Hahaha, fantastisk forslag. Jeg har en teori om at de fleste tyver er mannlige, og reiser derfor alltid med sjokkrosa bagasje - da må jo noen reagere, er mitt håp 1
Lutetium 71 Skrevet 5. januar 2012 #18 Skrevet 5. januar 2012 Lurt å følge med bagasjen sin, det vet jo alle Denne bagasjen lå i bagasjerommet under bussen. Er du heldig med plasseringen (dvs sitter langt bak), har du en fair sjans for å følge med. Ender du opp langt fremme, eller på feil side i forhold til der bagasjen blir tatt ut (de fleste busser kan vel losse ut bagasjen fra begge sider?), har du bare litt mer enn nubbesjans for å følge med hele tiden.
Gjest snoopy_93 Skrevet 5. januar 2012 #19 Skrevet 5. januar 2012 Jeg har aldri likt å legge bagasjen min i de bagasjerommene på busser. Tar heller en vanlig rutebuss/tog og sitter på/ser på kofferten min jeg.
Wonders Skrevet 5. januar 2012 #20 Skrevet 5. januar 2012 Jeg drasser min digre koffert inn i bussen, samme hva. Det er ikke en fryktelig tilfredsstillende følelse å hive seg mot vindu å titte på de som stiger av og hva de tar med seg hver gagn bussen stopper... Busssjåfør kan ikke kreve at din koffert ligger nede. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå