eggeline Skrevet 3. januar 2012 #1 Skrevet 3. januar 2012 Skal vaske kjøleskapet nå, og kom plutselig på at man kanskje kan ta hyllene i oppvaskmaskinen? Det har jeg aldri gjort før, men hvis det går an så er jo ingenting bedre enn det. Noen som har prøvd det? Har du ellers noen lure husmortriks på lur?
Gjest Consensio Skrevet 3. januar 2012 #2 Skrevet 3. januar 2012 Bland lunkent vann og natron. Vri opp en klut i dette og dra over hyllene og resten av kjøleskapet. Tørk gjerne over med en tørr klut etterpå
eggeline Skrevet 3. januar 2012 Forfatter #3 Skrevet 3. januar 2012 ikke oppvaskmaskin altså? Har dessverre ikke natron her. Tro om bakepulver kan brukes?
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2012 #4 Skrevet 3. januar 2012 Jeg har ikke brukt oppvaskmaskin, men tar ut hyllene og vasker de i kjøkkenvasken. Hadde de fått plass i oppvaskmaskinen hadde jeg nok brukt den
HvittHus Skrevet 3. januar 2012 #5 Skrevet 3. januar 2012 Jeg vasker hyllene i vaskemaskinen på et litt kortere program, og bruker fuktig mikrofiberklut på resten av skapet.
Armitage Skrevet 3. januar 2012 #6 Skrevet 3. januar 2012 Bare pass på at hvis du har glasshyller i kjøleskapet, at du lar de avklimatisere litt, slik at du ikke putter kalde glassplater i oppvaskmaskina og kjører de på høy varme. For da sprekker de. Ellers går det vel helt fint.
Orchideae Skrevet 4. januar 2012 #7 Skrevet 4. januar 2012 Jeg vasker alt som kan tas ut i oppvaskmaskina. Som regel får ikke alt plass. Da bare håndvasker jeg det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå