Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er aktiv inne i en jobbsøker periode nå da jeg vil få ny jobb.

er det nødt at det er sjefen som er referanse? Var det jeg trodde, men ble usikker da en annen jeg jobber med sa jeg skulle satt opp en an enn sjefen. At det var lov.

Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå vet ikke jeg hvor riktig det er i forhold til lovverket, men jeg har opplevd å få både selve sjefen og andre som referanse bår jeg har spurt. Har det vært andre, har det fortsatt vært folk som var mine overordnede, og det var gjerne folk jeg jobbet oftere med enn med selve sjefen. Uansett bør du ikke bestemme helt selv hvem du setter opp - den som står som referanse på CVen bør jo godkjenne det! Så ring og snakk med gamlejobben du, det er nok det enkleste. :)

Skrevet

Ja vet at de må vite om det på forhånd. Jobber i helsevesenet nå og lurte i grunn bare på om jeg kunne spørre en kollega som kjenner meg og som vet hvordan jeg jobber ute i feltet om hun/han kunne vært referanse og ikke sjefen. Om det må være assisterende avdelingsleder eller en sykepleier..

Takk for svar :)

AnonymBruker
Skrevet

Du kan sette opp hvem som helst som referanse, men det bør jo være relevant for jobben. Jeg har f.eks brukt ei klassevenninne, studieveileder og tidligere kollegaer.

Det er viktig at de vet om det på forhånd.

Skrevet

ok, takk for svar Nå ble jeg lettet;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...