AnonymBruker Skrevet 3. januar 2012 #1 Skrevet 3. januar 2012 Jeg går på¨aap. nå har det seg slik at jeg må flytte ut hjemmefra pga situasjon jeg ikke vil gå nærmere inn på. Det er absolutt på tide da jeg er 23 år. Saken er det at jeg ikke greier jobbe mer enn 1-2 dager i uken uten om app. Noe som fører til veldig liten inntekt, nå har jeg sett rundt på nettet, snakket med folk og sjekket priser på ganske mange kommuner og flytte til, men jeg har faktisk ikke råd til og flytte for meg selv. Er det noe mulighet for at nav kan hjelpe meg med litt husleie ? noen som vet om noen ordninger ? og ja, jeg har snakket med husbanken. Men vil gjerne vite om flere alternativer.
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2012 #2 Skrevet 3. januar 2012 Jeg går på¨aap. nå har det seg slik at jeg må flytte ut hjemmefra pga situasjon jeg ikke vil gå nærmere inn på. Det er absolutt på tide da jeg er 23 år. Saken er det at jeg ikke greier jobbe mer enn 1-2 dager i uken uten om app. Noe som fører til veldig liten inntekt, nå har jeg sett rundt på nettet, snakket med folk og sjekket priser på ganske mange kommuner og flytte til, men jeg har faktisk ikke råd til og flytte for meg selv. Er det noe mulighet for at nav kan hjelpe meg med litt husleie ? noen som vet om noen ordninger ? og ja, jeg har snakket med husbanken. Men vil gjerne vite om flere alternativer. Husbanken er eneste alternativ.
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2012 #3 Skrevet 3. januar 2012 Jeg går på¨aap. nå har det seg slik at jeg må flytte ut hjemmefra pga situasjon jeg ikke vil gå nærmere inn på. Det er absolutt på tide da jeg er 23 år. Saken er det at jeg ikke greier jobbe mer enn 1-2 dager i uken uten om app. Noe som fører til veldig liten inntekt, nå har jeg sett rundt på nettet, snakket med folk og sjekket priser på ganske mange kommuner og flytte til, men jeg har faktisk ikke råd til og flytte for meg selv. Er det noe mulighet for at nav kan hjelpe meg med litt husleie ? noen som vet om noen ordninger ? og ja, jeg har snakket med husbanken. Men vil gjerne vite om flere alternativer. NAV hjelper deg med husleie visst det er sånn at du ikke burde bo hjemme I tillegg er det en fast dagsats som er minstesatsen. DVS at selvom jeg går på AAP, så får jeg sosialhjelp på det resterende beløpet etter at jeg har betalt de faste utgiftene.
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2012 #4 Skrevet 3. januar 2012 NAV hjelper deg med husleie visst det er sånn at du ikke burde bo hjemme I tillegg er det en fast dagsats som er minstesatsen. DVS at selvom jeg går på AAP, så får jeg sosialhjelp på det resterende beløpet etter at jeg har betalt de faste utgiftene. Fordi minstesatsen havner under det jeg har igjen pr mnd.
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2012 #5 Skrevet 3. januar 2012 NAV hjelper deg med husleie visst det er sånn at du ikke burde bo hjemme I tillegg er det en fast dagsats som er minstesatsen. DVS at selvom jeg går på AAP, så får jeg sosialhjelp på det resterende beløpet etter at jeg har betalt de faste utgiftene. tusen takk for rask svar! Står det på nav.no? kunne du linket det til meg ? tusen takk for svar!!!!
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2012 #6 Skrevet 3. januar 2012 Kan jeg spørre om noe? Redd jeg misforstår.. Når du sier at du får minstesatsen på aap, mener du da minstesatsen på 2G? Også får du sosialstøtte i tillegg fordi når alle faste utgifter er betalt, har du mindre enn dette igjen? Åh, må ha det inn med teskje jeg... Beklager at jeg spør så dumt, men mottar minstesatsen på aap selv, og aner ikke hvordan jeg skal få ting til å gå rundt økonomisk den dagen jeg må flytte ut fra faren min sitt hus... *venter spent på linken*
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2012 #7 Skrevet 3. januar 2012 tusen takk for rask svar! Står det på nav.no? kunne du linket det til meg ? tusen takk for svar!!!! Aner ikke hvor linken er, jeg har aldri funnet riktig frem på Nav sine nettsider Jeg foreslår å ringe dem Tlf: LINK
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2012 #8 Skrevet 3. januar 2012 Aner ikke hvor linken er, jeg har aldri funnet riktig frem på Nav sine nettsider Jeg foreslår å ringe dem Tlf: LINK Kan jeg spørre deg om hvor mye du sitter igjen med og får etter regninger er betalt? Sliter litt med og skjønne dette jeg
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2012 #9 Skrevet 3. januar 2012 Huff, jeg blir forvirret selv Men skal prøve. Vær tålmodig med meg Jeg får utbetalt AAP, minstesats der også. Når jeg har betalt faste utgifter så sitter jeg igjen med mindre enn det mennesker i Norge skal ha i livsopphold pr mnd. Det resterede beløpet får jeg fra Nav Sosialhjelp. Tror det var bedre forklaring Jeg vil ikke skrive hva jeg har igjen før resterende sosialhjelp, men ligger på ca 3000kr. (som da skal gå til mat, hushold, lege, medisin, buss/tog etc. 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2012 #10 Skrevet 3. januar 2012 Jeg har AAP og ingen problemer med å betale husleie + mat og andre nødvendige ting. Man må jo bare finne seg et sted å bo der man har råd til å betale husleien. Går du på AAP kan du også ha rett på bostøtte.
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2012 #11 Skrevet 3. januar 2012 Jeg har AAP og ingen problemer med å betale husleie + mat og andre nødvendige ting. Man må jo bare finne seg et sted å bo der man har råd til å betale husleien. Går du på AAP kan du også ha rett på bostøtte. Jo for all del. Men det er vanskelig å få seg leilighet. I mitt tilfelle har jeg bodd i samme leilighet i 5 år, og jeg har kontrakt ut 2015, så jeg akter ikke å flytte. 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2012 #12 Skrevet 3. januar 2012 Jeg har AAP og ingen problemer med å betale husleie + mat og andre nødvendige ting. Man må jo bare finne seg et sted å bo der man har råd til å betale husleien. Går du på AAP kan du også ha rett på bostøtte. Dette hjalp meg mye, tusen takk! Da får jeg snakke med nav i morgen og søke 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå