Gå til innhold

Finnes det tynne jenter her som har et kosthold med mye brød?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva man selv mener er sunt og hva man er oppdratt til å tro er sunt er ikke nødvendigvis synonymt med det som faktisk er sunt.

Nordmenn er født og oppvokst med brødskiva og melkeglasset sitt, og svært mange ser ikke ut til å bry seg om å tenke seg om to ganger før de gir etter for de gamle vanene. Kanksje det kunne vært verdt å tenke litt kritisk, i stedet for å følge strømmen, tradisjonene og fremmedfrykten? ;)

Videoannonse
Annonse
Gjest BettyBoop28
Skrevet

Hva man selv mener er sunt og hva man er oppdratt til å tro er sunt er ikke nødvendigvis synonymt med det som faktisk er sunt.

Nordmenn er født og oppvokst med brødskiva og melkeglasset sitt, og svært mange ser ikke ut til å bry seg om å tenke seg om to ganger før de gir etter for de gamle vanene. Kanksje det kunne vært verdt å tenke litt kritisk, i stedet for å følge strømmen, tradisjonene og fremmedfrykten? ;)

Er bedre å spise brød enn å bruke opp alt jævla smøret. så mye fett som lavkarbo gærningene bruker kan umuuløig være bra for hjertet.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Såå enig med deg. Håper lavkarbo galskapen tar helt slutt snart.

Håper virkelig det! Om ikke annet fordi det er veldig miljøskadelig mtp at de aller fleste spiser store mengder kjøtt og animalske produkter :tristbla:

Det er komisk når overvektige personer skuler på meg som er slank og topptrent når jeg spiser brødskiva mi. Det verste er at de sikkert tror de er sunnere enn meg :fnise:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det kunne kanskje også lønne seg å tenke over at dette lavkarbokostholdet egentlig er et samfunnsmedisinsk eksperiment, da man ikke vet senvirkningene av dette for individet og en relativt stor befolkningsgruppe. (selv om denne gruppen ikke er ensartet).

Ikke alt er automatisk bra fordi det er nytt.

• Liker 2
Gjest snoopy_93
Skrevet

Vil ikke kalle meg selv super tynn, men er normal. Bruker fra 34-36 i gensere/topper og 38i bukser. (Hofter <3 )

Jeg spiser mye brød. Går nesten ett brød i uka. Bor alene.

Til frokost spiser jeg som regel en brødskive med smør og diverse pålegg. (Alt fra sjokoladepålegg til ost)

Lunsj består av tre brødskiver med variabelt pålegg, men oftest leverpostei.

Hender middagen blir toast. ca 4brødskiver med 4skiver ost og to skiver skinke + krydder. (pr toast når jeg legger brødskivene oppå hverandre)

Kvelds spiser jeg ikke så ofte, men hender det blir en brødskive med leverpostei, skinke eller noe annet.

Spiser kun fullkonsbrød.

Middagene til vanlig består av kjøtt og grønsaker + evt poteter eller ris.

Det hender at jeg får søtsug på kveldingen og går helt bananas og da kan frukt være reddningen!

Jeg mener at lavkarbo er litt oppskrytt for man kan gå ned i vekt med normalkost og litt trening.

Skrevet

Karbo trigger jo insulin, som lagrer fett. Så enkelt.

AnonymBruker
Skrevet

Øhm, så hvorfor er de aller fleste slanke, stramme jenter som faktisk TRENER mye finere i kroppen enn de som sitter på rumpa og spiser lavkarbo!?

90% av de slanke jeg kjenner er ikke lavkarbo-folk. Den eneste jeg "kjenner" som trener hardt og er lavkarbo er Fotballfruen og hun er ikke akkurat noe å highe etter...

Hadde dette vært sant hadde neppe jeg hatt kropp som en supermodell (jeg spiser tross alt brød og pasta, iiik :ironi:).

Gjest BettyBoop28
Skrevet

Men poenget er at kroppen trenger karbo, bare ikke i overdrevne mengder. Det gjelder jo alt. Og det betyr også at det å kutte ut all karbo og er farlig.

AnonymBruker
Skrevet

Er bedre å spise brød enn å bruke opp alt jævla smøret. så mye fett som lavkarbo gærningene bruker kan umuuløig være bra for hjertet.

Tja, det finnes da nok av folkeslag rundt om i verden som bruker vel så mye fett som "lavkarbogærningene", og som ikke lider av mange av våre typiske vestlige sykdommer. Fett har alltid vært en særdeles ettertraktet energikilde, både hos "urfolk", og hos oss selv, i uminnelige tider. Ikke bare smaker fett godt, men det har vært en naturlig ingrediens i det menneskelige kostholdet langt lengre enn hva f.eks korn- og melkeprodukter har vært.

Og det blir nok litt smør igjen til deg også ser du, selv om "gærningene" er veldig glade i fettet sitt. ;)

At fett automatisk er farlig for hjertet er noe vi er vant til å tro. Akkurat som man på 80-tallet var vant til å tro at det beste var å ikke spise noe fett overhodet (noe som ironisk nok faktisk er farlig for hjertet).

Men poenget er at kroppen trenger karbo, bare ikke i overdrevne mengder. Det gjelder jo alt. Og det betyr også at det å kutte ut all karbo og er farlig.

Kroppen trenger ikke karbohydrater, nei. Den kompanserer ved å produsere andre stoffer, som tar over karbohydratenes funksjon, bare at de gjør de uten å tukle med blodsukkeret ditt.

Gjest Sjokoladebolle
Skrevet

Alt er relativt, en kan ikke si noe om en persons kosthold kun ved å spør etter brødmat. Det er ikke brødet i seg selv en blir feit av, men alt man spiser mellom brødmåltidene.

Feil. Det man blir feit av er summen av alt man spiser. Det er ikke noe problem å bli feit av brød, om man spiser nok.

Mulig at jeg trenger briller, men jeg skjønner ikke hvorfor du sier at det Personlig12 sier er feil, når du skriver omtrent det samme som henne.

AnonymBruker
Skrevet

Mulig at jeg trenger briller, men jeg skjønner ikke hvorfor du sier at det Personlig12 sier er feil, når du skriver omtrent det samme som henne.

La meg da sitere henne nok en gang: "Det er ikke brødet i seg selv en blir feit av, men alt man spiser mellom brødmåltidene."

Gjest obligatorisk
Skrevet

Roomien min spiser ekstreme mengder brød (heheh) og er kjempe tynn. Men det kommer jo ann på hvor mye du er i aktivitet (forbrenning) :)

Skrevet (endret)

AnonymBruker skrev 03 januar 2012 - 21:02:

Feil. Det man blir feit av er summen av alt man spiser. Det er ikke noe problem å bli feit av brød, om man spiser nok.

Å herregud, skal man kverrulere? JA om man spiser 6 brød hver jævla dag i 5 år blir man kanskje feit. Men det var kanskje ikke det som var poenget eller?

Alt er relativt skrev jeg.

Men er vanlig kosthold med en 4-5 brødskiver til dagen, gjør en ikke til feit vettu. DOH!!!

Endret av Personlig12
Skrevet

Ja ikke sant, man kan spise hva man vil, når man vil, midre mengder visst man vil ned i vekt, og selvsagt skader det ikke akkurat å være aktiv ;) Jo mer aktiv, jo mer kan man spise.

Jeg elsker forresten mat, og hadde jeg sittet på ræva uten å gjøre noenting hadde jeg gått raskt opp i vekt. Er forsåvidt ganske så motiverende å vite at så lenge jeg trener kan jeg ta meg 2 ekstra pizzatsk en kveld feks :lur:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Å herregud, skal man kverrulere? JA om man spiser 6 brød hver jævla dag i 5 år blir man kanskje feit. Men det var kanskje ikke det som var poenget eller?

Alt er relativt skrev jeg.

Men er vanlig kosthold med en 4-5 brødskiver til dagen, gjør en ikke til feit vettu. DOH!!!

"Et vanlig" kosthold kan være så mangt.. Hva som er vanlig for én er ikke nødvendigvis vanlig for en annen. Dersom du med vanlig mener gjennomsnittlig... vel, når man ser på hvor mange feite mennesker det begynner å bli, er det ikke sikker "et vanlig kosthold" er det ideelle.

Jeg antar at du mener 4-5 brødskiver + andre måltider, og dersom dette totalt utgjør mer enn hva man forbrenner, vil man legge på seg.

Gjest Cosette
Skrevet

Jeg er veldig slank, 58 kg fordelt på 175 cm. Nå jobber ikke jeg bevisst for å være akkurat den vekten, "er bare sånn", og tenker ikke igjennom hva og hvor mye jeg spiser annet enn at jeg forsøker å få i meg nok grønnsaker, fisk, sunt fett og grove kornsorter. Brød spiser jeg akkurat så mye av som jeg har lyst, dvs. lite i perioder og mer i andre perioder. I julen har jeg spist brød både til frokost og lunsj nesten hver dag, og har ikke gått opp et gram. Jeg er rastløs av natur og legger liksom aldri på meg noe merkbart uansett hva jeg spiser.

Skrevet

"Et vanlig" kosthold kan være så mangt.. Hva som er vanlig for én er ikke nødvendigvis vanlig for en annen. Dersom du med vanlig mener gjennomsnittlig... vel, når man ser på hvor mange feite mennesker det begynner å bli, er det ikke sikker "et vanlig kosthold" er det ideelle.

Jeg antar at du mener 4-5 brødskiver + andre måltider, og dersom dette totalt utgjør mer enn hva man forbrenner, vil man legge på seg.

Da kan man ikke si det er brødet sin feil, feilen da er at man i utgangspunktet spiser mer enn man behøver. Så da må man se på hele kostholdet, ikke bare brødmaten.

En person som har et normalt, sunt kosthold er IKKE feit. Da har en dårlige gener eller stoffskiftetproblemer.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er normalvektig nå, har vært veldig slank også - og har alltid spist endel brødmat.

Type til frokost/lunch og kvelds. Et par skiver til hvert måltid

Gjerne før trening også.

Til frokost spiser jeg alltid havregryn(som jo er karbohydrat), og ellers går det i grovbrød eller knekkebrød.

Spiser ikke veldig fet, salt eller søt mat generelt.

Merker ingenting spesielt fra eller til. Har et helt normalt kaloriinntak, og trener jevnlig vanligvis.

Det siste halvåret har jeg nesten ikke trent, og vekten har stått stille.

Sprettrumpen min derimot, det er litt flatet ut ;)

Gjest BettyBoop28
Skrevet

Tja, det finnes da nok av folkeslag rundt om i verden som bruker vel så mye fett som "lavkarbogærningene", og som ikke lider av mange av våre typiske vestlige sykdommer. Fett har alltid vært en særdeles ettertraktet energikilde, både hos "urfolk", og hos oss selv, i uminnelige tider. Ikke bare smaker fett godt, men det har vært en naturlig ingrediens i det menneskelige kostholdet langt lengre enn hva f.eks korn- og melkeprodukter har vært.

Og det blir nok litt smør igjen til deg også ser du, selv om "gærningene" er veldig glade i fettet sitt. ;)

At fett automatisk er farlig for hjertet er noe vi er vant til å tro. Akkurat som man på 80-tallet var vant til å tro at det beste var å ikke spise noe fett overhodet (noe som ironisk nok faktisk er farlig for hjertet).

Kroppen trenger ikke karbohydrater, nei. Den kompanserer ved å produsere andre stoffer, som tar over karbohydratenes funksjon, bare at de gjør de uten å tukle med blodsukkeret ditt.

Tull og vås. man skal ha karbohydrater.

Skrevet

Mja, jeg er ikke tynn (ikke enda :gjeiper:), men jeg spiser brød. Grovt brød til frokost, lunsj og kvelds som regel. Varierer med pålegg. Klarer da fortsatt å gå ned i vekt og har stor tro på at jeg kan klare å få en veltrent kropp selv om jeg spiser brød. Jeg spiser derimot ikke loff. Men en ting er sikkert - jeg kommer ikke til å kutte ut brød!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...