AnonymBruker Skrevet 3. januar 2012 #1 Skrevet 3. januar 2012 I så fall vil jeg gjerne vite hvor mye dere spiser, hvordan energinivået er og om dere har søt sug utover dagen. Brød er jo billig, godt og kjapt. Hvis man også holder seg slank i tillegg må jo dette være helt supert for alle brødelskere…:)Mulig dette har vært et tema før, men jeg er ny her
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2012 #2 Skrevet 3. januar 2012 Det finnes tynne jenter som lever på en diett av Mcdonaldsmat og potetchips også. Betyr dette at den type diett er optimalt? Det går fint ann å være usunn selv om man er tynn... Dersom du i stor grad skal basere deg på en diett med mye brød, kommer du til å finne det utfordrende å få i deg nok fett og protein uten å ende opp med å spise for mye kalorier. 5
UnderCover Skrevet 3. januar 2012 #3 Skrevet 3. januar 2012 (endret) I så fall vil jeg gjerne vite hvor mye dere spiser, hvordan energinivået er og om dere har søt sug utover dagen. Brød er jo billig, godt og kjapt. Hvis man også holder seg slank i tillegg må jo dette være helt supert for alle brødelskere…:)Mulig dette har vært et tema før, men jeg er ny her Jeg spiser brød til frokost og kvelds. Billig og billig... Brødet jeg spiser (når jeg ikke baker kornbrød selv), er et kornbrød til ca 35-40kr, men i lengden blir det gjerne det siden jeg spiser max 4 skiver pr.dag. Noen ganger dropper jeg brød til kvelds. Jeg har all energien jeg trenger, men det er nok også pga variert kosthold med alle mat-typer. Til brød blir det feks ost, frukt, grønnsaker, egg og melk. Og kjøtt osv til middag. Og jeg vil kalle meg slank ja Kommer mer an på HVOR MYE man spiser enn HVA man spiser så lenge man spiser forskjellig og sunt. Edit: evt søtsug demper jeg med feks druer, nøtter, funlight osv. Endret 3. januar 2012 av UnderCover 3
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2012 #4 Skrevet 3. januar 2012 Ja, man kan slanke seg på skjokolade også. Skal man opp eller ned i vekt, er det kaloriene ut vs inn som teller – det skjønner jeg. Men folk er så negative til brød, jeg forstår ikke hvorfor. Det er selvsagt viktig med nok proteiner og fett også. Men ta for eksempel Sunt & Grovt fiberbrød, med færre karbohydrater: Ved å spise hele brødet på en dag (ca700g) får man i seg: Fett: 77 g Karbohydrat: 154 Protein: 144 Dette blir totalt 1974 kcal. Sier ikke at man trenger å spise et helt brød altså.
UnderCover Skrevet 3. januar 2012 #5 Skrevet 3. januar 2012 Jeg vil også legge til en periode jeg levde utelukkende på brød. Det var 2 skiver til frokost, lunsj, middag og kvelds. Jeg gikk for mye ned i vekt, og energinivået var helt ræva. 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2012 #7 Skrevet 3. januar 2012 Det finnes tynne jenter som lever på en diett av Mcdonaldsmat og potetchips også. Betyr dette at den type diett er optimalt? Det går fint ann å være usunn selv om man er tynn... Dersom du i stor grad skal basere deg på en diett med mye brød, kommer du til å finne det utfordrende å få i deg nok fett og protein uten å ende opp med å spise for mye kalorier. Håper virkelig du ikke sammenligner et brød med mcD og potetgull her... Jeg er slank og spiser 3-5 skiver om dagen. 2
Yoshi Skrevet 3. januar 2012 #8 Skrevet 3. januar 2012 (endret) Jeg er slank (eller normalvektig), spiser to skiver brød til frokost, 4 skiver i matpakken og av og til en skive til kvelds. Holder meg til halvgrove brød til vanlig. Spiser forøvrig kun vegetarisk. Endret 3. januar 2012 av Yoshi
Gjest Skrevet 3. januar 2012 #9 Skrevet 3. januar 2012 Jeg er forholdsvis slank og spiser en del brød. Snakker ikke om ekstremt mye, men hender jeg tar meg 2-3 brødskriver med ost/nugatti/hva jeg føler for. I det siste har jeg også vært litt lat og lagd brødskrive med egg + bacon, så da har det gått en del brød. I andre perioder spiser jeg omtrent ikke brød, men vekten er stabil
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2012 #10 Skrevet 3. januar 2012 Jeg veger 48 kg, spiser brød, potet, pasta osv, og alt annet, bare i begrensede mengder. Så lenge jeg holder kaloriinntaket på 1600, er jeg både tynn og stram Trener i tillegg for å holde meg stram, men tynn har jeg alltid vært med dette kostholdet:) satt nettopp å nøt en potet med lettrømme,da jeg tenkte at dette ville jeg aldri gitt opp for lavkarbo!
Gjest henriett3 Skrevet 3. januar 2012 #11 Skrevet 3. januar 2012 (endret) Jeg spiser alt jeg (utenom smågodt), og har en bmi på 19. Tenker egentlig ikke over kostholdet mitt i det hele tatt, men prøver å ha et noen lunde sunt og variert kosthold da. Edit: har en unormal høy forbrenning , så det tillater vel at jeg kan spise usunt uten å legge på meg av og til. Og så går jeg turer nesten hver dag Endret 3. januar 2012 av henriett3
Gjest Tidssone Skrevet 3. januar 2012 #12 Skrevet 3. januar 2012 Jeg er slank og spiser 4-6 brødskiver hver dag, alt etter hvor sulten jeg er. I tillegg spiser jeg middag. Trener mye, da.
Kite Skrevet 3. januar 2012 #13 Skrevet 3. januar 2012 Jeg spiser brødmat så og si hver dag. (Har ingen fast matrutine i og med at jeg veksler mellom å bo på internatet og å være hjemme eller hos svigers veldig mye så det blir ikke så mye rutiner) Jeg tørr å påstå at jeg er slank, og jeg trener ikke "fast" har et vanlig aktivitetsnivå og går litt turer innimellom. Holder stabil vekt selv om jeg spiser brød og litt for mye snadder
Gjesten Skrevet 3. januar 2012 #14 Skrevet 3. januar 2012 Jeg er slank og spiser brød omtrent hver dag. To skiver til lunsj og eventuelt to to kvelds. Jeg trenger tre dager i uken og har et vanvittig søtsug hver dag. Jeg prøver å bare spise godteri i helgene (fredag-søndag), men det er ikke alltid jeg klarer det 1
Personlig12 Skrevet 3. januar 2012 #15 Skrevet 3. januar 2012 Alt er relativt, en kan ikke si noe om en persons kosthold kun ved å spør etter brødmat. Det er ikke brødet i seg selv en blir feit av, men alt man spiser mellom brødmåltidene.
kanelsnurr Skrevet 3. januar 2012 #16 Skrevet 3. januar 2012 Jeg er slank, og spiser vel 8 brødskiver de fleste dager. (i tillegg til kornblanding/havregrøt til frokost og forskjellige ting til middag). Prøver å bake det meste selv, og når jeg kjøper i butikken prøver jeg å holde meg til de som er grovest på brødskalaen. Trener 5 dager i uka, i tillegg til å gå de fleste steder jeg skal, og har masse energi. Har stort sett ikke mye søtsug, men det varierer. Jeg føler at søtsuget kommer etter perioder det har blitt mye godis (sånn som nå etter jula, er det vannskelig å avvenne seg dessert igjen, men etter en uke uten noe sånt har jeg null søtsug. Så søtsuget har ikke noe med brødmaten å gjøre.
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2012 #17 Skrevet 3. januar 2012 Alt er relativt, en kan ikke si noe om en persons kosthold kun ved å spør etter brødmat. Det er ikke brødet i seg selv en blir feit av, men alt man spiser mellom brødmåltidene. Feil. Det man blir feit av er summen av alt man spiser. Det er ikke noe problem å bli feit av brød, om man spiser nok.
Gjest BettyBoop28 Skrevet 3. januar 2012 #18 Skrevet 3. januar 2012 I så fall vil jeg gjerne vite hvor mye dere spiser, hvordan energinivået er og om dere har søt sug utover dagen. Brød er jo billig, godt og kjapt. Hvis man også holder seg slank i tillegg må jo dette være helt supert for alle brødelskere…:)Mulig dette har vært et tema før, men jeg er ny her Jeg spiser veldig mye brødmat. Alltid brød til frokost og lunsj stort sett, pluss at jeg spiser poteter, ris og pasta mye.
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2012 #19 Skrevet 3. januar 2012 Sykt at brød skal bli regnet som noe usunt??? Håper bare det er her på KG hysteriet har tatt overhånd. Jeg spiser brød hver eneste dag, også lyst brød. Med nugatti, tenk det! Middag er svært ofte pasta, ris og poteter (noe jeg ikke mener er usunt)pizza, lasagne osv. Spiser litt snacks hver dag og:) De fleste jeg kjenner som ser på brød som noe usunt og fælt er overvektige, eller i alle fall dvaske. De slanke og sunne jeg kjenner spiser da brød!? Kommer så klart an på mengden og pålegget, men brød i seg selv er ikke usunt. Matpakken min i alle år har bestått av brød og jeg har alltid vært slank og svært sunn. Trener 2-3 ganger i uken. Hilsen slank jente på 23 år som til og med har flat mage til tross for det fæle brødet 1
Gjest BettyBoop28 Skrevet 3. januar 2012 #20 Skrevet 3. januar 2012 Sykt at brød skal bli regnet som noe usunt??? Håper bare det er her på KG hysteriet har tatt overhånd. Jeg spiser brød hver eneste dag, også lyst brød. Med nugatti, tenk det! Middag er svært ofte pasta, ris og poteter (noe jeg ikke mener er usunt)pizza, lasagne osv. Spiser litt snacks hver dag og:) De fleste jeg kjenner som ser på brød som noe usunt og fælt er overvektige, eller i alle fall dvaske. De slanke og sunne jeg kjenner spiser da brød!? Kommer så klart an på mengden og pålegget, men brød i seg selv er ikke usunt. Matpakken min i alle år har bestått av brød og jeg har alltid vært slank og svært sunn. Trener 2-3 ganger i uken. Hilsen slank jente på 23 år som til og med har flat mage til tross for det fæle brødet Såå enig med deg. Håper lavkarbo galskapen tar helt slutt snart.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå