Gjest EryMax Skrevet 3. januar 2012 #21 Skrevet 3. januar 2012 Det er greit at en 10 åring bruker bikini synes jeg, men det er fortsatt mye mer behagelig å svømme med badedrakt. La henne prøve å ha svømming i bikini, så kanskje hun oppdager at drakta er mye bedre å svømme i?
Gjest Gjest Skrevet 4. januar 2012 #22 Skrevet 4. januar 2012 Snakk med jentene som vil ha bikini i svømmehallen. Forklar dem at guttene i den alderen er veldig nysgjerrige på jentekroppen, og at mange vil prøve å dra av dem bikinitopp og bikinitruse, men at dette ikke vil være et problem med badedrakt. Er dette noe du har opplevd? Jeg har aldri sett eller hørt om noen som har opplevd dette. Hvis dette virkelig skjer så må ta tak i dette på en helt annen måte enn at jentene kler seg på en spesiell måte. Da er det virkelig guttenes oppførsel og holdninger som er problemet og ikke jentenes klasdrakt.(Får litt assosiasjoner til voksne som mener at det er jentenes skyld at de blir voldtatt hvis de går lettkledde). 1
En person Skrevet 13. januar 2023 #23 Skrevet 13. januar 2023 Jeg synes det er helt tullete å si nei til bikini til en 10-åring, så lenge det ikke er trekantbikini med stringtruse liksom. Og dere som sier at det er ingen grunn til å bruke bikini som 10-åring fordi man har ikke utviklet bryster, dere vet ikke hva dere snakker om. Jeg begynte med bikini som 9-åring faktisk, fordi jeg trengte noe som holdt brystene på plass fordi de hadde vokst en del og begynt å bli ømme. Og selvfølgelig, jeg brukte jo ikke trekantbikini, den bikinien jeg fikk da, det var en bikini som tilsvarte en badedrakt som noen hadde klippet i to. Og hvis alle de andre jentene bruker det, synes jeg ikke man skal falle utenfor, jeg vet selv hvor kjipt det kan være. Men jeg synes ikke at man skal bruke bikini i svømmetimen, fordi en badedrakt er mye lettere og mer behagelig til å trene i. Også dere som sier at guttene kan voldta og dra av badetøyet til jentene, dere synes jeg overreagerer litt vel mye her. Så mitt poeng er egentlig bare at det synes jeg at hun burde få bestemme selv😀
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2023 #24 Skrevet 13. januar 2023 Ser ikke hvordan noen klarer å linke bikini på barn til noe seksuelt? Er dere redd for at noen skal komme og forgripe seg på barnet på stranden? Om det først hadde kommet en pedofil så tror jeg ikke at han hadde stoppet ved badedrakt, og gått til aksjon ved bikini. I utgangspunktet er vel badedrakter mer " barnslig", slik at det er vel egentlig større sjanse for at en badedrakt forsterker barnet? Jeg kommer til å la min datter bestemme dette helt selv. Hennes kropp, hennes valg. Anonymkode: 5db11...3ea
Fru Uperfekt Skrevet 13. januar 2023 #25 Skrevet 13. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 3.1.2012 den 13.31): Hva synes dere om bikini til barn? Datteren min på 10 har begynt å mase om det, noe vi har sagt nei til. De har nå begynt med svømming på skolen og i går sa hun at alle jentene hadde bikini uten om henne og ei annen "som ikke henger helt med" i følge henne. Men er dette noe alle går med i en alder av 10 år? Jeg synes det er litt vel tidlig. Jeg vet jo at i den alderen så betyr vel alle gjerne det samme som 2-3. Glemmesak her i huset, de kan få bikini når de er på usk
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #26 Skrevet 14. januar 2023 Jeg skjønner ikke helt hvorfor det er så ille. Vi hadde jo bikinier som barn på 80-tallet også, så ikke noe nytt akkurat. Og som en her ovenfor skrev; hva er den prinsipielle forskjellen mellom bikini og badedrakt på småjenter? Begge deler dekker jo pupper som ikke er der. Og hvor store pupper må man ha for at det skal være "lov" med bikini? Mine pupper hadde begynt å vokse da jeg var ti, ikke særlig store, men de er ikke mye større i dag heller...🤣 Anonymkode: 2831e...8cb
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #27 Skrevet 14. januar 2023 Jeg forstår heller ikke hva som er så forferdelig med en bikini på en 10-åring, men kan ikke se at det er særlig praktisk hvis man faktisk skal svømme skikkelig, og ikke bare plaske rundt i bassenget. For ikke å snakke om hvor upraktisk det er når man stuper. 😂 Anonymkode: 1591b...4ad
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #28 Skrevet 14. januar 2023 Det er vaksne som seksualiserer barn. Klesplagg er klesplagg. Ser ikkje poenget med bikini på ein 10 åring da. Betre med badetopp og badetruse eller ein badedrakt. Anonymkode: 5ae9b...df5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå