Gå til innhold

Bikini til barn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva synes dere om bikini til barn? Datteren min på 10 har begynt å mase om det, noe vi har sagt nei til. De har nå begynt med svømming på skolen og i går sa hun at alle jentene hadde bikini uten om henne og ei annen "som ikke henger helt med" i følge henne. Men er dette noe alle går med i en alder av 10 år? Jeg synes det er litt vel tidlig. Jeg vet jo at i den alderen så betyr vel alle gjerne det samme som 2-3.

AnonymBruker
Skrevet

Det synes jeg er helt greit, så lenge det ikke er en typisk "string-bikini". Brukte selv bikini som 10-åring, tror jeg.

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde bikini når jeg var 10. Jeg tenkte over det selv. Mamma kjøpte den til meg, uten at jeg spurte om det.

Skrevet

Jeg syns det er enklere å bruke badedrakt. Å bruke bikinioverdel når det ikke finnes noe å skjule enda virker nokså idiotisk. Føles som allerede småjenter blir seksualisert.

• Liker 5
Gjest linsina
Skrevet

Jeg synes det hadde gått bra. Hva kan skje? Bikini er helt normalt, og barn blir ikke sett på som noe "sexsymbol" pga. en bikini i svømmingen på skolen.

AnonymBruker
Skrevet

Huff, gruer meg til jenta mi kommer i den alderen. Hos oss brukte ingen bikini i svømminga på skolen, det var bare når man skulle sole seg (på stranda el.l.) at bikinien ble brukt. Ellers var det badedrakt. Når man ikke har bryster ennå (eller har jenter det allerede som 10-åringer nå for tiden?) sklir vel bikinioverdelene lett opp, og det er mye å holde styr på under svømminga.

Hvis alle andre bruker bikini, ville jeg latt jenta mi få gjøre det også. Viktig å ikke falle utenfor i den alderen de er i nå.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva synes dere om bikini til barn? Datteren min på 10 har begynt å mase om det, noe vi har sagt nei til. De har nå begynt med svømming på skolen og i går sa hun at alle jentene hadde bikini uten om henne og ei annen "som ikke henger helt med" i følge henne. Men er dette noe alle går med i en alder av 10 år? Jeg synes det er litt vel tidlig. Jeg vet jo at i den alderen så betyr vel alle gjerne det samme som 2-3.

Hva skal overdelen skjule,hvorfor ikke badedrakt? Sier mere om foreldrene...

• Liker 1
Skrevet

Synes det er en uting før jentene har begynt å utvikle bryster.

• Liker 1
Gjest uAnonymBruker
Skrevet

Jeg syns ikke noe om bikini på unger, ihvertfall ikke i svømmehallen, hva er poenget med det liksom.

• Liker 1
Skrevet

Mange jenter i dag får faktisk mensen rundt 10-11 års alderen..

Skrevet

Hadde ikke gitt etter for det, enda.

Skrevet

Mange jenter i dag får faktisk mensen rundt 10-11 års alderen..

Mensen har da ingenting med bikini og gjøre, imo.

Skrevet

Jeg regner med at det ikke er snakk om å bruke bikinitruse uten topp. Jeg synes det er uheldig når småjenter begynner med bikinitopper mange år før de har noe å skjule. Jeg opplever det som en seksualisering og at man tar fra barna en uskyldighet de godt kunne få behold noen år til.

I valget mellom bikini og badedrakt hadde jeg helt klart valgt badedrakt. Men jeg vet at dette er mote, har ikke noe med fornuft å gjøre og at man ikke vil komme noen vei med rasjonelle argumenter. Hva venner mener betyr svært mye så jeg hadde nok tatt en alvorprat med barna og forsøkt å blande litt fornuft oppi det hel for så å valgt som barna ville. (Forøvrig gir bikinitopper og hijab på småjenter meg akkurat den samme følelsen.)

• Liker 1
Skrevet

Nei men det betyr jo at de ikke er små barn.. Mange føler også at bikinier dekker mer for puppene, enn slike tynne badedraktene. Husker at det bar veldig flaut å vise stive brystvorter på den tiden.

Skrevet

Snakk med jentene som vil ha bikini i svømmehallen.

Forklar dem at guttene i den alderen er veldig nysgjerrige på jentekroppen, og at mange vil prøve å dra av dem bikinitopp og bikinitruse, men at dette ikke vil være et problem med badedrakt.

Skrevet

Jeg syns det er enklere å bruke badedrakt. Å bruke bikinioverdel når det ikke finnes noe å skjule enda virker nokså idiotisk. Føles som allerede småjenter blir seksualisert.

Signerer! :jepp:

AnonymBruker
Skrevet

Hvis hun vil ha bikini så synes jeg hun skal få gå med det. Hele greia høres jo bare tullete ut. Jenter kan ikke gå med bikini når dem ikke har noe å skjule, men badedrakt, som faktisk skjuler akkurat det samme og litt til er greit? For en dobbelmoral. Hvorfor lar dere dem ikke heller bade i bare trusa uten noe på overkroppen? Da hadde det faktisk gitt en litt mening.

Dette seksualiering av barn greiene er jo bare tull. Forresten, hvorfor er det ingen som sier noe om gutter? Ingen sier noe om seksualisering av barn om en gutt har på seg etterbarberingsvann, parfyme eller noe som 10-åring, men er det ei jente med høya hæler eller sokker i bh-en da kommer moralistene på banen ja. Hvorfor kan gutter nesten gjøre som dem vil, mens jenter må bli passet på hele tiden?

Nei, i dette tilfelle bør barna få bestemme selv. Hva slags skade kan egentlig en bikini gjøre?

Føler de seg mer voksen og ligger med badelæreren kanskje :ironi:

Selv så synes jeg badedrakt var ubehagelig og gikk med bikini sikkert fra 7-årsalderen. Kanskje flere synes det samme? Er ikke noe annet enn idioti å nekte dem.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Forklar dem at guttene i den alderen er veldig nysgjerrige på jentekroppen, og at mange vil prøve å dra av dem bikinitopp og bikinitruse, men at dette ikke vil være et problem med badedrakt.

Nei, da tar man problemet med roten, som her er guttene, i stedenfor å feie det under teppet og kanskje gjøre badetimen til et rent he***e. Eller mulig det blir det uansett, da det for noen er kanskje værre å stå der naken, men akkurat det der har jeg aldri hørt om er et problem en gang. Og jentene kan gjøre det samme uansett. Guttene kan også dra av jentene buksa og trusa når de har på seg bukse. Det er lettere om de har på seg shorts, noe som sikkert er vanlig i gymtimen. De kan også løfte opp skjørte. Guttene kan også gå inn i jentegareroben. De kan faktisk voldta jentene også.

Så best å låse inne jentene :sukk:

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

2 siste AB

Mulig jeg tok litt hardt i her, men blir noe provosert :sjenert:

Gjest Thessie!
Skrevet (endret)

Ser da virkelig ikke noe problem i at en 10-åring ønsker å bruke bikini? Det er de voksne som tenker på seksualisering, ikke barna. Barna tenker da virkelig ikke over at det er noe spesielt med å bruke bikini, eller at vi bruker det for en grunn. Så jeg synes du skal la jenten din bruke bikini. Det er ikke noe gøy å falle utenfor. Vil du la jenten din føle seg utenfor fordi du ikke vil la henne bruke en bikini?

Endret av Thessie!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...