AnonymBruker Skrevet 3. januar 2012 #1 Skrevet 3. januar 2012 Hvis man leser veldig mye hver dag? Snakk om 1 VGS-år. 9 fag, generelt skoleflink.
Mononoke Skrevet 3. januar 2012 #2 Skrevet 3. januar 2012 Ja, det er mulig. Men blir nok vanskelig å få toppkarakter i alle fag.
shortstories Skrevet 3. januar 2012 #4 Skrevet 3. januar 2012 Det er da ikke 9 avgangsfag i 1VGS? En kompis av meg tok siste halvår av VGS som privatist. Tror ikke han leste sånn sykt mye, men han fikk kun 4-5-6ere:)
Labello Skrevet 3. januar 2012 #5 Skrevet 3. januar 2012 Etter min erfaring er det veldig enkelt å skippe MYE av det man gjennomgår i løpet av et semester. /"pensum". Feks. til norsk-eksamen. Om du har en viss oversikt over sjangere og klarer å si noe om tekster, tipper jeg den går glatt. Dette er såklart ikke noe å følge om du satser på 5/6 i hvert fag.
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2012 #6 Skrevet 3. januar 2012 Hvis du leser så mye går det nok veldig bra:p Jeg hadde 10 eksamener på 1 mnd som privatist, og latskapen vant og jeg leste ikke før jeg måtte. Dvs 1-2 dager før hver eksamen. Fikk bare 3 og 4ere. Det var godt nok for meg
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2012 #7 Skrevet 3. januar 2012 Hvis du leser så mye går det nok veldig bra:p Jeg hadde 10 eksamener på 1 mnd som privatist, og latskapen vant og jeg leste ikke før jeg måtte. Dvs 1-2 dager før hver eksamen. Fikk bare 3 og 4ere. Det var godt nok for meg TS her. Hva!? Det får man si er imponerende!
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2012 #8 Skrevet 3. januar 2012 Det er da ikke 9 avgangsfag i 1VGS? En kompis av meg tok siste halvår av VGS som privatist. Tror ikke han leste sånn sykt mye, men han fikk kun 4-5-6ere:) TS. Det er 2.året, skrev nok litt uforståelig. Ehm, det blir vel 15 eksamener slik jeg forstår det, i og med at det skal være skriftlig i alle og muntlig i alle språkfag OG programfag. Det er hele 2.året jeg skal ta på, men begynner ikke før ca. nå.
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2012 #9 Skrevet 3. januar 2012 TS her. Hva!? Det får man si er imponerende! Ja jeg var fornøyd med å ta det som privatist i stedet for 1 år på skole. Mye mindre arbeid for min del Jeg fikk faktisk bedre karakterer i flere fag enn jeg noen gang hadde da jeg gikk på skole Eneste faget jeg virkelig har slitt med i alle år er matte. Men der får man jo ha med boken på eksamen, så flere av eksamensoppgavene var identiske med oppgaver som sto i boken så det ordnet seg fint haha!
pinar Skrevet 3. januar 2012 #10 Skrevet 3. januar 2012 Ja jeg var fornøyd med å ta det som privatist i stedet for 1 år på skole. Mye mindre arbeid for min del Jeg fikk faktisk bedre karakterer i flere fag enn jeg noen gang hadde da jeg gikk på skole Eneste faget jeg virkelig har slitt med i alle år er matte. Men der får man jo ha med boken på eksamen, så flere av eksamensoppgavene var identiske med oppgaver som sto i boken så det ordnet seg fint haha! Ha med bok på eksamen?
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2012 #11 Skrevet 3. januar 2012 Ha med bok på eksamen? Ja det er noe nytt med kunnskapsløftet. Var ikke slik i reform 94. Takk og lov for det, for jeg er helt idiot i matte, så hadde neppe klart det som privatist uten å få ha med pensumboken på eksamen
Meridian Skrevet 4. januar 2012 #12 Skrevet 4. januar 2012 Hei TS! Skal du melde deg opp i disse 15 fagene som privatist nå i januar, slik at du har eksamene dine i mai/juni? Om du vil ha 4, 5 og 6-ere, så klarer du det, men det er bare om du vil. Det går helt fint å ta 15 eksamener, så lenge du leser noen timer hver dag. Poenget er å forstå hva du leser, og å pugge og å regne mye. Jeg kjenner flere som har tatt mellom 10-15 eksamener, og de har jobbet med fagene hver dag, og fått 5 og 6-ere! Selv skal jeg ha 9 eksamener til våren, og jeg vil jo ha 5 og 6-ere... Men først skal jeg lese på matte-eksamen som jeg har i slutten av januar(23 dager til, så nå må jeg komme igang! ). BY THE WAY - selv om vi kan ha med mattebok og notater på matte-eksamen, så har du ikke tid til å lese deg frem til svar, for tiden går fort. Du må nesten kunne ting bra før du har eksamen, bøker og notater er greie å ha om du skal huske igjen hvordan du regnet ut ting, men da må du vite hvor du skal lete...
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2012 #13 Skrevet 4. januar 2012 Hei TS! Skal du melde deg opp i disse 15 fagene som privatist nå i januar, slik at du har eksamene dine i mai/juni? Om du vil ha 4, 5 og 6-ere, så klarer du det, men det er bare om du vil. Det går helt fint å ta 15 eksamener, så lenge du leser noen timer hver dag. Poenget er å forstå hva du leser, og å pugge og å regne mye. Jeg kjenner flere som har tatt mellom 10-15 eksamener, og de har jobbet med fagene hver dag, og fått 5 og 6-ere! Selv skal jeg ha 9 eksamener til våren, og jeg vil jo ha 5 og 6-ere... Men først skal jeg lese på matte-eksamen som jeg har i slutten av januar(23 dager til, så nå må jeg komme igang! ). BY THE WAY - selv om vi kan ha med mattebok og notater på matte-eksamen, så har du ikke tid til å lese deg frem til svar, for tiden går fort. Du må nesten kunne ting bra før du har eksamen, bøker og notater er greie å ha om du skal huske igjen hvordan du regnet ut ting, men da må du vite hvor du skal lete... Hei!! Ja, det stemmer. Ja, jeg ønsker jo å få så høye karakterer som mulig, men samtidig er det jo mye pensum man skal kunne på rimelig kort tid. Synes jeg har kommet godt i gang nå, hvert fall! Men, er ikke matte-eksamen ca. som tentamen? Muligens litt vanskeligere. Da har man 5 timer, første delen uten hjelpemidler og andre delen med. Du får ha masse lykke til med matten og de andre eksamenene!! 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2012 #14 Skrevet 4. januar 2012 Antagelig vil flere av eksamenene du ønsker å ta være lagt til samme tidspunkt.
Rosalie Skrevet 4. januar 2012 #15 Skrevet 4. januar 2012 (endret) ... Endret 4. januar 2012 av Rosalie
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2012 #16 Skrevet 4. januar 2012 Du finner eksamensdatoer for våren her: http://www.udir.no/Vurdering/Eksamen-videregaende/Eksamensplaner-vgo-2011-2012/
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2012 #17 Skrevet 4. januar 2012 Du finner eksamensdatoer for våren her: http://www.udir.no/Vurdering/Eksamen-videregaende/Eksamensplaner-vgo-2011-2012/ 2/3 av fagene jeg har står ikke oppført på den planen, hvorfor ikke!? :O TS
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2012 #18 Skrevet 4. januar 2012 Antagelig vil flere av eksamenene du ønsker å ta være lagt til samme tidspunkt. Hm nesj. Jeg meldte meg opp i flere fag med til sammen 10 eksamener, og ingen var på samme tidspunkt. De har nok en ordning på det slik at det skal være mulig å ta alle eksamene på en gang.
Meridian Skrevet 5. januar 2012 #19 Skrevet 5. januar 2012 2/3 av fagene jeg har står ikke oppført på den planen, hvorfor ikke!? :O TS Fordi det står bare de skriftlige eksamene. De muntlige får vi ikke vite før de har trukket de. De kommer innimellom de skriftlige eksamene. Eksamensplanen blir sent ut på våren og da får vi vite det, både skriftlige og muntlige, iallfall innen april en gang
Meridian Skrevet 5. januar 2012 #20 Skrevet 5. januar 2012 Antagelig vil flere av eksamenene du ønsker å ta være lagt til samme tidspunkt. Kanskje når det gjelder fordypning i fag slik som matte. Ofte pleier S1, S2, R1 og R2 å være på samme dag, og 1T, 2T, 1P og 2P pleier å være på samme dag. Men den største faren for kollisjon er viss man melder seg opp i eksamen i to eller flere forskjellige fylker...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå