Gå til innhold

Slank eller gjennomsnittlig på Sukker?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Synes det er vanskelig å fylle ut nettprofilen min, jeg. Når det gjelder kropp, får man valget mellom disse kategoriene: slank, gjennomsnittlig, par kilo for mye, atletisk eller stor og fyldig.

Jeg er et sted mellom slank og gjennomsnittlig. En helt vanlig, norsk jente i størrelse Medium. Litt rundt ansikt, og størrelse 38-40. Høyde er 167 cm og vekt er 63 kilo.

Føler at jeg er et sted mellom slank og gjennomsnittlig. Hva skal jeg da skrive? Gutter som liker veldig tynne jenter, vil nok ikke falle for meg (men jeg har mange bilder, så der ser de at jeg ikke er tynn). Venninna mi mente jeg kunne skrive slank. Skriver man gjennomsnittlig, høres det kanskje ut som om jeg er kraftigere enn jeg er. Og (dessverre kan man kanskje si) leter nok gutter flest etter slanke jenter, og blar kanskje forbi de som skriver gjennomsnittlig.

Jeg vil ikke gi et falskt bilde av meg selv.

Hva synes dere? Noen meninger om dette med nett kontra virkelighet? Skrekkscenarioet er at guttene skal bli skuffet når de møter meg.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Rart med det, men på sånne sjekkesteder er det akkurat som om slank=tynn, kraftig=tjukk, og deretter gjennomsnittlig som dekker ALT midt i mellom...

Skriv gjennomsnittlig.

• Liker 1
Gjest SemperFi
Skrevet

Enig med anon ovenfor, skriv gjennomsnittlig. Vanskelig å bedømme uten bilder.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Rart med det, men på sånne sjekkesteder er det akkurat som om slank=tynn, kraftig=tjukk, og deretter gjennomsnittlig som dekker ALT midt i mellom...

Skriv gjennomsnittlig.

ja, kanskje jeg helst bør gjøre det... Men for å forenkle spørsmålet mitt, og gjerne få flere synspunkter:

Hva legger dere i alternativet Slank?

Er det ei tynn jente (størrelse XS-S)? Eller en som er normalt slank, og ikke akkurat trenger å slanke seg, men som likevel ikke hadde sett utsultet ut om hun hadde gått ned 3-4 kilo?

jeg føler liksom at Tynn er noe annet enn slank?

Skrevet

Gjør som meg og drit i å krysse av noe der ;) har jo bilder, de trenger vel ikke å lese hva jeg selv definerer meg som? De kan vel bedømme selv! :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du er gjennomsnittlig.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du er gjennomsnittlig.

tenker vel kanskje det jeg også, er jo Medium som jeg skriver :)

Samtidig er jo ikke 63 kilo så veldig mye, vel...? Når jeg tenker på gjennomsnittlig, kunne jeg jo like godt ha veid 69? (om jeg hadde hatt samme høyde).

Skulle gjerne ha lagt ut et bilde, men har ikke det tilgjengelig her nå.

AnonymBruker
Skrevet

Medium er da gjennomsnittlig, er det ikke?

I mine øyne er slank = tynn. Da forventer jeg ei jente som er lita og tynn. Kan jo ha litt runde former, men ikke store hofter og lår etc. Størrelse 34, 36 eller 38 dersom hun er høy og slank.

• Liker 2
Skrevet

ut ifra høyde og vekt er du gjennomsnittelig. men ingen ville påpekt at du har fylt ut noe feil om du skriver slank.

• Liker 1
Gjest henriett3
Skrevet

Du er 167 og veier 63 kilo.

Jeg er 162 og veier 50 kilo.

Jeg ville skrevet gjennomsnittlig, selv om jeg har en bmi som tilsier undervektig. (bruker medium i klær jeg også)

Din bmi er 22. Det "normal kroppsvekt". Jeg ville skrevet gjennomsnittlig om jeg var deg.

AnonymBruker
Skrevet

ut ifra høyde og vekt er du gjennomsnittelig. men ingen ville påpekt at du har fylt ut noe feil om du skriver slank.

Takk for svaret ditt! Jeg må si jeg er enig med deg. Tror ingen tenker på meg som rund eller kraftig, men heller ikke som tynn. Så da er jeg jo gjennomsnittlig, da. LIkevel virker det jo som om folk flest pynter litt på nettprofilene sine. Noen av de som skriver gjennomsnittlig, er gjerne litt kraftige. Så da kan det hende gutta tror jeg er større enn jeg er - det var det jeg tenkte...

Dumt at folk pynter så mye på sannheten. Så en der som jeg kjenner i virkeligheten. Hun hadde skrevet gjennomsnittlig, til tross for at hun er mindt 15-20 kio overvektig :sjenert: Dermed blir jo jeg litt i tvil om hva jeg selv skal skrive dersom det går under gjennomsnittlig..

AnonymBruker
Skrevet

gjennomsnittlig ville jeg sagt. jeg assosierer slank med str. 34-36.. kaaaanskje 38 om personen har litt høyde som en over her skrev. :)

AnonymBruker
Skrevet

Okay. da tror jeg at jeg burde endre meg til Gjennomsnittlig, siden flertallet her mener det :)

Men dere... disse kategoriene på Sukker... hva anser dere som et par kilo for mye?

Jeg kunne godt ha tenkt meg å gå ned fra 63 til 60 (som jeg veide før og følte meg vel i), men det betyr nok ikke at jeg har noen kilo for mye, for det er vel en smakssak. Hva sier dere?

Virker som om folk strekker sannheten litt på Sukker...

Slank= opp til str 38-40

Gjennomsnittlig= 40-44 i str

Par kilo for mye= veldig stor

Stor og fyldig = veldig ærlig

:D

Skrevet

Jeg også ville sagt du er gjennomsnittlig... "slank" er størrelse XS-S, og husk at den kategorien også skal omfatte de som er undervektige.

Husker en liten episode på sukkerforumet der en jente klagde på liten respons fra gutta. Hun fikk lekset opp for seg av flere at hun bla. hadde skrevet "gjennomsnittlig" på vekt, når hun ifølge bildene hadde mer enn et par kilo for mye.

Moralen er at det ikke er noen vits i å pynte på sannheten, da skaper man et unødvendig negativt bilde av seg selv. Alt i alt er det jo bildene som teller (og deg selv irl selvfølgelig) :gjeiper:

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor i helvete bruker ikke sukker BMI istedet?

Mye enklere.

Selv om sikkert mange juger som merra den blinde allikevel hehe

AnonymBruker
Skrevet

Jeg (TS) er enig med dere....

men selv vil jeg nok kanskje si at jeg befinner meg et sted mellom slank og gjennomsnittlig, derfor det var vanskelig å fylle ut.

Hvis dere skulle ha møtt meg og jeg hadde skrevet slank, men er en medium, hadde dere reagert på det da?

(Heldigvis har jeg lagt ut mange bilder, og der ser man hva slags kroppsfasong jeg har.)

Gjest henriett3
Skrevet

Jeg (TS) er enig med dere....

men selv vil jeg nok kanskje si at jeg befinner meg et sted mellom slank og gjennomsnittlig, derfor det var vanskelig å fylle ut.

Hvis dere skulle ha møtt meg og jeg hadde skrevet slank, men er en medium, hadde dere reagert på det da?

(Heldigvis har jeg lagt ut mange bilder, og der ser man hva slags kroppsfasong jeg har.)

Hadde jeg vært mann, hadde jeg sikkert ikke brydd meg stort. Hadde ihvertfall ikke det nå om du hadde vært mann og jeg skulle møte deg.

AnonymBruker
Skrevet

Du er 167 og veier 63 kilo.

Jeg er 162 og veier 50 kilo.

Jeg ville skrevet gjennomsnittlig, selv om jeg har en bmi som tilsier undervektig. (bruker medium i klær jeg også)

Din bmi er 22. Det "normal kroppsvekt". Jeg ville skrevet gjennomsnittlig om jeg var deg.

men da burde jo du absolutt skrive slank - og ikke gjennomsnittlig ??? Du tilhører jo så definitivt slank-kategorien!

Gjest henriett3
Skrevet

men da burde jo du absolutt skrive slank - og ikke gjennomsnittlig ??? Du tilhører jo så definitivt slank-kategorien!

Nei men jeg ser jo gjennomsnittlig ut

Skrevet

Okay. da tror jeg at jeg burde endre meg til Gjennomsnittlig, siden flertallet her mener det :)

Men dere... disse kategoriene på Sukker... hva anser dere som et par kilo for mye?

Jeg kunne godt ha tenkt meg å gå ned fra 63 til 60 (som jeg veide før og følte meg vel i), men det betyr nok ikke at jeg har noen kilo for mye, for det er vel en smakssak. Hva sier dere?

Virker som om folk strekker sannheten litt på Sukker...

Slank= opp til str 38-40

Gjennomsnittlig= 40-44 i str

Par kilo for mye= veldig stor

Stor og fyldig = veldig ærlig

:D

Du er definitivt gjennomsnittlig, selv om du ser slank ut, hvis du skjønner. Husk at alle de som er mindre enn deg, også trenger en kategori. Du kan derfor ikke hijacke slank-kategorien, når du per definisjon er en gjennomnittlig norsk jente . Folk ser på bildene dine hvordan du ser ut, uansett hva du skriver.

Det virker som om du er redd for at gutter skal synes du er feit, fordi du ikke pynter på sannheten slik som alle andre visstnok gjør. Vekt for jenter er som høyde for gutter. jeg har vært på date med flere sukker-gutter som har oppgitt at de er 175cm, men har vært max 168cm!!!! Da er det ekstra morsomt når alle forteller historier om jenter som har sagt at de er slanke, men veier 100kg irl. :fnise: Det er faktisk den vanligste skrekkhistorien gutter forteller. Så best å ikke lure noen, heller overraske dem positivt!!! De husker uansett ikke info'en man har oppgitt, ser bare på bildene.

Ikke tenk for mye :eeeh:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...