Gå til innhold

Brudekjoler til "petite" brud?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Prøver meg på kjolehysteriet her jeg også.. :) Har kroppsfasongen som omtales som "petite", altså er jeg lav, tynn og smal. 78 cm rundt bryst, 63 cm midje og 91 cm hofte.. og 1,63 m høy. Prøvde noen kjoler på salong for noen uker siden, men de hadde absolutt ingen kjoler i min størrelse... :frown: Så jeg fikk ikke helt innblikk i hva som passer.

Det jeg lurer på er hvilke kjoler som passer meg. Jeg forstår at det må være kjoler uten mange lag, og ingen "voldsomme kjoler"! Jeg liker den romantiske stilen, og bryllupet er heller lite og intimt, derfor vil jeg ha en ganske enkel kjole. Likevel så har jeg jo lyst å vise igjen da :rodmer:

Har dere noen anbefalinger? Noen andre med samme kroppsfasong som har bestemt seg for kjole? :klo:

Sant skal sies at jeg vil veeldig gjerne legge på meg til bryllupet, men samme målet har vært siste årene uten store forandringer..

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg et ikke, men hva med noe blonde detaljer? Litt alla kjolen til Kate?

Skrevet

hadde samme problemet! jeg hadde denne da jeg giftet meg i sommer. Prøvde kjole, på kjole, på kjole, men så fant jeg denne og etter masse innsying passet den perfekt!

AnonymBruker
Skrevet

Kan tenke meg at det kan være fint med en litt smal kjole, og litt høye heler. Syns den kroppsfasongen kler godt stroppeløs, evt smale stropper. Da jeg prøvde kjoler brukte damen i butikken masse klyper og nåler for at jeg skulle få se hvordan den ser ut når den passer. Syns de som jobber i salongene ofte hadde mange fine tips til hva som passer kroppsfasongen din:)

AnonymBruker
Skrevet

Hadde samme problemet og jeg er i tillegg enda lavere enn deg. Følte jeg druknet i salongkjolene, selv de som ble betegnet som enkle, og ingen passet jo så fikk ikke sett hvilke fasonger som var fine på meg. Endte opp med å bestille en selskapskjole på nett og var veldig fornøyd, billig var den også. Min kjole hadde v-hals og empireliv som faktisk gjorde at jeg så lengre ut enn jeg er :)

Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...