AnonymBruker Skrevet 3. januar 2012 #1 Skrevet 3. januar 2012 Noen som vet hvor lang holdbarhet stekt kalkun har? Stekte på nyttårsaften og har igjen så mye enda, men vet ikke om den kan spises lenger.. Veldig dårlig på sånt, og rimelig skeptisk er jeg også.. Noen som vet?? Så jeg kanskje slipper å kaste masse god mat.
Gjest Consensio Skrevet 3. januar 2012 #2 Skrevet 3. januar 2012 (endret) Ville nok ikke latt det gå mer enn 4-5 dager om den er pakket godt inn. Ellers er det bare bruke øynene og nesa og se om den er grei Endret 3. januar 2012 av Consensio
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2012 #4 Skrevet 3. januar 2012 Den har vært i kjøleskap hele tiden, men det første døgnet var den ikke pakket inn nei.. Og etter det har den ikke vært "godt" pakket inn heller.. Da er den nok tapt da..? TS
fink Skrevet 3. januar 2012 #5 Skrevet 3. januar 2012 Vi plukket alt kjøttet av kalkunen og la det i en skål med folie over. Jeg tenker at dagen i dag blir siste dag vi spiser av det. Syns at kalkunkjøttet i likhet med kyllingkjøtt "surner" etter noen dager i kjøleskapet.
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2012 #6 Skrevet 3. januar 2012 Vi plukket alt kjøttet av kalkunen og la det i en skål med folie over. Jeg tenker at dagen i dag blir siste dag vi spiser av det. Syns at kalkunkjøttet i likhet med kyllingkjøtt "surner" etter noen dager i kjøleskapet. Det jeg uthevet gjorde jeg først i går, da hadde den ligget på et fat med aluminiumsfolie over siden søndag ettermiddag. Men folien har ikke vært tett..
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2012 #7 Skrevet 3. januar 2012 Du må lukte på det, da! Lukter det surt, smaker det surt. Og om det er blitt litt surt og du spiser av det før du finner det ut, blir du ikke dårlig av den grunn - da er det bare en indikasjon på at kjøttet er på vei til å bli dårlig. Det lureste hadde vært å fryse ned i passe porsjoner med én gang, tips til neste år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå