AnonymBruker Skrevet 3. januar 2012 #1 Skrevet 3. januar 2012 Om ikke så lenge skal vi på ferie og jeg sitter og funderer på hva slags vogn vi skal ha med. Vi har en liten på ett år som må ha vogn, og så har vi en stor på da 3 år 7 mnd som jeg er mer usikker på. I fjor, da han var 2½, hadde vi med søskenvogna på ferie og den var veldig god å ha. Et par måneder etter det sluttet vi å bruke søskenvogna hjemme og det er bare den minste som bruker vogn. Samtidig drar vi aldri på lange turer slik at behovet for vogn har heller ikke vært til stede, men ferie er jo litt annerledes. Vi skal bl.a. til fornøyelsesparker som jo medfører en del gåing samt at man er der hele dagen. Jeg har aller helst lyst å slippe å dra med meg søskenvogna på ferie. Det er unødvendig hvis den uansett ikke blir brukt, samt at den er mindre framkommelig enn den vanlige reisetrillen vi helst vil ha med. Samtidig vil jeg nødig befinne meg på feriestedet for så å ergre meg over at vi ikke har vogn til den eldste også. Hva tenker dere? Har dere hatt behov for vogn på ferie ved den alderen?
Furstina Skrevet 3. januar 2012 #2 Skrevet 3. januar 2012 Jag hade inte tagit med syskonvagnen. Ett barn som är 3 år och 7 mnd gammalt kan gott gå själv. Skulle ni gå på park och han/hon blir trött har ni en sittvagn till 1 åringen som han kan sitta i en stund. Eller ta en paus. Vi slutade med vagn helt till vår dotter när hon var 3 år. Vi åkte mycket buss och tunnelbana och gick.
minipia Skrevet 3. januar 2012 #3 Skrevet 3. januar 2012 Jeg hadde tatt med to reisetriller. Kjøp en brukt, eller veldig enkel til eldstemann.
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2012 #4 Skrevet 3. januar 2012 Hva med søskenbrett (sånn som man fester til minstens vogn, som eldste barn kan stå på mens vognen triller) - fungerer de ikke? Vi har nettopp kjøpt et slikt et,men har ikke prøvd det ennå... 1
Furstina Skrevet 7. januar 2012 #5 Skrevet 7. januar 2012 En ståbräda kräver bra vägar och ett barn som inte sommar. Jag har var bort en sån, särskilt om du tänker dig en trille. Venen blir i mina öbon tyngre och svårare att köra, särskilt om vägen är ojämn. När ag prova tyckte jag också att ställningen för den sm kör vagnen blev sämre och jobbigare
liv Skrevet 7. januar 2012 #6 Skrevet 7. januar 2012 Jeg hadde tatt med vogn, trille eller noe. I noen parker kan en leie vogner.
Gjest EryMax Skrevet 7. januar 2012 #7 Skrevet 7. januar 2012 Pssssssst noen firma på typiske turistplasser leier ut
evil eve Skrevet 7. januar 2012 #8 Skrevet 7. januar 2012 Jeg hadde kjøpt en enkel paraplytrille til eldstemann, de tar ikke allverdens plass og er lette å ta med om største plutselig ikke vil gå. Eventuelt søskenbrett om han er vant til det
Gjest EryMax Skrevet 7. januar 2012 #9 Skrevet 7. januar 2012 Om man skal til utlandet, er det oftere billigere å kjøpe ei paraplytrille der å sette den igjen
Gjest Mandalas Skrevet 7. januar 2012 #10 Skrevet 7. januar 2012 Da datteren var to år og sønnen litt over fire år hadde vi en Emmaljunga sportstrille til yngste. Eldste satt mye på fotbrettet når vi gikk langs stranden på kveldene etc. Det var gull å ha en plass for han også, hvor han kunne hvile seg litt. En på 3,5 år kan selvsagt gå, men akkurat på ferie er det jo synd å bli bindt til de nærmeste restaurantene feks om det skulle vise seg at det blir slitsomme dager for barnet.
flickan Skrevet 7. januar 2012 #11 Skrevet 7. januar 2012 Jeg ville kun tatt med den ene vogna til ett-åringen, og så ville jeg tatt med bæretøy i tillegg. Da kan dere bære minstemann f eks, mens største låner vogna litt. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå