Ingenting Skrevet 3. januar 2012 #1 Skrevet 3. januar 2012 Jeg har pleid å kunne legge inn betaling i nettbanken, og så har betalingen gått gjennom selv om det kanskje har manglet opp til 800 kr. Nå går det plutselig ikke, og jeg ligger dermed litt dårlig an, siden jeg mangler 700 kr på husleien. Noen som vet hvorfor dette plutselig ikke funker lengre, og om det er noen mulighet for å få et forskudd på 700 kr fra banken hvis jeg spør dem? Jeg har betalingsanmerkninger, men det har jeg hatt lenge.. Får AAP.
Sulosi Skrevet 3. januar 2012 #2 Skrevet 3. januar 2012 AAP blir jo utbetalt hver 14. dag så jeg ville gått i banken personlig og spurt om å få trekke de 700 i minus. 2
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2012 #3 Skrevet 3. januar 2012 og om det er noen mulighet for å få et forskudd på 700 kr fra banken hvis jeg spør dem? Hva skulle banken gitt forskudd på? Det er vel ikke banken som gir deg penger hver måned? I såfall vil jeg gjerne vite om denne ordningen, den hørtes nyttig ut.
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2012 #4 Skrevet 3. januar 2012 Hva skulle banken gitt forskudd på? Det er vel ikke banken som gir deg penger hver måned? I såfall vil jeg gjerne vite om denne ordningen, den hørtes nyttig ut. Hun mente overtrekk. Det var vel ikke så vanskelig å forstå..? 6
Zesaria Skrevet 3. januar 2012 #5 Skrevet 3. januar 2012 Du kan evt. høre med utleier om du kan vente til neste AAP. Det medfører selvfølgelig at det blir "trangt" økonomisk i måneden som kommer, siden du allerede er på etterskudd. Forsøk å leve billig, så det ikke baller på seg! Lykke til.
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2012 #6 Skrevet 3. januar 2012 I min bank må jeg betale 18% rente om det blir overtrekk på kontoen. Det har skjedd to ganger uten at jeg mente det, men det overførte jeg ganske fort penger på konto igjen. Så det kan skje ... så det er bare å spørre banken om et går greit, men du må jo betale rente til banken til de får innpå penger på konto igjen.
Neket Skrevet 3. januar 2012 #7 Skrevet 3. januar 2012 Jeg måtte betale noen hundrelapper i gebyr for å få overtrekke kontoen. Ring banken din du
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2012 #8 Skrevet 3. januar 2012 Hvis du har vært flink å betale husleie til fast tid hele tiden, ville jeg har ringt huseier og spurt om du kunne vente med å betale til du fikk penger fra NAV. Samtidig vil jeg si at det vil være lurt av deg og prøve å ha en liten buffer. Prøv å spare litt hver mnd, så du alltid har noe i bakhånd Vet det er vanskelig, er selv under NAV, men jeg har klart å spare 1000 hver mnd nå.
lilleGrethe Skrevet 4. januar 2012 #9 Skrevet 4. januar 2012 Det beste er å ringe huseier og be om å få betale i to omganger. Da slipper du høye renter fra banken, og har avklart med huseier at det gjøres på den måten. Men det er nok lurt å få økonomien på fote snarest mulig - planlegg måltider, ikke kjøp ting som er unødvendig, osv. En buffer er viktig for å kunne håndtere den økonomiske situasjonen din og slippe lignende tilfeller i fremtiden. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå