AnonymBruker Skrevet 3. januar 2012 #1 Skrevet 3. januar 2012 Vi har en hund fra før, og vi fikk en valp for litt over 2 mnd siden. Jeg merker at jeg ikke er like glad i valpen som den vi hadde fra før!!! Det er en utrolig vond følelse og jeg bare lurer på om noen andre har følt det sånn? Blir det bedre etterhvert?
Gjest Maneater? Skrevet 3. januar 2012 #2 Skrevet 3. januar 2012 Ja, det tror jeg. Er for sent på kvelden til at jeg kan forklare hvorfor det kan være sånn :gjeiper:
Gjest Survival Skrevet 3. januar 2012 #3 Skrevet 3. januar 2012 Du har hatt den i 2 måneder, gi det litt tid.
Aurora M. Skrevet 3. januar 2012 #4 Skrevet 3. januar 2012 Du blir garantert like glad i den nye og med tiden! Husk at den forrige hunden har du mange minner knyttet til, noe som styrker båndet og kjærligheten mellom dere. Når du får opplevelser og minner sammen med den nye hunden, vil kjærligheten også vokse! Det tok lang, lang tid før jeg ble like glad i den katten jeg har nå som jeg var i den forrige som jeg hadde i 17 år, og jeg trodde vel egentlig aldri det skulle skje. Men så har det skjedd likevel. Ikke på akkurat samme måte riktignok, for de er jo to forskjellige individer, men kjærligheten er der. Det får du oppleve og. 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2012 #5 Skrevet 3. januar 2012 Ja, for nå er eldste hunden syk og jeg sitter og tenker at det heller skulle vært valpen (greit nok, eldstemann har vært MYYYYE syk og det er jo kjempetrist, og jeg er er redd for at han skal dø - han gjør ikke det, men jeg er en nevrotiker når det gjelder hundene mine - og det hadde jeg ikke vært med valpen pga den er annen rase og ikke et problem for den), men uansett vondt å tenke sånn. Jeg ville slengt meg foran en bil for de begge, men merker liksom at det ikke er det samme. Vet det er tidlig å si etter 2 mnd, men den andre hunden var jeg mye mer glad i etter 2 mnd, så jeg bare ble veldig nedfor når jeg tenkte på det. Satser på regnbuer og lykke snart
otilie Skrevet 3. januar 2012 #6 Skrevet 3. januar 2012 tror nok det går seg til:) da vi fikk ny katt var det jo litt merkelig, spesielt ettersom vi hadde hatt den første katten i over 10 år da... Men nå er jeg like glad i begge!
Fandenivoldsk Skrevet 3. januar 2012 #7 Skrevet 3. januar 2012 Det går seg nok til. Din eldste hund har du jo kjent mye lengre enn valpen, og knyttet sterkere bånd til det kommer seg! Selv jeg, som fikk ny valp ti måneder etter min gamle hund døde, brukte litt tid på å føle det samme for henne som jeg hadde gjort for den forrige.
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2012 #8 Skrevet 3. januar 2012 Håper du tar like godt vare på den selvom du ikke er like glad i den? 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2012 #9 Skrevet 3. januar 2012 Selvfølgelig. Valpen trenger meg jo mer, og jeg er jo kjempeglad i den!! Det er bare at jeg noen ganger merker at det ikke er like mye, mens andre ganger er det greit... Hun får mat, vann, kos, suss, lek, trening, tur og alt annet i lik grad med den andre. Er veldig bevisst på å ikke forskjellbehandle, men om jeg gjør det er det kanskje med valpen siden hun trenger mer kos og slikt, den andre hunden er også flinkere til å "si" når han vil kose
Gjest Consensio Skrevet 3. januar 2012 #10 Skrevet 3. januar 2012 Husk at det skal være kjemi mellom dyr og eier også. Ikke bare mellom mennesker. Det er ikke alltid kjemien stemmer, så se det litt an og evnt ta avgjørelser etterhvert. Er jo ikke noe bra for verken eier eller dyret dersom kjemien ikke stemmer i det hele tatt
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2012 #11 Skrevet 4. januar 2012 Tror ikke det er det som er feil. Tror jeg bare liker den andre mer når valpen tuller seg fordi han er voksen og ikke gjør det... Regner med det går seg til. Blir jo glad når hun er grei, men noen dager er hun slitsom
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2012 #12 Skrevet 4. januar 2012 Jeg har det også sånn. Jeg har to hunder, ei på 6 og valpen hennes på 8 mnder. Eldstetispa har jeg hatt siden hun var 12-13 uker gammel. Yngste har jeg jo hatt siden dagen hun ble født. Jeg bryr meg jo om begge hundene, men jeg blir tristere av å tenke på den dagen eldstemann må avlives enn når yngstemann må det samme. Usikker på hvorfor det er sånn, men TROR det er fordi jeg var utrolig lei en periode. Hunden min fikk jo 8 valper og det var et utrolig til styr, mye bråk, bæsj som måtte plukkes, gulv som måtte vaskes ca 5 ganger om dagen osv osv. Jeg var utmattet. Tror det henger igjen enda. Får bare håpe det går seg til snart. Vi begynner å få en veldig god tone, jeg og yngstemann. Men vi er ikke helt DER enda om du skjønner, derfor klarer jeg ikke helt å binde meg til den yngste som den eldste.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå