AnonymBruker Skrevet 2. januar 2012 #1 Skrevet 2. januar 2012 Jeg er under NAV, og ifjor måtte jeg betale 2000 i skatt ... fikk det automatisk fordelt på to regninger uten at jeg ba om det, men det hjalp meg veldig iallfall. Jeg fikk betalt den første regningen uten problem. Måneden etter måtte jeg betale den andre regningen, men jeg måtte vente på pengene fra NAV. Pengene fra NAV kom først dagen etter at forfallet var. Jeg tenkte at det ville gå bra om det gikk en dag over, og jeg betale dagen etter forfallet. Samme dag som jeg betalte, eller dagen etter, fikk jeg brev fra skatteoppkreverene! Der stod det at de ville selge alt jeg eide og hadde om jeg ikke betalte de 1000 kr omgående. Det var mange skumle trusler om å havne i retten og sånt. Jeg ble kjemperedd, siden jeg hadde betalt en dag for sent ... husker ikke helt hva som skjedde, men de fikk da pengene sine på konto så jeg hørte ikke noe mer... Det værste var at jeg ble litt satt ut da jeg så at purringen var sent ut samme dag som forfallet var ... Er det mulig??? Kanskje dette har noe med å gjøre at jeg bor i Holmenkollen? 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2012 #2 Skrevet 3. januar 2012 Alle som har hatt befatning med futen vet at hele systemet er fullstendig på trynet. Jeg har også opplevd at purring er sendt ut samme dag som forfall. For jeg regner med at når du skriver "2000 kroner i skatt", mener du restskatt?
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2012 #3 Skrevet 3. januar 2012 Alle som har hatt befatning med futen vet at hele systemet er fullstendig på trynet. Jeg har også opplevd at purring er sendt ut samme dag som forfall. For jeg regner med at når du skriver "2000 kroner i skatt", mener du restskatt? Ja, jeg mener restskatt ... Så det er ikke bare meg som har opplevd dette, altså ... la oss si at jeg måtte betale den 9.september, da kunne jeg jo betalt om kvelden. Så de burde jo ventet til dagen etter iallfall ... Bor du også på en "fint" sted? Jeg følte hele "trusselpurringen" jeg fikk var gjennomsyret av at de ville ta meg ...
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2012 #4 Skrevet 3. januar 2012 Bor du også på en "fint" sted? Jeg følte hele "trusselpurringen" jeg fikk var gjennomsyret av at de ville ta meg ... Du høres veldig paranoid ut, de følger samme purrerutiner uansett hvor du bor. 5
Gjest Wolfmoon Skrevet 3. januar 2012 #5 Skrevet 3. januar 2012 Ja, jeg mener restskatt ... Så det er ikke bare meg som har opplevd dette, altså ... la oss si at jeg måtte betale den 9.september, da kunne jeg jo betalt om kvelden. Så de burde jo ventet til dagen etter iallfall ... Bor du også på en "fint" sted? Jeg følte hele "trusselpurringen" jeg fikk var gjennomsyret av at de ville ta meg ... Jeg vil tro de har et automatisk system som sender ut purring, så du kan nok legge paranoian på hylla en stund til Og med mindre du fikk purregebyr i tillegg, så ser jeg ikke helt problemet med at du fikk en påminnelse. Jeg vil tro staten er et av de stedene der de sender ut flest fakturaer som ikke blir betalt på fristen. 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2012 #6 Skrevet 3. januar 2012 Hehe ... ja, kanskje det jeg er litt paranoid, men jeg må si jeg reagerte da jeg skulle betale skatten med forfall f.eks den 9.sept, og de sendte ut purring den 9.sept ... Man pleier da å vente til dagen etter, for hva om jeg ikke betalte før på kvelden den 9.sept?
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2012 #7 Skrevet 3. januar 2012 Og det var ikke bare purring, det var jo trussel om det ene og det andre ...
Wonders Skrevet 4. januar 2012 #8 Skrevet 4. januar 2012 Disse brevene har en standar tekst som nevn ovenfor, som er tatt direkte og ordrett fra et stivbent lovverk. Det er sikkert bare sendt en glipp i utsendelsen, som også går automatisk via datasystem. Ta en telefon å sjekk før du klikker. At du reagerer så sterkt gir meg en idikasjon på at dette ikke er normalt for deg, at du er forpliktningsfull og lovlydig. Sunt å høre at du reagerer, for det er de som gir blanke samme hva de leser... Det er ikke så sunt 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå