AnonymBruker Skrevet 2. januar 2012 #1 Skrevet 2. januar 2012 Min eks-mann ringer meg hver eneste dag, og siden det sjeldent blir normale samtaler svarer jeg ikke. Det kan resultere i 15-25 ubesvarte anrop pr. dag. Når han gir opp å ringe sender han gjerne sms, og de er ikke pene. Favoritt-skjellsordet hans er "hore". Jeg har sikkert flere hundre slike på telefonen. Jeg vet jeg kan få hemmelig nummer, men det irriterer at jeg må gjøre det siden det har en del praktiske ulemper. Er det noen som vet hvordan politiet hånderer slikt hvis en anmelder?
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2012 #2 Skrevet 2. januar 2012 De etterforsker saken på vanlig måte. Anbefaler deg å gjøre det for det kan skremme mannen din fra å plage deg slik. Det er ikke greit. Har du en nyere telefon så kan du enkelt svarteliste enkelte kontakter. Men jeg tror det kun det sperrer for å ringe deg, ikke for å sende sms. Du kan også ta kontakt med mobiloperatøren din, de kan sperre nummer for deg, men av en eller annen grunn ikke sms. Men tror kanskje de kan det om politet ber de... Usikker. Men ANMELD! 5
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2012 #3 Skrevet 2. januar 2012 Jeg syns du skal lagre alle meldingene et sted og få deg smart telefon. Da kan du sortere hvem du vil få meldinger og telefoner fra uten å få hemmelig nummer.
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2012 #4 Skrevet 2. januar 2012 Jeg har en ny smarttelefon, og mener det valget ligger i menyen Men når jeg har prøvd å gjøre det får jeg beskjed om å kontakte operatør. Telenor. Har sendt dem en mail og spurt, men får ikke svar. Mener å ha lest at det er ganske enkelt og legge inn sperre for sms, og at han vil få advarsel hvis han prøver å sende. Men har litt lyst til å sette en støkk i han ved å anmelde. Men vet ikke hvor seriøst de tar slike.
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2012 #5 Skrevet 2. januar 2012 En venninne av meg ringte iallfall Telenor og bad de om å sperre eksen for både innkommende anrop og sms, men hun fikk beskjed om at de kunne kun sperre for innkommende anrop, ikke sms. Når han nå prøver å ringe henne så får han melding om at han er sperret. Når sendte du melding til Telenor? De pleier normalt å svare ganske fort. Men du kan like så godt ringe de. Jeg ville ha anmeldt, nettopp for å sette en støkk i han. Fyren terroriserer deg jo!! Jævla grisen altså. De tar anmeldelsen seriøst, men det er jo ofte begrenset for hva de kan gjøre til å begynne med iallfall.. 2
Gjest snoopy_93 Skrevet 2. januar 2012 #6 Skrevet 2. januar 2012 Ville anmeldt det til politiet og vist de meldingene. Da ser de jo nummer og hva som står.
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2012 #7 Skrevet 2. januar 2012 TS her: Ja, det er lenge siden jeg sendte den mailen, men jeg kan jo ringe kundeservice og snakke med dem. Jeg hadde tidligere mobilsvar men måtte bare kutte den ut siden det kunne ligge 69 meldinger med trusler om å ta med balltre og finne meg.Og det bare på en kveld. Ellers har trusslene gått ut på å rasere kåken og ta selvmord etterpå. Nå er jeg så lei av det, at jeg håper han gjør det snart! Ellers er han paranoid og tror jeg bedriver sex-aktiviteter 24 timer i døgnet, og sender derfor et uttall mengder med sms hvor han kaller meg hore i alle varianter. Det er over et år siden jeg dro derfra, og begynner og bli sliten og lei av dette...
Gjest Gjest Skrevet 3. januar 2012 #8 Skrevet 3. januar 2012 anmeld, du har en sterk sak, ikke slett noe logg fra telefonen! 1
Wonders Skrevet 3. januar 2012 #10 Skrevet 3. januar 2012 Anmeld tvert, og sjekk ut om du kan printe ut noe fra mobilen. En venn av meg gjorde det i en rettsak, hvor xkona klikket. Og det ble tatt til følge. Ingen skal kunne oppføre seg slik uten reprisalier fra riktig innstans. Jeg tror ikke dette tar slutt til langt utpå året, om du ikke gjør noe tvert. 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2012 #11 Skrevet 3. januar 2012 Det er såpass seriøse trusler at det er hinsides at du ikke allerede har anmeldt han. 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2012 #12 Skrevet 3. januar 2012 TS her: Ja, jeg har nok tålt mer enn nok og burte tatt kontakt med politiet angående dette for lengst. De blir sikkert ikke særlig sjokkert, det er ikke første gang de må tilkjennegi seg for han. Fyren er slave av alkohol og har tydeligvis psykiske problemer i tillegg. Selv om skjellsordene ikke lenger går særlig inn på meg lenger, preger dette livet mitt i større grad enn jeg liker. Bare tanken på å date igjen er helt fjern siden jeg ikke unner noen å involveres i et slikt helvete som han representerer.
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2012 #13 Skrevet 3. januar 2012 At det i det hele tatt vurderes å blokkere ham fra telefonen synes jeg er helt merkelig. Som om det løser noe.. Han fortjener straff, og det er det politiet som bør gi ham. Du skal selvsagt anmelde!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå